Hallo Beemer,
Wat je schrijft is ook mijn idee.
Natuurlijk als ik er even voor €750 euro nieuwe koelvloeistof long life in gooi is dat het beste.
Maar daar koop ik liever bier voor.
Ik ben al blij dat de kiel afgevuld is, dus de corrosie van binnenuit zal nihil zijn.
De aan- en afvoer buizen staan droog en zijn wat roestig van binnen.
Ik heb geen idee van de inhoud, de werf zei dat er al gauw 250 Liter in zit.
Aan het casco en de kiel kan ik niets afleiden, de kiel is erg dun.
Het volume zal meer in een stuk dubbele bodem zitten.
Oorspronkelijk had de casco bouwer een DAF geplaatst met deze kielkoeling.
Na het stranden van dit project in de afbouw door scheiding, is het casco uiteindelijk aan een werf vervallen.
Die heeft de DAF eruit gehaald (was een gebruikte) en een nieuwe motor gezet op buitenkoeling.
Kiel vol laten zitten en klaar.
Ik denk dus dat om een flinke DAF te koelen je het volume van een paar honderd liter nodig hebt.
Ik moet eerst afsluiters monteren op de open buizen, dan kan ik wat doen.
Misschien slijp ik ze wel in de buurt waar ze in de kiel verdwijnen af, zo dat ik er altijd weer wat op aan kan sluiten.
Ze komen nu op ongemakkelijke plekken uit in de machine kamer.
Winter klusje.
Dan kan ik ook in de kiel kijken met een inspectie camera.