om352 word te heet

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

om352 word te heet

Berichtdoor energie » 26 Dec 2016, 11:04

ik heb in mijn boot een mercedes om352 liggen,na een uur varen word hij te heet al een nieuwe impeller geplaatst de thermostaat werkt goed ben nu bij de bak waar antivries in zit deze schoongemaakt maar vraag me nu af hoe vol moet deze gevult worden de slang van de thermostaat komt hier ook opuit ,en weet iemand waar het probleem kan zitten
energie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 26 Dec 2016, 09:57
ligplaats: den haag
info:

Re: om352 word te heet

Berichtdoor Roelof » 26 Dec 2016, 12:20

Hallo,


Ik neem aan dat je vult via de expansietank.
Met een koude motor zou ik hem niet te vol doen, als de motor op temperatuur komt zet het water uit.
Alle slangen goed samenknijpen tot er geen geborrel meer in de expansietank komt.
Eventueel nog iets bijvullen bij een warme motor.
Wat voor'n soort koeling heb je, kielkoeling of buitenboordwater koeling (via warmtewisselaar)?

Kielkoeling: is het water volledig afgetapt geweest? dan zou er een luchtbel in het leiding systeem onder de boot kunnen "vast" zitten, dit belemmert doorstroming.
Bij buitenboord koeling de filters controleren, eventueel kan de warmtewisselaar ook verstopt zitten (modder ed).

suc6,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: om352 word te heet

Berichtdoor energie » 26 Dec 2016, 12:40

Roelof bedankt voor je reactie ik heb buitenboordwaterkoeling de warmtewisselaar deze zit in de bak neem ik aan .
om de filters te vinden moet ik de slangen volgen neem ik aan .
energie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 26 Dec 2016, 09:57
ligplaats: den haag
info:

Re: om352 word te heet

Berichtdoor quichot » 26 Dec 2016, 12:44

Is er ergens een stukje leiding dat aan twee kanten naar beneden gaat? Dan kan daar lucht in zijn opgesloten. Je zou daarin een aftappunt kunnen maken om de lucht te laten ontsnappen.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: om352 word te heet

Berichtdoor Roelof » 26 Dec 2016, 12:51

Hoi,
Weet niet precies wat je met "bak" bedoeld, misschien kun je een fotootje (bovenaanzicht) van de motor plaatsen?
Wordt het wat makkelijker om eea aan te wijzen.
Je zult 2 pompen aan de motor hebben, 1 voor circulatie koelwater van de motor, de andere voor het buitenboordwater.
Allebei gecontroleerd?

Is de impeller die je hebt vervangen van het buitenboordwater?
Dan moet je deze slangen volgen om bij de filters te komen, zuig gaat naar de filters,pers naar de koeler.
Voor je de filters openmaakt, controleer of de afsluiter op de huid goed gesloten is.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten