Onderwatertoilet

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Onderwatertoilet

Berichtdoor Jan » 24 Sep 2016, 10:54

Niet alles staat omschreven in de polisvoorwaarden. Ik heb dit onderconden met de zoektoch naar een tweedehands buitboordmotorslot. In de polis staat alleen dat dit een gekeurd slot moet zijn. Bij nader onderzoek door mijn tussenpersoon eist de verkeraar de aankoopbon plus twee sleutels. Ik geef aan dat ik blij ben hierover gebeld te hebben want dit kon ik immers niet weten door alleen polis te lezen. De tussenpersoon geeft aan dst het niet is uitgesloten dat er toch word uigekeerd zonder aankooobon of sleutel.. Maar je maakt jezelf meer kwetsbaar. Uiteindelijk heeft een verzekeraar er ook niets aan om nooit uit te keren als schade duidelijk is maar niet spijkerhard de polis volgt. Dat gaat snel rondlopen. Het is zowel voor verzekeraar als verzekernemer onmogelijk iedere situatie van te voren in te schatten of op papier te zetten.. Uiteindelijk blijft het gewoon mensenwerk.
Jan
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 23 Aug 2016, 23:37
ligplaats:
info:

Re: Onderwatertoilet

Berichtdoor vuuren1 » 25 Sep 2016, 01:29

Ik heb maar 1 advies als je een boot wil verzekeren:
Laat een expert van de verzekering langs komen en je boot volledig doorlopen en beoordelen.
Dat zwart op wit met een goedkeuring en je hebt iets in handen.

Voormalig EFM deed dit altijd maar ik heb begrepen dat dit na de fusie (EOC) niet standaard meer is.

Wij hebben die eis altijd gesteld bij nieuwe schepen en ze kwamen langs.
Dan is alles goedgekeurd (of niet), is er duidelijkheid en vooral nooit gezeur achteraf.

Verder deden we na slechte ervaringen geen zaken met huis tuin en keuken verzekeringen die alles uitbesteden doch alleen en uitsluitend met een echte scheepsverzekeraar met eigen en ook deskundige experts.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Onderwatertoilet

Berichtdoor Ardi » 25 Sep 2016, 09:21

EOC doet het nog steeds als je erom vraagt, en voor noppes
Is net bij ons gedaan, en stelt niks voor. Belangrijkste is dikte meting.

gr Ardi
No Guts, No Glory
Gebruikers-avatar
Ardi
 
Berichten: 169
Geregistreerd: 20 Jul 2014, 16:22
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: Onderwatertoilet

Berichtdoor vuuren1 » 25 Sep 2016, 23:52

Bij oude boten is de huiddikte belangrijk maar het gaat er om dat de expert je boot heeft gezien en goed bevonden.
Dan kunnen ze later nooit zeuren over zaken die wellicht niet goed zouden zitten.

Tevens is het handig om die expert aan te sporen alles goed te bekijken, foto's te laten maken en daar een copie van te vragen en ook van zijn rapport.
Dat voorkomt discussies bij schade.

Bij mij kwamen ze later steeds om koffie te drinken omdat men wist dat het wel goed zat.
Ze kregen pas koffie als ze toch die hele boot hadden bekeken (iedereen kan een foutje maken)...

Zo is er een keer een boot van ons binnen een jaar gezonken maar dat was geen enkel probleem omdat de boot voor oplevering was goedgekeurd.
Anders krijg je allerlei mogelijke discussies waarbij ik als bouwer mogelijk nog aansprakelijk wordt gesteld..

Duidelijkheid gaat voor alles en als een maatschappij kosteloos langs komt moet je dat altijd doen.
Vandaar ik de voorkeur geef aan een echte scheepsverzekeraar en vooral geen huis, tuin en keuken verzekeraar.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Onderwatertoilet

Berichtdoor gast » 26 Sep 2016, 06:59

EFM heeft toendertijd bij mij geen expert langs gestuurd, wel gingen ze akkoord met een keuringsrapport van 2 jaar daarvoor, door EFM zelf uitgevoerd.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Onderwatertoilet

Berichtdoor Jan » 20 Okt 2016, 09:18

Jan
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 23 Aug 2016, 23:37
ligplaats:
info:

Re: Onderwatertoilet

Berichtdoor vuuren1 » 21 Okt 2016, 03:50

Een 3/4 kogelkraan uit de watersportwinkel..
Dat is een volle doorlaat want waarom zou je een gereduceerde doorlaat willen hebben?


Niet te moeilijk denken..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Onderwatertoilet

Berichtdoor Jan » 21 Okt 2016, 10:22

Dank je wel Hans! ik kende de termen niet en was onzeker.
Jan
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 23 Aug 2016, 23:37
ligplaats:
info:

Re: Onderwatertoilet

Berichtdoor Marie Christina » 21 Okt 2016, 11:22

Jan, bij alles wat je doet kan je fouten maken.
Of een verkeerde keuze qua materiaal.
Dat kán.
Maar als je dat constant beseft word jij helemaal maf.

Want 9 van de 10 keer doe je het onbewust gewoon goed.
En die 10e keer dan?
Dan gaat het fout, maar dan gevolgen dáár van vallen 9 van de 10 keer weer mee.
En daar zou je weer van geleerd hebben.
Dus al met al. ....

In dit geval zou je hoogst waarschijnlijk een afsluiter met volle doorlaat aangeschaft hebben.
Prima.
En als het een gereduceerde was geweest?
Dan had je wat meer betaald, maar had het ook gewerkt.

Ik heb al zoveel klusjes gedaan waarvan ik achteraf zei: "Hmmm. Dat doe ik de volgende keer anders."
Maar nog meer waarvan ik tegen mezelf zei: "Dat heb je toch maar mooi geflikt! "
Voorzichtigheid is goed.
Maar pas er voor op dat je overal beren en leeuwen op de weg gaat zien lopen.
Volgens mij ben je verdomd aardig bezig tot nu toe!
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Onderwatertoilet

Berichtdoor Jan » 21 Okt 2016, 13:43

Marie, uiteraard heb je helemaal gelijk. En grote voordeel van het internet en een forum als dit is dat je minder leergeld betaald door jezelf van te voren goed te informeren. Ik vraag mijzelf van alles af, zaken als is het schroefdraad van een misschien 40 jaar oude doorvoer nog wel gelijk aan de tapdraad in de huidige kranen of was dit altijd al universeel, zijn er verschillen in wat je in de badkamer zet of in je boot, misschien dat maritieme onderdelen bestand zijn tegen meer water druk of weet ik veel :D

Goed bezig? nou...kijk ... weet je... :lol: Vaak als ik denk dat ik het weet, sta ik na 1:45 uur rijden eindelijk met mijn neus voor het probleem en dan heb ik weer niet het goede gereedschap, en als ik koop blijkt de sleutel te groot voor de ruimte waarin je werkt, zijn net de winkels dicht en dan weer week wachten tot je verder kan gaan .. leergeld betaald zich denk ik beter terug als je beroepshalve met boten bezig bent. in mijn geval ieder advies op zijn best een besparing. Maar ik heb wel heel veel geleerd intussen op dit forum.. in praktijk brengen is toch net weer iets anders.

gr Jan
Jan
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 23 Aug 2016, 23:37
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten