Elektrisch toilet verstopt

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Elektrisch toilet verstopt

Berichtdoor Amersfow » 13 Aug 2016, 12:19

Ik dacht dat zo'n RM69 toilet een verfoeid ontwerp was met aanhoudende problemen (met name lekkage en niet werkende pomp), maar elektrisch spant helemaal de kroon. Van stevige ontlasting raakt het al verstopt. Zijn er tips ter voorkoming van verstopping? Ik zeg al steeds; vaak spoelen, alleen toiletpapier erin, als hij verstopt is moet u hem zelf ontstoppen, gebruik de haven toiletten. Ik heb er nu twee; een eenvoudige die gecombineerde pomp heeft; spoelwater en wegspoelen met 1 simpele schakelaar. Daar heb ik, na er 10mm2 draad naar toe te brengen weinig problemen mee. En een geavanceerde; die staat op de dekwaspomp met magneet schakelaar eerste vol te lopen en gaat dan wegspoelen. Die zit om de haverklap verstopt.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Elektrisch toilet verstopt

Berichtdoor vuuren1 » 13 Aug 2016, 19:52

Heb je de spanning bij het toilet zelf gemeten als de vermaler draait?
Als die te laag is door o.a. kabelverliezen is de capaciteit een stuk minder.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Elektrisch toilet verstopt

Berichtdoor Amersfow » 13 Aug 2016, 20:22

Dat is bij het eenvoudige toilet gebeurt. Die bleef stil staan en volts zakte helemaal in. Bedrading aangepast en die dreunt nu iedereen wakker. Hmm, kan dat bij het andere toilet nog gaan meter. Misschien nog zwaardere bedrading er naar toe. Nu denk iets van 3 m, 6mm dikte
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Elektrisch toilet verstopt

Berichtdoor Davidos » 16 Aug 2016, 21:22

Wij hebben nu een jaar of 5 een elektrisch toilet, zo een met spoelpomp en vermaler in één, en ik test de vermaler capaciteit nog wel eens stevig:) :). Ik vind dit vele malen beter werken dan zo'n hand pomp (en ja ik had een echte).

Eigenlijk nul onderhoud in die 5 jaar. Dat lukt met een hand pomp toilet niet.

1 keer had iemand er een hygienisch doekje in gemikt, dat noem ik dan ook geen onderhoud maar reparatie. De pomp had de doek stevig omarmd en liet deze niet meer los. Het werkte wel gewoon nog maar maakte veel herrie. Niet iets dat je zo wilt laten.

Het oude hand pomp toilet moest een keer een stevige revisie toen we zonder het te weten kennelijk in het zand lagen. Dat was einde pomp. Met het elektrische toilet ook een keer gehad, en die lijkt er niets aan over gehouden te hebben.

Bij ons zit de wc 2 meter van de accu af, en is aangesloten met iets van 25mm2. Dat maalt wel door.

's Nachts is het wel lastig, want iedereen is meteen wakker als je door spoelt.
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten