Steve,
Het ziet er allemaal wat slordig uit.
Zoals Aquanaut al schreef lijkt het hier en daar niet parallel te staan tussen motorsteun(en) en de fundatie.
Ook het laswerk op de middelste foto verdient vooral geen schoonheidsprijs.
Samen zijn dat vaak signalen die mij iets zeggen over deze inbouwactie uit 2008.
Dergelijke 'dempers' zijn eigenlijk al vanaf dag 1 ongeschikt en ook nu nog..
Ook juist deze kunnen een weinig scheefstand niet aan, dat is nooit optimaal maar de type Metalastic dempers hebben veel meer rubber en in andere vormen (die kunnen een dergelijke kleine afwijking wel aan).
Arthur,
Vroeger stond geen 1 motor op rubbers.
Dat is later gekomen om trillingen te dempen en comfort te verhogen.
Tevens kan een motorfundatie veel lichter worden als de motor op de juiste trillingdempers staat.
Onze casco mannen met 45 jaar ervaring bleven maar hangen in die zware fundatie en vonden mijn fundatie ontwerp maar niks.
De mijne bestaat uit 4 'poten' opgebouwd uit 8 stukken plaatstaal van 5 mm dik en die van hun uit een langsfundatie van 12 mm met allerlei verstevigingen.
Het resultaat was dat het niks uitmaakt als de motor op juiste dempers wordt gemonteerd.
En je kon met die overdreven fundatie slechter bij de motor om onderhoud te plegen.