door Klaas » 09 Feb 2012, 14:08
als het goed is en het eerste water sijbeld dan zit er nog ijs in, ( en je ligt nog redelijk vast in het ijs)in geval van stukvriezen, en dat zal ook wel wat stoppen lijkt me, verder weet ik niet hoeveel druk er op staat, maar als het goed is is er toch een kant leeg of hoogop met wat terugloop. die draai het eerst los, dan de andere zeide, emmer onder of er bij en zorgen dat alles klaar ligt, zodra de kraan los is de nieuwe er opzetten op de aanvoerzeide met uiteraard ook de kraan dicht en wartels weer aandraaien.
zo worden ook waterkranen vervangen van het waterbedrijf, en daar staat wel redelijk wat druk op. als je het goed doet dan heb je mijn inziens, en wat ik zelf ervaren heb met dat werk, niet meer dan een emmer water.
maar mischien zit ik er wel helemaal naast en wordt mijn verhaal ontkracht door kenners, maar zodra het kan met een lekkend schip varen, lijkt me niet verstandig.
het zal ook nog even duren voor je kan varen, en al die tijd lekt het dan al.
als het dan fout gaat en je bent aan het varen lig je niet aan de kant en altijd waar je net niet wil weze.
maar beter is uiteraard om het te voorkomen.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.