Stralen

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Stralen

Berichtdoor eleonora » 03 Feb 2012, 16:06

Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van een gridstraal spuit, zie er uit als een verfspuit, met een terugwin zakje. Je kan met verschillende mondjes strak tegen de huid kleine plekjes schoon stralen. Je sluit het aan op perslucht met geringe druk. Lijk mij ideaal bij putcorrosie plekjes. http://www.rustbuster.nl (zandstraalset in linker kolom)
eleonora
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 03 Jan 2012, 12:50
Woonplaats: woubrugge
ligplaats:
info:

Re: Stralen

Berichtdoor vuuren1 » 03 Feb 2012, 21:14

Ik heb er wel eens mee gewerkt bij een auto (het was een ander merk) en dat ging redelijk goed.
Ik vraag me af of je dikkere roestvorming er mee weg krijgt, het is niet erg krachtig.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Stralen

Berichtdoor unimog » 03 Feb 2012, 21:23

Op zich werkt het wel aardig, voor hele kleine plekjes.
Verwacht niet te veel van het terug opvangen want als het 2 of 3 keer rond geweest is is de kracht er wel af en gebeurt er niet veel meer.

Grt Pieter
Ervaring is het leren van je fouten, sommige mensen hebben veel ervaring.
unimog
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 20 Dec 2011, 23:10
ligplaats:
info:

Re: Stralen

Berichtdoor Frieslandvaarder » 04 Feb 2012, 13:01

vuuren1 schreef:Ik heb er wel eens mee gewerkt bij een auto (het was een ander merk) en dat ging redelijk goed.
Ik vraag me af of je dikkere roestvorming er mee weg krijgt, het is niet erg krachtig.


Mijn zwager is bezig met een restauratie van een Morris Minor, in tegenstelling tot de meeste plezier boten zit er maar een relatief dunne laag verf op die je er makkelijk mee wegblaast. Met de chassisbalken heeft hij toch heel wat meer moeite en heeft daarom besloten om daarmee maar naar de straler te gaan. Komt inderdaad kracht te kort, 8 bar continue, ik weet niet met hoeveel druk de straler spuit, 12 of zoiets?
Met vriendelijke groet
Frieslandvaarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 29 Dec 2011, 13:37
Woonplaats: Amstenrade
ligplaats:
info:

Re: Stralen

Berichtdoor vuuren1 » 05 Feb 2012, 23:26

We zijn het eens dat het een leuk ding is voor oppervlakkige roest en misschien iets meer.
Ik zou het ding niet meteen uitsluiten als je grove roest eerst op een ander manier weg hebt kunnen halen (met een naaldhamer, Perago etc.).

Als het uiteindelijke oppervlak volledig grijs is dan is dat een ideale situatie om verder te gaan.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten