onderwaterschip

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

onderwaterschip

Berichtdoor JOHAN » 22 Jan 2012, 20:47

ben van plan om onderwaterschip te behandellen met;2 laag intershield 300 alluminium 2 comp.,daarover 2 lagen intershield 300 bronze 2 comp.,als laatste 2lagen intertuff 203 antifoiling 1 comp.goede keuze of niet.vrgr johan.
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: onderwaterschip

Berichtdoor vuuren1 » 22 Jan 2012, 23:49

JOHAN schreef:ben van plan om onderwaterschip te behandellen met;2 laag intershield 300 alluminium 2 comp.,daarover 2 lagen intershield 300 bronze 2 comp.,als laatste 2lagen intertuff 203 antifoiling 1 comp.goede keuze of niet.vrgr johan.



Deze vraag gaat echt helemaal nergens over en is volmaakt onvolledig geformuleerd.
Stel je probleem aan de orde bij je leverancier en laat die je uitleggen wat conserveren van een schip inhoudt.
(en dan nog ben je als dhz schipper op glad ijs bezig)

Als forum willen we iedereen helpen, maar we kunnen niet toveren en zijn evenmin helderziend.
Met een dergelijke -telegramstijl- vraag kunnen we hier niets.
En anders ook niet omdat het conserveren van staal een vak apart is en er aan vele omgevingsvoorwaarden moet worden voldaan.
Zoiets is middels internet onmogelijk uit te leggen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: onderwaterschip

Berichtdoor Klaas » 23 Jan 2012, 00:16

he verdorie Hans, das nou net niet een antwoord waarop de beste man zat te wachten denk ik.
ik vond deze vraag op een ander forum en vertel de beste man dat er hier wellicht tips over behandelen en werkvolgorde zou kunnen zijn.
en dan brand jij de verf er meteen af. ;)
wellicht zal je gelijk hebben, daar zal ik niet aan twijfelen, maar mischien zijn er tips waar de beste man wel rekening mee zou moeten houden wel te geven.
zo is denk ik de ondergrond, voor behandelen en conserveren uit, wellicht het er voor zorgen dat het vet en vuil vrij is.
geen losse delen e.d.
ik heb er ook geen verstand van maar had hier al eerder onderwerpen over gezien het schilderen van onderwater schip.
en wat de man opnoemt lijkt me opzich geen slechte volgorde.
maar wellicht dat tips verder over tussen tijden wat tussen behandelingen.
zo is het met hout dat je na elke schilderbeurt als het weer droog is moet opschuren.
Wellicht dat Johan dan iets meer kan vertellen en de vraag zou willen verduidelijken zodat hij dan wel verder geholpen kan worden.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: onderwaterschip

Berichtdoor sinty » 23 Jan 2012, 00:24

klaas, op deze vraag is gewoon geen pasklaar antwoordt te geven .daarvoor heb je meer gegevens nodig hoe rot t ook klinkt. want er wordt een goed antwoord verwacht dat gaat alleen maar in combinatie met een duidelijke vraag .
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: onderwaterschip

Berichtdoor Klaas » 23 Jan 2012, 00:53

Dat zeg ik ook, en geef Hans ook gelijk, maar ik het had mischien met wat meer suplesse gekunt, meer niet. ;)
Al weet ik ook wel dat de waarheid soms hard is.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: onderwaterschip

Berichtdoor JOHAN » 23 Jan 2012, 20:06

vuuren ik stel deze vraag omdat ik aan deze verf kan komen[voor weinig]en ik vraag niet of je kan toveren want dat kan je niet,er zyn altyd wel mensen die antwoord weten op myn vraag,en wat bedoel je telegram steil,vraag is voor kenner duidelyk.vrgr johan
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: onderwaterschip

Berichtdoor JOHAN » 23 Jan 2012, 20:27

7kinderen ,sinty wat voor gegevens hebben jullie nodig.vrgr johan
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: onderwaterschip

Berichtdoor vuuren1 » 23 Jan 2012, 22:23

JOHAN schreef:vuuren ik stel deze vraag omdat ik aan deze verf kan komen[voor weinig]en ik vraag niet of je kan toveren want dat kan je niet,er zyn altyd wel mensen die antwoord weten op myn vraag,en wat bedoel je telegram steil,vraag is voor kenner duidelyk.vrgr johan


De forumulering van de vraag is duidelijk, alleen zijn er vele randvoorwaarden die nog veel belangrijker zijn dan welk product je gaat gebruiken.

De producten zijn prima, maar waar wordt het opgesmeerd (welke ondergrond)?
Wat versta je onder 2 lagen? Wij meten laagdikte omdat de een een laag smeert van 30 micron en de ander een laag van 130 micron.
De 4 conserveringslagen moeten ongeveer uitkomen op 300 micron, dan is het systeem goed gesloten.

Enfin, lees het boekje van Epifanes eens door (op internet of even aanvragen), daar staan aardige basistips in. Verder is het belangrijk om de productsheets van de coatings er bij te hebben (en 100% te begrijpen).

Ik trapte na je onvolledige vraag op de rem omdat je snel de fout in kan gaan met 2-componenten producten.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: onderwaterschip

Berichtdoor JOHAN » 23 Jan 2012, 22:39

vuuren ,ondergrond is een stalen boot afgespoten met 220 bar hogedruk, restanten antifoiling,teer weggeborsteld met dwarsslyper[kom borstel]deze 2comp.allu en bronz gebruiken we in de zeevaart maar ik weet de reactie op/in zoetwater de antifoiling gebruiken we voor de zeeinlaatkast,zo nu weet je wat meer.vrgr johan
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: onderwaterschip

Berichtdoor swblom » 24 Jan 2012, 09:50

Johan,

Met een komborstel verwijder je geen teer, je maakt een deel warm en smeert het ervolgens in alle porien. Van alle handgereedschappen heb ik de beste ervaring met een naaldenbikhamer of een Perago. Liefst als het koud is.

Succes.
swblom
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:00
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten