Totaal nieuw verfsysteem op stalen schip.

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Totaal nieuw verfsysteem op stalen schip.

Berichtdoor Marcel010 » 25 Sep 2014, 18:56

Ik heb het vandaag met mijn maat besproken en we gaan het toch anders doen.
We blijven in het water in de winter en we gaan eind maart voor een paar weken op de wal bij een jachthaven.
Daar hebben we zeer veel ruimte en hoeven we ook wat minder op andere boten te letten.
We kunnen dan ook makkelijk een tent om de boot bouwen.
Het weer is dan natuurlijk ook beter en warmer, zeker in april en de avonden blijven langer licht.

Dan kunnen we nu ook op het gemak de spullen als raamrubbers e.d. verzamelen zodat we alles goed voorbereiden.
Ik zie het ook niet zo zitten om in de vrieskou aan de boot te werken.
Tevens mag je bij ons na 1 januari niks meer aan de boot doen qua slijpen e.d. dus er rust wel een bepaalde druk op ons.
Daarnaast scheelt het weer 2 dagen werken op de haven ;)

We gaan van de winter dan wel de motorsteunen en de flexibele askoppeling vervangen.
Tevens worden de verstuivers getest en zo nodig gereviseerd, en we gaan de kvs vervangen.
Als dat klaar is willen we ook de motor goed af laten stellen.

De compleet nieuwe elektrische installatie is ook zo goed als klaar dus dan is de boot een heel stuk betrouwbaarder geworden.
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Re: Totaal nieuw verfsysteem op stalen schip.

Berichtdoor jpsystem » 22 Okt 2023, 17:36

JerryR schreef:Ik begrijp dat i buiten staat 2 componenten wordt dan erg lastig houdt daar rekening mee.

Op de delen die glad moeten worden zou ik een "haaienvel" gebruiken op de flex. Daarmee ben je ook binnen notime kaal maar is niet zo grof als de terco schijf, Die zijn leuk voor teer troep Enzo.

Dat zijn deze schijven Afbeelding

Korrel 40 60 80 werken super goed ik heb er in de afgelopen winterbeurd al mn dekken kaal mee gemaakt. Zijn ook niet zo heel duur als een terco.

dus geen lamellen schijf die zitten zo vol!


Hallo,ff oud bericht op halen, heb je een ander benaming voor het "haaienvel' vind hem niet. en foto is niet meer te zien.
jpsystem
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 17 Jan 2016, 13:44
ligplaats: Heel
info:

Re: Totaal nieuw verfsysteem op stalen schip.

Berichtdoor heuvels » 22 Okt 2023, 22:22

Deze JerryR is al 5 jaar niet meer online geweest hier, je kunt wel zoeken naar shark skin.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Totaal nieuw verfsysteem op stalen schip.

Berichtdoor jpsystem » 30 Okt 2023, 20:17

heuvels schreef:Deze JerryR is al 5 jaar niet meer online geweest hier, je kunt wel zoeken naar shark skin.


iemand een link naar dit type schijf.?
jpsystem
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 17 Jan 2016, 13:44
ligplaats: Heel
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten