Klaver vier schreef:Er zit trouwens ook gewoon lucht in, geen stikstof
Nee?Geen stikstof?
Dan weet jij schijnbaar niet wat je dagelijks inademt.
In lucht zit 78 % stikstof en maar 21% zuurstof.
En de rest is helium,argon en nog veeeeeeeeel meer gassen.
En wat voor drukvat Yep koopt,moet hijzelf weten.
Ik gaf dat puur aan als vergelijk.
Hij had ook die rvs van 19 kunnen kopen.
Het ging mij om het rendement.
En het rendement van die 24 liter drukvat is/ was abominabel laag.
Die 19 liter kan wel hetzelfde rendement hebben.
Goed 2 liter op een inhoud van 24 liter is een peanuts.
Maar ik hoop dat er nog 6 pagina's bij komen bij dit draadje,en ik kom nog steeds tot de conclusie dat een drukvat in een motorboot, overbodige ballast is,en alleen de kas van de verkopers spekt.
Waar is een drukvat gewenst?
In een flatgebouw met meer dan 3 verdiepingen.
Daar is dat ding zelfs nodig,omdat de druk daar veel lager is.
Maar in een jacht heeft het totaal geen zin,daar kan de pomp het met gemak aan.
Of de pomp nu direct start, of dat hij na 20 seconden start,dat maakt m.i. geen bal uit.
Want hij stopt ook die 20 seconden later,want die die zogenaamde drukvat moet ook weer vol en op druk gebracht worden.
Wat is dan het nut van zo'n ding?
Nul komma nul dus in een boot waar een waterkolom staat van amper 2 meter.
Een lachertje vergeleken met een flatgebouw.