Drukvat en toch fluctuerende waterstroom

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Drukvat en toch fluctuerende waterstroom

Berichtdoor Wolf1 » 18 Nov 2016, 09:26

Jonge, jonge, jonge, Ik had echt geen idee dat een blikke bus met een condom voor zoveel mensen een probleem kon zijn !

quote chaea Ik wil je graag uitnodigen om lekker even aan mijn cv installatie te lurpen.
Je mag voor de extra smaak een neutraliserend theezakje erin gooien.

Ja jij bent wel het type voor een glimmmende RVS uitvoering.
Heb inmiddels ook allerlei vreemde tekeningetjes voorbij zien komen, is het dus allemaal ook niet.
De “accumelator” is een blikken (afhankelijk van de te gebruiken druk) vat met ronde hoeken en aan één zijde een vlens met deksel, en daar recht tegenover aan de andere zijde een gewoon autoband ventiel.
In deze bus bevind zich een rubberen zak met het zelfde model als de binnenkant van de bus. Aan deze rubberen zak zit een rand welke door het deksel van de bus zit vast geklemd.
Chaea, het water komt dus in de zak en nergens anders, wat doet het dan aan je theewater, waar die zak in zit ?
Voor de oplettende: Het deksel, ja en dat is dan weer meestal verzinkt staal.
Had dus kunststof of RVS moeten zijn !


Quote Noordvaarder
Nee?Geen stikstof?
Dan weet jij schijnbaar niet wat je dagelijks inademt.
In lucht zit 78 % stikstof en maar 21% zuurstof.
En de rest is helium,argon en nog veel meer gassen.
Maar ik hoop dat er nog 6 pagina's bij komen bij dit draadje,en ik kom nog steeds tot de conclusie dat een drukvat in een motorboot, overbodige ballast is,en alleen de kas van de verkopers spekt.
Waar is een drukvat gewenst?
In een flatgebouw met meer dan 3 verdiepingen.
Daar is dat ding zelfs nodig,omdat de druk daar veel lager is.
Maar in een jacht heeft het totaal geen zin,daar kan de pomp het met gemak aan.
Of de pomp nu direct start, of dat hij na 20 seconden start,dat maakt m.i. geen bal uit.
Want hij stopt ook die 20 seconden later,want die die zogenaamde drukvat moet ook weer vol en op druk gebracht worden.
Wat is dan het nut van zo'n ding?
Nul komma nul dus in een boot waar een waterkolom staat van amper 2 meter.
Een lachertje vergeleken met een flatgebouw.
Je vergelijking van boot en flatgebouw slaat echt helemaal nergens op en ook jij, snapt er niets van !

Zal nog een laatste poging doen.
“Vloei en vestenstoffen zijn praktisch niet samen drukbaar !”
Dus één druppel lekkage in pomp of kraan maakt het verschil, druk of geen druk.
Dus presto staat aan of uit.
Dus het verschil tussen draaien en stilstaan van de pomp wordt door die ene druppel bepaald

Zal het betoog over aanloopstromen maar even achterwegen laten, maar dit is iets wat niemand wil.
Om dit te voorkomen, de inbouw van een drukvat.
Een vat gevuld met stikstof (bevat geen zuurstof en voorkomt daarmee corrosie aan de binnenkant van het vat) en een rubberzak om het water van het gas gescheiden te houden.
Dit drukvat geeft de mogelijkheid een bepaalde hoeveelheid water onder druk in voorraad te houden.
Hiermee zijn dan ook bovengenoemde problemen opgelost en hebben we zelfs bij een goed berekend drukvat een vrijwel constante waterstoom zelfs tussen het aan en afslaan van de drinkwaterpomp, een vereiste bij gebruik van een geiser.

Nog één ding plaats het vat nooit zoals het door alle hydrofoor sets leveranciers wordt geleverd ! (horizontaal)
Zolang er water in het drukvat aanwezig is, wordt het rubber van de zak niet mechanisch belast. (druk aan beide zijden gelijk)
Door de water vul aansluiting onder te houden zorgt het gewicht van het water voor een mooie afwikkeling van de zak in de ketel.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1844
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Drukvat en toch fluctuerende waterstroom

Berichtdoor gast » 18 Nov 2016, 09:55

@Wolf, een ander kan er dus niks van snappen maar je diskwalificeert jezelf ook door te stellen dat CV water warm drinkwater is.
Je zal er wel mee bedoelen dat je in jouw aangegeven voorbeeld warm drinkwater door kan verkrijgen maar het geeft een heel verkeerd beeld.

Een CV installatie is een gesloten circuit waarbij gebruikt wordt gemaakt van cv buizen (IJzer) en het expansievat puur bedoeld is om het uitzetten van het water veilig op te vangen. Wat wij allemaal weten is dat CV staat voor centrale verwarming, dus helemaal niks drinkwater maar water wat continu circuleert in het systeem en zo goor is dat een man in de woestijn het nog niet drinkt.

Drinkwater gaat door koperen leidingen en is een open systeem, daar is geen expansievat nodig.
Een boiler sluit zichzelf en vult automatisch bij als er gebruik wordt gemaakt van de voorraad af en is ook niet van ijzer.

Dus je kan altijd wel roepen dat anderen er niks van snappen maar je hebt het zelf ook niet altijd bij het rechte eind, want bij je stelling dat CV water warm drinkwater is ging je nat.

En of ik een type ben van blinkende vaatjes slaat uiteraard nergens op, dat is luchtledig gezever.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Drukvat en toch fluctuerende waterstroom

Berichtdoor Klaver vier » 18 Nov 2016, 09:58

Een hele mooie uitleg Wolf1 alleen jammer dat je nog steeds niet toegeeft dat een vat voor cv anders is als één voor in een drinkwater installatie,in een vat voor cv zit het zo als in het rechtse tekeningetje van Yep en dan zou dus het drinkwater vervuild worden door de binnenkant van het vat.
Een vat voor drinkwater moet dus van rvs zijn indien zo uitgevoerd als de rechtse tekening
Wat betreft de linkse tekening zou het niet uitmaken,maar een dergelijk vat zit niet in de cv altijd de rechtse.
En in grote flats wordt vaak een vat gebruikt met een compressor er op en Wiebren snapt het inderdaad niet
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Drukvat en toch fluctuerende waterstroom

Berichtdoor Klaver vier » 18 Nov 2016, 10:00

Sorry gelijk gepost
Renë
Klaver vier
 

Re: Drukvat en toch fluctuerende waterstroom

Berichtdoor Klaver vier » 18 Nov 2016, 10:04

Nog een kleine toevoeging op Wolf1 de expansievaten in de cv zitten volgens voorschrift met de wateraansluiting omhoog,zo zijn ook de ophang beugels gemaakt
Chea helemaal eens.
Gr Renë
Klaver vier
 

Re: Drukvat en toch fluctuerende waterstroom

Berichtdoor Wolf1 » 18 Nov 2016, 10:22

chaea schreef:Drinkwater gaat door koperen leidingen en is een open systeem, daar is geen expansievat nodig.
Een boiler sluit zichzelf en vult automatisch bij als er gebruik wordt gemaakt van de voorraad af en is ook niet van ijzer.

Dus je kan altijd wel roepen dat anderen er niks van snappen maar je hebt het zelf ook niet altijd bij het rechte eind, want bij je stelling dat CV water warm drinkwater is ging je nat.

En of ik een type ben van blinkende vaatjes slaat uiteraard nergens op, dat is luchtledig gezever.

Ik stop er mee, ik had echt mijn uiterste best gedaan het uit te leggen, maar het lukt me dus niet.
IK heb je nooit verteld dat je CV. Water moest drinken
Ik heb je proberen uit te leggen dat er constructief geen enkel verschil zit tussen een CV, of drinkwater drukvat !
En dan nu weer je geleuter over open drinkwater systemen, ja, ja, en een watertoren op het dak, lees nog eens goed wat ik als laatste heb geschreven en hoop daarmee, dat je er wel uitkomt
Gr. Wolf1
PS dat er systemen zijn waarbij de pomp elektronische aangestuurd wordt met een variable toerental waardoor een drukvat overbodig is, is me bekent maar daar ging deze topic niet over !
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1844
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Drukvat en toch fluctuerende waterstroom

Berichtdoor gast » 18 Nov 2016, 15:40

Makkelijkste weg Wolf, ermee stoppen.
Ik snap wat je schrijft en dat geef ik ook aan maar, wat jij niet wil begrijpen(ofwel in je eigen bewoording je snap er geen bal van) is dat je met je uitspraken mensen op een verkeerd been zet.

Misschien een keer proberen om minder geprikkeld te zijn en alle anderen wat minder te betichten van het niet snappen, want wat voor jou overduidelijk is hoeft dit niet te zijn voor een ander.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Drukvat en toch fluctuerende waterstroom

Berichtdoor Marie Christina » 18 Nov 2016, 17:51

Mag ik me er ook even tegenaan bemoeien?
Ik vraag me namelijk af, Wolf1, waarom je keer op keer zo gekrenkt reageert als iemand een andere mening is toegedaan dan de jouwe.
Niemand trekt je kennis in twijfel.
Want iedereen hier weet dat die groot is.
Maar soms probeert men zaken van een andere kant te bekijken.
Inzichten toe te voegen.
Om op die manier tot de oplossing van een vraag te komen.

Niemand hier is "tegen" je.
Maar mij bekruipt menigmaal het gevoel dat je dat wel als zodanig opvat als iemand een optie ventileert die afwijkt van het jouwe.

Koude grond psychologie, ik geef het meteen toe.
Maar, kom op joh.
Relax.
We zijn hier niet zo rot als jij lijkt te denken.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Drukvat en toch fluctuerende waterstroom

Berichtdoor Popeye » 18 Nov 2016, 20:23

Marie Christina schreef:Mag ik me er ook even tegenaan bemoeien?
Ik vraag me namelijk af, Wolf1, waarom je keer op keer zo gekrenkt reageert als iemand een andere mening is toegedaan dan de jouwe.
Niemand trekt je kennis in twijfel.
Want iedereen hier weet dat die groot is.
Maar soms probeert men zaken van een andere kant te bekijken.
Inzichten toe te voegen.
Om op die manier tot de oplossing van een vraag te komen.

Niemand hier is "tegen" je.
Maar mij bekruipt menigmaal het gevoel dat je dat wel als zodanig opvat als iemand een optie ventileert die afwijkt van het jouwe.

Koude grond psychologie, ik geef het meteen toe.
Maar, kom op joh.
Relax.
We zijn hier niet zo rot als jij lijkt te denken.


Tijd om te trakteren Menno? Je duizendste bijdrage! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Drukvat en toch fluctuerende waterstroom

Berichtdoor Marie Christina » 18 Nov 2016, 20:36

Kom maar langs Jack!
Altijd welkom. :D
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: gewoonmich en 18 gasten