- Opgelost - Bultjes in de verf na 1 jaar tijd

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: - Opgelost - Bultjes in de verf na 1 jaar tijd

Berichtdoor vuuren1 » 30 Jan 2012, 22:21

Fox,
Je verhaal over het plaatselijke dauwpunt bepalen middels internet is onvolledig. Bij het schilderen staan vele boten binnen en daar is het een volledig ander verhaal dan buiten.
Als je het allemaal echt vanuit ook praktijksituaties zou kennen zou je het anders hebben uitgelegd.

JulienH,
Als er dingen worden aangeraden die niet kloppen of deels niet kloppen kan ik daarop reageren om de vraagsteller tegen teleurstellingen te beschermen.
Soms ontaardt dat in een discussie waarbij ik volhardend kan zijn.
Als jij een vraag stelt en je gaat aan het werkt met onvolledige adviezen en je project mislukt zal je vast niet vrolijk zijn?

Ik kom vaak met praktijkvoorbeelden, maar dat wordt tijdens een discussie weleens door anderen tegen mij gebruikt.
Dit is ook een discussieforum en ik ga discussies niet zomaar uit de weg als ik weet waar ik het over heb.
Op onderwerpen waar ik onvoldoende van weet zal je mij dan ook weinig of niet tegenkomen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: - Opgelost - Bultjes in de verf na 1 jaar tijd

Berichtdoor fox4you » 31 Jan 2012, 01:05

vuuren1 schreef: Bij het schilderen staan vele boten binnen en daar is het een volledig ander verhaal dan buiten.

Hangt van de bnnenstalling af, is het een geconditioneerde/verwarmde ruimte dan hadden we deze discussie niet.
In alle andere gevallen waarbij condens vorming kan optreden is het belangrijk om het dauwpunt te weten als je wilt gaan schilderen.
Ik neem aan dat we het er overeens zijn dat de temperatuur van het te schilderen oppervlak hoger moet zijn dan de dauwpunt temperatuur.
Je kunt het dauwpunt zelf berekenen maar ook via internet bij het KNMI per regio opvragen.
vuuren1 schreef:Als je het allemaal echt vanuit ook praktijksituaties zou kennen zou je het anders hebben uitgelegd.

Ik ken de praktijksituaties juist heel goed en weet daarom ook dat de meeste scheepjes, vaak in het voorjaar onder minder ideale omstandigheden worden geschilderd.

Effe een zijsprongetje,
Sikkens supergloss is een vergevingsgezinde verf die door bijna iedere amateur met succes is te verwerken al zijn de omstandigheden niet optimaal.
Een vertrager toevoegen of voor mijn part wat Owatrol en het vloeit gegarandeerd ook bij hele lage temperaturen.
Jammer dat die niet meer gemaakt wordt en we het met minder vergevingsgezinde verf moeten gaan doen.
Dat gaan de amateur schilders merken.
Maar er is hoop, Boero (Italiaans, spreek uit als Bowero) schijnt iets te hebben dat in samenstelling overeen komt met de Supergloss van Sikkens.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: - Opgelost - Bultjes in de verf na 1 jaar tijd

Berichtdoor JulienH » 31 Jan 2012, 09:06

vuuren1 schreef:...
JulienH,
Als er dingen worden aangeraden die niet kloppen of deels niet kloppen kan ik daarop reageren om de vraagsteller tegen teleurstellingen te beschermen.
Soms ontaardt dat in een discussie waarbij ik volhardend kan zijn.
Als jij een vraag stelt en je gaat aan het werkt met onvolledige adviezen en je project mislukt zal je vast niet vrolijk zijn?

Ik kom vaak met praktijkvoorbeelden, maar dat wordt tijdens een discussie weleens door anderen tegen mij gebruikt.
Dit is ook een discussieforum en ik ga discussies niet zomaar uit de weg als ik weet waar ik het over heb.
Op onderwerpen waar ik onvoldoende van weet zal je mij dan ook weinig of niet tegenkomen.


Je adviezen worden zeker op prijs gesteld en er wordt ongetwijfeld vaak wat mee gedaan door de vraagsteller. Maar het gaat om de manier waarop je overkomt. Je hebt mij niet horen zeggen dat je adviezen niet kloppen en ook in dit topic was je een van de weinigen die een goed vermoeden had. Daarbij gaat het zeker niet om praktijkvoorbeelden die je gebruikt, daar heeft iemand wat aan lijkt mij. De theorie wordt namelijk bijna altijd mooier gemaakt dan het is. Nogmaals, de manier van benadering is hetgeen waarbij ik denk, dat kan wel eens anders.
JulienH
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 16 Jan 2012, 22:19
ligplaats:
info:

Re: - Opgelost - Bultjes in de verf na 1 jaar tijd

Berichtdoor De Waalschokker » 31 Jan 2012, 13:55

door fox4you » ma 30 jan 2012, 21:17

Je hebt het ook over alleen lezen maar doe dat dan ook want ik kan deze reactie van jouw nergens aan deze discussie koppelen.
Welke vijand en waarheen lopen?
Ik geloof dat je de weg kwijt bent of wil je me vertellen wat je dwars zit?
Misschien komt er op een later tijdstip weer iets zinnigs uit en proberen we het nog een keer.


nogmaals 100% off topic,
Fox4you niet erg netjes van jou om de essentiële zin eruit te laten, de reden waarom ik gisteren reageerde was het eerdere aangehaalde "leiders en zij die volgen..." of iets in die strekking, het leek me toen al zo aanmatigend in het betreffende toppic.
Dat je dat er handig hebt uitgelaten laat mijn betoog op oorlogszuchtige taal lijken, altijd iets (weinig subtiel) uit de context rukken en resultaat gegarandeerd.
Overigs ik weet dat je een (gewaardeerde) aktieve poster was op het "oude" forum en nu terug van hetzelfde, heb geen probleem met je hoor, enkel gisteren blies ik stoom af want het leek terug het oude Van Vuuren bashing te worden
Goed Misschien iets "over the top" kan zijn maar perfectie en diplomatie zijn mij vreemd, ben op mijn werk met de collega's (waar ik met praat) net zo onbehouwen.
Tja "de vijand" is natuurlijk niet de vijand maar zijn de oud forum leden die op andere forums nu het goede weer spelen én uitgebreid negatieve (eufemisme) commentaar leveren op sommige heel actieve posters op dit forum, zij hebben met het geruzie hier natuurlijk dikke pret.
Dus Fox4you, geen hard feelings hoor, ik vindt het prettig vertoeven op dit forum (is terug helemaal het oude Watersport forum), trouwens bij ons in Vlaanderen is er geen gelijke.
Mjn bijdrage wat betreft toppics zal minimaal zijn, maar als het thema wimpel terug opgerakeld wordt zal ik toch eentje (of twee want de mast op mijn schuit is er hoog genoeg voor) kopen.
En het goede nieuws is dat ik nu niet meer moet schrijven "laat ze een poepje ruiken" (de piraten van de samona natuurlijk) want ze zijn al mijlenver uit het kielzog van HET Watersport forum verdwenen, vrees zelfs dat ze daar rond dobberen zonder aandrijving van welke soort ook.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: - Opgelost - Bultjes in de verf na 1 jaar tijd

Berichtdoor fox4you » 31 Jan 2012, 14:25

De Waalschokker schreef:Fox4you niet erg netjes van jou om de essentiële zin eruit te laten, de reden waarom ik gisteren reageerde was het eerdere aangehaalde "leiders en zij die volgen..." of iets in die strekking, het leek me toen al zo aanmatigend in het betreffende toppic.

Je verwijt mij dus iets wat je zelf ook doet want die door jou aangehaalde opmerking van mij was ook in een bepaalde context geplaatst, lees dat maar eens in die topic terug.
De Waalschokker schreef:Overigs ik weet dat je een (gewaardeerde) aktieve poster was op het "oude" forum en nu terug van hetzelfde, heb geen probleem met je hoor,

Gelukkig . :)
De Waalschokker schreef:enkel gisteren blies ik stoom af want het leek terug het oude Van Vuuren bashing te worden.

In ieder geval niet door mij en dat was ook niet gaande als ik het nog eens terug lees.
De Waalschokker schreef:Goed Misschien iets "over the top" kan zijn maar perfectie en diplomatie zijn mij vreemd, ben op mijn werk met de collega's (waar ik met praat) net zo onbehouwen.

Ach, kijk maar eens hoe vaak ik kort door de bocht ga en daarbij is het in geschreven tekst, ondanks het gebruik van smileys, toch heel anders dan als je elkaar aankijkt.
De Waalschokker schreef:Tja "de vijand" is natuurlijk niet de vijand maar zijn de oud forum leden die op andere forums nu het goede weer spelen én uitgebreid negatieve (eufemisme) commentaar leveren op sommige heel actieve posters op dit forum, zij hebben met het geruzie hier natuurlijk dikke pret.

Wie het laatst lacht lacht het ................
De Waalschokker schreef:Dus Fox4you, geen hard feelings hoor, ik vindt het prettig vertoeven op dit forum (is terug helemaal het oude Watersport forum), trouwens bij ons in Vlaanderen is er geen gelijke.

Goed te horen dat jij je hier thuis voelt en bedankt voor je uitleg want het verklaart e.e.a.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten