Ruimte schoonmaken stalen boot

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Ruimte schoonmaken stalen boot

Berichtdoor No Hurry » 21 Mrt 2021, 15:56

We hebben een beachcraft en in de ruimte waar de schroefas doorloopt liggen onderin stalen ponsdoppen als ballast, daar hebben ze tegen het roesten van die doppen olie in gegooid met als gevolg dat als er water in staat ik dit niet met de bilgepomp kan wegpompen naar buiten.

Nu ben ik bezig om deze ponsdoppen te verwijderen, wat voor effect dit voor de boot heeft weten we nog niet, en willen we de ruimte schoonmaken, maar aangezien deze ruimte bijna niet toegankelijk is kom je er niet met doeken en borstels in.

Zijn hier bedrijven voor die zoiets doen zou niet weten hoe we dit schoon moeten krijgen.

Zie niet hoe ik hier foto’s kan plaatsen om een en ander duidelijk te maken.

Overigens hebben we nog niet alle ponsdoppen eruit dit is een echt monniken werk doordat je niet goed in de ruimte kan.
No Hurry
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 Mei 2020, 14:14
ligplaats:
info:

Re: Ruimte schoonmaken stalen boot

Berichtdoor Solita74 » 21 Mrt 2021, 16:18

Hoe groot zijn die ponsdoppen? Als ze in een jerrycan kunnen dan zou ik ze daar in doen dop er op en je kan ze evt weer gebruiken als alles er uit is de boel vetvrij maken met pure ontvetter en lappen , niet te veel tegelijk want je moet het ook nog afvoeren gewoon een paar keer doen en regelmatig droog maken. Ontvetten kan je bij een bunkerstation kopen Dusty van de Wibra werkt ook goed en van boven af beginnen
En als je denk dat het redelijk schoon is dan kan je met gewone sop de boel nadoen. Allesreiniger van de Action ook goed en goed koop en dan word het een kwestie van bijhouden succes!

PS maak desnoods hulp stukken een borstel aan een stok met de lap er omheen.
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: Ruimte schoonmaken stalen boot

Berichtdoor No Hurry » 28 Mrt 2021, 14:09

Afbeelding

Dit is hoe het er nu uitziet het laatste achterin is to nu toe onbereikbaar ga het nog proberen met een magneet.

Buiten het feit dat er dus olie is gebruikte tegen roesten van de stalen balastdoppen ligt er ook zand in.

Ik heb om de bilgepomp te reinigen koudontvetter gebruikt maar op het moment dat je dus water gebruikt lijkt het wel te stollen, en moet je heeeeeel veel water gebruiken om het schoon te krijgen.

Heb nu een dreft vaatwastablet opgelost in heet water en dit bij de ballastdoppen gedaan om te kijken of dit oplost.

Maar ben er bang voor dat het niet oplost.

Het feit dat hier de balast weggehaald is zal weer gecompenseerd moeten worden mag ik aannemen.

Maar eerst dit schoon zien te krijgen

Sorry voor het beweegende beeldje is zo moeilijk fotograferen in dat gedeelte
No Hurry
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 Mei 2020, 14:14
ligplaats:
info:

Re: Ruimte schoonmaken stalen boot

Berichtdoor Solita74 » 28 Mrt 2021, 20:26

Zo veel mogelijk droog schoonmaken met lappen en dan met ontvetter gaan werken een warm soda sopje kan je ook proberen
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: Ruimte schoonmaken stalen boot

Berichtdoor No Hurry » 06 Apr 2021, 19:17

Inmiddels alweer enkele weken verder maar de kiel is inmiddels geheel leeg , heeft vermoedelijk wel een tennisarm opgeleverd maar dan heb je ook wat :cry: .

Afbeelding

Er is +- 75 kg uit gekomen, schoonmaken en terug erin is geen optie. Buiten het feit dat het ijzeren balast is wat gaat roesten als er water bij komt, maar staal op staal lijkt me ook geen goed idee.

We hebben nu als laatste nog een laag absorbtiekorrels erin liggen die er deze week nog uit gaan.

Dan blijft de vraag over wat gebeurt er als we er niets in terugleggen het zal er niet voor niets ingelegd zijn mag ik aannemen.

Zelf zat ik te denken om er een rubbermat in te leggen en dan plastic kannen met daarin balast alleen moet dat in de golven niet gaan schuiven, of zakken met ballast.

We hebben achter een aangemaakt plateau wat hol van binnen is daar moet sowieso al een 300 kg balast in , dus zouden daar ook wat meer in kunnen leggen.

Maar of dit hetzelfde effect brengt geen idee.

Tips zijn van harte welkom
No Hurry
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 Mei 2020, 14:14
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten