Wat is dit?

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Wat is dit?

Berichtdoor Kwokko » 23 Sep 2020, 12:44

Oeverloos schreef:Er zijn verzekeraars die een gecertificeerde ................

Allemaal leuk en aardig,maar in Nederland hoef je niet eens je boot te verzekeren,als je dat niet wilt doen.
Bij een auto ben je verplicht,om er een WA verzekering bij te nemen,is zelfs strabaar als je het niet doet,bij een plezierboot is niks verplicht.
Het wil niet zeggen,dat ik het zelfs af raad,want ik heb wel een verzekering voor de boot,al vroeg die verzekeraar er ook niet naar.
................. ook een Wallas diesel kooktoestel.

Ben ik niet weg van,want je zult er een uitlaat bij moeten maken voor de afvoer van verbrande diesel.

Alle verkopers prijzen dat ding de hemel in,ze zijn idolaat van cookies,maar een eerlijk verhaal,dat staat er nergens bij.
De nadelen van het maken van een extra uitlaat,laten ze angstvallig achterwege.
Daar komt nog bij,dat ze zeer duur zijn,voor een 2pits toestel.

Alle nadelen die een Wallas heeft,heeft een Origo niet.
Met de Origo kook je op spiritus.
Kwokko
 

Re: Wat is dit?

Berichtdoor Kwokko » 23 Sep 2020, 12:56

vayreda schreef:Ps. Is er ook nog een oplossing voor de stalen bak (gas fles) op het zwem plateau?
Ik vind dit vreselijk om te zien!
Bedankt

Wat je ook wel ziet bij anderen,is dat ze op beide zijden van de plateau een gaskist hebben vastgelast, direct aan het casco.
Dus een soort van uitbreiding aan de boot.
Aan de ene kant zou je dus de gasfles in kunnen plaatsen,en de andere voor iets anders kunnen gebruiken,of voor een reserve fles.
Dat staat veel netter,dan dat je nu hebt.
Wat er nu staat,is inderdaad geen mooi gezicht.

Om niet al te grote ingrepen te doen aan je boot,zou ik voor deze optie kiezen.
Schilderen in de kleur van je boot,dan staat het één met je boot.
Kwokko
 

Re: Wat is dit?

Berichtdoor vayreda » 23 Sep 2020, 19:55

Kijk hier heb ik wat aan. Dubbele kist is zeker een beter gezicht dan dat nu is.
Bedankt voor het meedenken.
vayreda
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 21 Sep 2020, 10:40
ligplaats: Haarlem
info: Succes Motorkruiser

Re: Wat is dit?

Berichtdoor Frans525 » 25 Sep 2020, 11:24

Bij ons zit de gasfles in de 2e stuurstand, met ventilatie opening aan de onderkant.
Frans525
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 Dec 2015, 18:06
ligplaats:
info:

Re: Wat is dit?

Berichtdoor Amersfow » 25 Sep 2020, 13:27

Als je een beetje handig bent, kun je het zelf van trespa maken. Dan blijven de flessen uit de zon en het mag nat worden (ik gebruik de BP kunststofflessen, geven dan geen roestvlekken). Zo had ik het ooit gemaakt https://photos.app.goo.gl/jwyWpyrCcn1ZTyjk6
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1857
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Wat is dit?

Berichtdoor vayreda » 25 Sep 2020, 22:29

Wat een mooi oplossing. Vraag? de twee blauwe buitenschotten zijn die ook van trespa? Zo ja, hoe heb je deze aan de romp bevestigd?
De aftimmering? Teak hout?
Super bedankt voor deze oplossing.
vayreda
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 21 Sep 2020, 10:40
ligplaats: Haarlem
info: Succes Motorkruiser

Re: Wat is dit?

Berichtdoor Amersfow » 26 Sep 2020, 08:10

De blauwe zijkanten maken onderdeel uit van het zwemplateau dat ik eraan heb laten lassen. Wat je aan bruin ziet is het trespa! Dat kun je in kersen/teak motief kopen. Achterkant is zwart. Ik heb met de bovenfrees er de "naden" ingefreesd, voor een mooiere look. Je kunt natuurlijk niet schroeven in trespa, dus alles moet met rvs of aluminium hoekjes en bout en moer. Op een bestaand zwemplateau moet je eerst mallen maken van karton ofzo, en dan met decoupeerzaag het trespa zagen. Is goed te doen.
RVS op staal lassen is wel mogelijk maar vaak een recept voor latere corrosie problemen.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1857
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Wat is dit?

Berichtdoor vayreda » 26 Sep 2020, 15:40

Amersfow schreef:De blauwe zijkanten maken onderdeel uit van het zwemplateau dat ik eraan heb laten lassen. Wat je aan bruin ziet is het trespa! Dat kun je in kersen/teak motief kopen. Achterkant is zwart. Ik heb met de bovenfrees er de "naden" ingefreesd, voor een mooiere look. Je kunt natuurlijk niet schroeven in trespa, dus alles moet met rvs of aluminium hoekjes en bout en moer. Op een bestaand zwemplateau moet je eerst mallen maken van karton ofzo, en dan met decoupeerzaag het trespa zagen. Is goed te doen.
RVS op staal lassen is wel mogelijk maar vaak een recept voor latere corrosie problemen.


@Amersfow, ontzettend bedankt voor deze nuttige informatie.
vayreda
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 21 Sep 2020, 10:40
ligplaats: Haarlem
info: Succes Motorkruiser

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten