CE keuring oude boot

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

CE keuring oude boot

Berichtdoor Roelof » 22 Apr 2017, 09:03

Zoals eerder verteld, hebben we en andere boot gekocht.
Een paar gegevens:
- De boot is van 1973, de werf bestaat al lang niet meer
- betimmering heeft aandacht nodig: vocht rond de ramen en plafond
- isolatie aanbrengen,
- div bedrading vervangen.
- nieuw brandstof tank(s)
- vlakdikte meting (er zit ergens een dubbeling)
- alles kaal halen en een nieuw verfsysteem
- alles weer werkend maken (speed log, dieptemeter, water en diesel meters, verwarming (webasto), enz.
- enz.

Het is duidelijk dat betimmering en elektra zijn in het verleden een keer professioneel vervangen maar ook duidelijk is dat naderhand een aantal dingen "bijgeklust" zijn.
De installateur is niet bekent en er zijn géén schema's.
We gaan behoorlijk werk aan de boot hebben voordat de boot naar onze mening gereed is.

Nav dit topic: viewtopic.php?f=4&t=3206 , ben ik gaan nadenken of het zinvol en uitvoerbaar is om CE keuring (categorie D) te krijgen voor onze boot.

Graag jullie mening, adviezen over de haalbaarheid en de "Do's en Don't s" mbt CE keuring.

BVD
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: CE keuring oude boot

Berichtdoor broekerhaven » 22 Apr 2017, 09:43

Waarom zou je dat willen?
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: CE keuring oude boot

Berichtdoor Roelof » 22 Apr 2017, 10:26

broekerhaven schreef:Waarom zou je dat willen?


Ik sta hier (op dit moment) tegenover als : - Baad het niet / schaad het niet, - Je kunt het maar hebben, -Beter méé zitten dan om verlegen zitten, enz.
Het zal echt wel iets kosten en mogelijk nooit iets opleveren maar omdat we deze boot toch behoorlijk overhoop moeten halen, is dit de uitgelezen gelegenheid om naar een CE keur toe te werken.
Mocht ik om willekeurige reden later een CE certificaat willen hebben dan gaat het waarschijnlijk een hoop extra werk geven wat nu in 1 keer meegenomen kan worden.

Wie weet, wordt het in de toekomst nog eens belangrijk als je de grens over gaat oid.
Verzekeringen kunnen er naar vragen; bv de gasinstallatie van onze oude boot valt buiten de verzekering omdat er geen keur aan hangt.
Dat de gasbun buiten staat, onder en boven een ontluchting naar buiten heeft, de gasleiding uit 1 stuk gelegd is, de slangen elk 2e jaar vervangen worden en alleen aangeperste koppelingen hebben maakt niet uit.

Het is (nog) niet gezegd dat ik dit ga doen maar het kan zeker geen kwaad.
Ik wil in elk geval kijken wat voor mij de haken en ogen zijn en of het haalbaar is.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: CE keuring oude boot

Berichtdoor vuuren1 » 24 Apr 2017, 22:41

Nergens voor nodig en het kost je een aantal duizenden euro's extra.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten