telefoon naar laptop android for dummies

Re: telefoon naar laptop android for dummies

Berichtdoor chaea » 10 Mrt 2024, 22:01

Je moet dit kunnen casten/ screen mirroring.
In Jip en Janneke taal, je zet je scherm van je telefoon op een ander apparaat, in dit geval je laptop.
Je kan het scherm dan bedienen met je telefoon, ik kijk bijv op deze manier F1TV op groot scherm maar alles op je telefoon is dan zichtbaar.

Hoe en op welke manier hangt af van je configuratie, hier kan je meer over vinden op Google.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: telefoon naar laptop android for dummies

Berichtdoor RuudM » 10 Mrt 2024, 23:02

Guido,

Voor het kopieren van je scherm hebben wij in het verleden het gratis prgramma spacedesk gebruikt

Misschien kan je hier wat mee, bij ons werkte het van pc naar ipad, bij jou zou het dus andersom moeten werken telefoon naar pc moet lukken!
Ancora Imparo
Gebruikers-avatar
RuudM
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 27 Mei 2016, 19:24
ligplaats: wisselend
info:

Re: telefoon naar laptop android for dummies

Berichtdoor heuvels » 11 Mrt 2024, 10:18

Voor dit soort apps heb je een snelle wifi nodig, thuis zal het best wel aardig werken. Maar aan boord???
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: telefoon naar laptop android for dummies

Berichtdoor quichot » 11 Mrt 2024, 10:36

chaea schreef:Je moet dit kunnen casten/ screen mirroring.
In Jip en Janneke taal, je zet je scherm van je telefoon op een ander apparaat, in dit geval je laptop.
Je kan het scherm dan bedienen met je telefoon, ik kijk bijv op deze manier F1TV op groot scherm maar alles op je telefoon is dan zichtbaar.

Hoe en op welke manier hangt af van je configuratie, hier kan je meer over vinden op Google.

Dank voor alle suggesties!
Wat @chaea zegt is precies wat ik bedoel: de telefoon als bron blijven gebruiken, maar het priegelige kaartje op een groot scherm zien.
Kun je nog een beetje aangeven hoe je dat flikt?
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: telefoon naar laptop android for dummies

Berichtdoor TijmenB » 11 Mrt 2024, 12:09

Guido draait er nou Windows op je Acer laptop of het "besturingssysteem" van Google (chromeOS). Want dat is wel belangrijk om te weten. Tevens welk merk mobiele telefoon heb je? Vaak heeft de fabrikant namelijk in de Android software nog wat extra functionaliteit gemaakt om o.a. je mobiele scherm te delen naar bijvoorbeeld een PC of Tv.

Samsung heeft bijvoorbeeld DEX en dan kan je met een kabeltje je mobiel aansluiten op een computer monitor of TV. https://www.youtube.com/watch?v=i8RGMF2m3fA
TijmenB
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 08 Nov 2023, 16:10
ligplaats:
info:

Re: telefoon naar laptop android for dummies

Berichtdoor chaea » 11 Mrt 2024, 14:02

Ik doe eigenlijk alles met Samsung, van telefoon tot tablet tot tv, dan is het heel simpel met Smartview.

Alles kan op deze manier alleen zal je tussen de merken iets meer moeite moeten doen.

Meest simpele voor jou lijkt mij een chromecast die je aansluit op je laptop.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: telefoon naar laptop android for dummies

Berichtdoor aadbloem » 11 Mrt 2024, 22:49

chaea schreef:Je moet dit kunnen casten/ screen mirroring.

Meest simpele voor jou lijkt mij een chromecast die je aansluit op je laptop.

Om te beginnen moet de bron app, deze vaarkaart app het casten/streamen ondersteunen. Als de app dat niet kan vergeet het dan maar.
Het werkt net zoals je Youtube of Ziggo (of andere aanbieder) doorzet (casten, streamen) naar je TV.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: telefoon naar laptop android for dummies

Berichtdoor Amersfow » 11 Mrt 2024, 23:10

Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan :D Draadjes, 2 apparaten, apps die het misschien ooit een paar maanden doen.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: telefoon naar laptop android for dummies

Berichtdoor chaea » 12 Mrt 2024, 07:56

@Aadbloem, het is geen hogere wiskunde maar slechts projecteren van beeld op een ander scherm. Als de app draait draait op de " bron" dan maakt het voor de projectie niet uit.

Ofwel de app werkt op Quichot zijn Android telefoon, hij moet alleen de juiste manier vinden om het beeld te projecteren naar een ander scherm. ( spiegelen)
Een chromecast is een optie maar google geeft meerdere oplossingen, daar zou quichot zich even in moeten verdiepen.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: telefoon naar laptop android for dummies

Berichtdoor quichot » 12 Mrt 2024, 12:14

Chromecast snap ik. Die hangt ook achter mn tv thuis. Maar zover ik dat begrijp, en erg ver is dat niet, moeten beide toestellen, dus telefoon (sony) en laptop (acer) deel uitmaken van hetzelfde netwerk, dat is aangestuurd door wifi. En als je onderweg bent, vandaar die vaarkaart-app, heb je geen wifi. Kan het dan ook met een snoertje?
Overigens: zover ik weet draait mn laptop op windows 10.
Mijn handicap is: ik kan al die apparaten prima bedienen (aan- en uitzetten :lol: ), maar ik heb geen begin van een idee hoe ze werken. :oops:

Eigenlijk wil ik gewoon een vaarkaart op mn laptop, waarop ik ook alle vaartuigen met AIS in mijn buurt kan zien, en met alle info over kunstwerken. Ik weet dat dit hier al tientallen keren is langsgekomen, en iedere keer denk ik weer: dit keer ga ik het begrijpen. Om dan toch weer vast te lopen in termen en begrippen die voor mij abracadabra zijn.
Sorry, ik heb die trein gemist, en die is niet meer in te halen vrees ik!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten