Oudere dame alleen op motorboot

Re: Oudere dame alleen op motorboot

Berichtdoor Mopolcamper » 25 Okt 2023, 15:45

Het meest ingewikkelde wat deze dame voorlopig in de sluis tegen zal komen is het overhandigen van de verschuldigde € 5,-- aan de sluiswachter.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Oudere dame alleen op motorboot

Berichtdoor rene79shovel » 25 Okt 2023, 18:15

Mopolcamper schreef:Het meest ingewikkelde wat deze dame voorlopig in de sluis tegen zal komen is het overhandigen van de verschuldigde € 5,-- aan de sluiswachter.


voor welke sluizen moet je 5 euro betalen dan ?
rene79shovel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 17 Okt 2023, 06:31
ligplaats: eastemar
info:

Re: Oudere dame alleen op motorboot

Berichtdoor Mopolcamper » 25 Okt 2023, 18:25

Workum en Makkum. Gegeven de ligplaats van TS en de vraag om begeleiding die ze heeft gesteld ga ik er van uit dat het daar voorlopig toe wordt beperkt. De Begische en Franse kanalen zie ik haar niet halen, Helaas, een topic ontspoort hier wel vaker bij gebrek aan moderatie.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Oudere dame alleen op motorboot

Berichtdoor Wolf1 » 25 Okt 2023, 18:58

Mopolcamper schreef:Workum en Makkum. Gegeven de ligplaats van TS en de vraag om begeleiding die ze heeft gesteld ga ik er van uit dat het daar voorlopig toe wordt beperkt. De Begische en Franse kanalen zie ik haar niet halen, Helaas, een topic ontspoort hier wel vaker bij gebrek aan moderatie.

Sorry, was in de veronderstelling dat de simpele belegging van een touwtje in een af schuttende sluis een verschul kan maken !
En dat maakt in het geheel niet uit in welk land deze sluis ligt, behalve dan dat de ambtenaren in Nederland en Duitsland de moeilijkste zijn !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Oudere dame alleen op motorboot

Berichtdoor chaea » 28 Okt 2023, 00:41

Mopolcamper schreef:Workum en Makkum. Gegeven de ligplaats van TS en de vraag om begeleiding die ze heeft gesteld ga ik er van uit dat het daar voorlopig toe wordt beperkt. De Begische en Franse kanalen zie ik haar niet halen, Helaas, een topic ontspoort hier wel vaker bij gebrek aan moderatie.


Welke moderatie?

De enige moderator die hier nog was heeft in 2020 voor het laatst iets gepost en was feb 2023 voor het laatst online, van enige moderatie was allang geen sprake meer.
Henkvd is de enige die hier iets mee kan omdat hij het "nood"forum ooit is gestart, maar andere moderators aanstellen is kennelijk geen optie....

Dus schoenen, pillen voor stijve fallussen en Alliverkopers hebben ruim de tijd om te posten en hits te pakken
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Oudere dame alleen op motorboot

Berichtdoor Amersfow » 28 Okt 2023, 09:38

Dat doet erg tekort aan de moderatie. Die is er voldoende, alle rommel is binnen een dag weer weg. Chapeau voor de beheerder!!
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Oudere dame alleen op motorboot

Berichtdoor chaea » 28 Okt 2023, 09:50

Amersfow schreef:Dat doet erg tekort aan de moderatie. Die is er voldoende, alle rommel is binnen een dag weer weg. Chapeau voor de beheerder!!


Uiteraard, had van jou ook niet anders verwacht.
Als ik groen zeg zal jij rood roepen.

Maar heb het al eerder aangehaald en er is niks mis mee als er objectieve mods bij komen. Alles in handen van 1 persoon/ onderneming gaat vroeg of laat mis. ( hebben we al eens meegemaakt).
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Oudere dame alleen op motorboot

Berichtdoor quichot » 28 Okt 2023, 10:44

Wolf1 schreef:Probeer het dan toch maar eens, vooral als je afschut en het oog van je bolder los gooit, hankt dit recht naar beneden langs de muur, zonder dat het inhalend part er gekruist over hangt.
Dat scheelt een wereld, in hoe makkelijk je tros binnen haalt !
Gr. Wolf1

Als ik aan de middenbolder afschut (om beklemming te voorkomen heb ik er inmiddels een zware beugel bijgezet) dan laat ik hem niet aan dezelfde bolder hangen tot ik helemaal beneden ben. Dan krijgt het schip veel te veel ruimte om heen en weer te schuiven. Zodra ik de volgende kluis boven dek zie verschijnen verzet ik de boel. De hoogteverschillen tussen de kluizen zijn namelijk gebaseerd op normale matrooslengte, dus dat lukt altijd wel. Voordeel hierbij is dat je geen heen- en teruglijn nodig hebt, maar dat je de lus op de kluisbolder kan zetten.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Oudere dame alleen op motorboot

Berichtdoor kajoe » 28 Okt 2023, 11:18

ik moet helaas zeggen dat niet alleen Duitsland en Nederland soms moeilijk is ,in België en Frankrijk had je ook geregeld van die rakkers die eisten dat je op vier touwtjes vast maakte ander legde ze het schutten stil .
tja dan kon je je wel opvreten dat stomme gelul uiteraard in onze ogen .
heel veel later toen ik zelf op sluizen dienst deed begon je er wel wat over na te denken en zag je het iets anders .
en ja dan moest je ook de voorschriften proberen na te leven en dat waren dikke boeken vol .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Oudere dame alleen op motorboot

Berichtdoor quichot » 30 Okt 2023, 14:56

Maar vier draden eisen is miereneukerij.
Ik heb wel meegemaakt dat ik, solovarend, niet op de middenbolder mocht afschutten. Nu had ik nog een andere truc in m'n mouw, afgekeken van een beroepsschipper. Achterlijn op dubbele bolder. Eerst om bolder 1 afleiden, en dan 5 losse slagen om bolder 2 zonder de lijn te beleggen. Voldoende weerstand om het schip tegen de kant te houden, maar ook weer niet zoveel dat het gewicht van het schip de lijn er niet langzaam door kon trekken.
Ik doe het niet graag of vaak, maar nood breekt soms wet. Ik verdomde het om voor die chagrijn tussen voorplecht en kont heen- en weer te rennen!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten