Oude Info opvragen

Oude Info opvragen

Berichtdoor Biertje1985 » 23 Aug 2023, 10:45

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Ik heb een oud Casco van een Valkkruiser opgeknapt, geen WIM nummer en geen CE. Want dit schip is al vrij oud.
Wel heb ik een rompnummer in de motorsteun staan G-063 meer heb ik niet.

Eigenlijk zou ik wel wat data willen hebben, misschien kan ik tzt wel een CE keuring doen. want ik zit mogelijk net op 11,99 mtr en dan zou een zelfkeuring kunnen.

Wie weet hoe en waar ik aan data kan komen, want de Gijs van der Valk werf in sprang-kapelle is volgens mij opgeheven.
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Re: Oude Info opvragen

Berichtdoor aadbloem » 23 Aug 2023, 14:31

Biertje1985 schreef:Wie kan mij helpen met dit probleem?

Ik heb een oud Casco van een Valkkruiser opgeknapt, geen WIM nummer en geen CE. Want dit schip is al vrij oud.
Wel heb ik een rompnummer in de motorsteun staan G-063 meer heb ik niet.

Eigenlijk zou ik wel wat data willen hebben, misschien kan ik tzt wel een CE keuring doen. want ik zit mogelijk net op 11,99 mtr en dan zou een zelfkeuring kunnen.

Wie weet hoe en waar ik aan data kan komen, want de Gijs van der Valk werf in sprang-kapelle is volgens mij opgeheven.

11,99 is natuurlijk wel kritisch. Mocht je verder geen gegevens vinden begin dan zelf aan een zorgvuldige meting van het schip. Neem dat als basis.
Misschien helpt een foto hier, kan voor herkenning van medeschippers met de dergelijke Valk leiden en dan wellicht meer gegevens. Valk heeft denk ik nooit schepen van 11,99 mtr afgeleverd. Doorgaans zie altijd afgeronde maten op 5 of 10 cm. Grote kans dat en een 12mtr is :o
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Oude Info opvragen

Berichtdoor aadbloem » 24 Aug 2023, 16:47

Heb je met het opknappen ook de motor vervangen? Als je aan de CE keuring of markering gaat werken dan krijg je om te beginnen een oude motor nooit binnen de CE omdat de emissie-eisen heden nogal heftig zijn. Een (slechts) 10 jaar oude motor voldoet heden ook al niet meer aan de emissie eisen van vandaag. Het lijkt wel alsof er in de EU een emissie mannetje werkzaam is die jaarlijks de eisen aanscherpt is mijn ervaring :D :o
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:


Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten