Particulier boot kopen

Re: Particulier boot kopen

Berichtdoor Zweef » 16 Aug 2023, 17:46

Ik merk wel uit je tekst , dat jij wilt bepalen wat zo'n bootje waard is,en er voor wilt geven.
Als je bij mij was geweest ,dan bepaal ik dat als verkoper,en ook kreeg je de factuur niet ,waarop staat wat ik er voor betaald zou hebben.
En wat een verkoper er 13 jaar terug er voor heeft betaald,is ook niet relevant.
We leven nu ,en de "conjunctuur" ziet er nu anders uit.
En feitelijk gaat je de koopprijs van hun ook geen sodemieter aan.
Het is nu -anno augustus 2023- een overeenkomst tussen koper en verkoper, en/of het 2de hands of 3de hands is ,maakt niet uit.
Als jij je er niet mee kan conformeren wat hun prijs is , dan is het gewoon ,op zoek gaan naar iets wat voor jouw wel zinvol is.
Dit is mijn uitspraak ,en daar moet je het mee doen. :mrgreen:


Dat is helemaal niet waar. Je reactie is echt heel raar. Het gaat zowiso nergens over een prijsconflict of waardebepaling in mijn verhaal. Het wil dus upgraden maar niet te duur slaat meer op het feit dat een echte sloep van 5 meter duurder zal zijn. Vandaar dat we deze wel willen.
Ze hebben zelf die prijs gezegd en ik heb niet eens minder geboden. Hij stond op mp voor 8500, staat er nog dus zoek maar even. Kreeg na de vraag waar ie lag voor kijken meteen antwoord dat de eerste die 8000 bood m mocht kopen. Over de prijs is daarna niet eens meer echt gesproken.
Men wil hier zoveel mogelijk info dus vandaar dat ik het hele verhaal erop zet.
Het gaat er mij gewoon om dat ik geen enkel bewijs straks heb van overname. Dat vind ik gek. Het enige wat ik heb is straks een bankoverschrijving. Een auto zet je op naam, ik vind dat je best even schriftelijk kan bevestigen dat een boot van 8000 euro met serienummer motor en serienummer boot wordt overdragen aan een andere eigenaar. Contact via app is er genoeg alleen met die tussenpersoon die dus wettelijk zelf geen eigenaar is.
Vandaar dat het wat vreemd is. Helemaal omdat we niet eens hebben onderhandeld over de prijs. Ze vragen dit en krijgen het maar zou het wel fijn vinden dat ze dan even een schriftelijke overeenkomst tekenen van wat is besproken ook.
Zweef
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 15 Aug 2023, 20:19
ligplaats:
info:

Re: Particulier boot kopen

Berichtdoor Kwokko » 16 Aug 2023, 18:13

Zweef schreef:Het gaat er mij gewoon om dat ik geen enkel bewijs straks heb van overname. Dat vind ik gek. Het enige wat ik heb is straks een bankoverschrijving. Een auto zet je op naam, ik vind dat je best even schriftelijk kan bevestigen dat een boot van 8000 euro met serienummer motor en serienummer boot wordt overdragen aan een andere eigenaar. Contact via app is er genoeg alleen met die tussenpersoon die dus wettelijk zelf geen eigenaar is.

Dan is het toch heel gemakkelijk?
Geen overdrachtsbewijs is geen transactie. Basta.

Tenzij jij die boot persee wilt hebben,maar dan is het risico voor jou.
Dafür bieten wir keine haftung. :mrgreen:
Kwokko
 

Re: Particulier boot kopen

Berichtdoor Blacktoppie » 16 Aug 2023, 18:15

Als het goed is is er op de anwb site een concept koop overeenkomst te downloaden.. zou ik zelf het minste vinden om te tekenen. Ook als verkoper trouwens om je te vrijwaren van eventuele schades in de toekomst en duidelijk te maken dat het je boot niet meer is.

Wil de verkoper dit niet dan zou het voor mij jammer maar helaas zijn. Maar nogmaals eigen keuze.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Particulier boot kopen

Berichtdoor Kwokko » 16 Aug 2023, 19:03

Als het goed is is er op de anwb site een concept koop overeenkomst te downloaden.. zou ik zelf het minste vinden om te tekenen.

Inderdaad.
Voor een vaartuig is deze niet te downloaden ,maar voor een voertuig wel.
https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... ertuig.pdf
Waar voertuig staat ,die veranderen in vaartuig.

Wil verkoper dit niet, dan is het heel gemakkelijk. NO DEAL.
Kwokko
 

Re: Particulier boot kopen

Berichtdoor Zweef » 16 Aug 2023, 19:16

Dat had ik dus al gedaan en dat willen ze dus niet.
Heel apart.
Zweef
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 15 Aug 2023, 20:19
ligplaats:
info:

Re: Particulier boot kopen

Berichtdoor Svalk » 16 Aug 2023, 19:35

Geen hand vol maar een land vol !
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Particulier boot kopen

Berichtdoor Kwokko » 16 Aug 2023, 19:51

Zweef schreef:Heel apart.

Dan is het krek zo apart ,dat iemand die hier al veel adviezen heeft gekregen , "om er vanaf te zien" , toch doorzet om het onmogelijke te bereiken.
Heel apart.

Effe geduld hebben,als het vaarseizoen voorbij is, komt er genoeg te koop,waarvoor geen plaats is een stalling bv.
Kwokko
 

Re: Particulier boot kopen

Berichtdoor Zweef » 16 Aug 2023, 21:06

Van doorzetten is vooralsnog geen sprake. Eerst die onderkant maar eens bekijken en een normaal gesprek met de verkoper ipv een kennis van ze.
Als ze dan toch wel tekenen en de onderkant is goed dan nemen we het risico wel.
Bedankt allen iig. Hou al heel wat jaren sloepjes in het oog maar manlief vind de kuip en de punt ruimteverlies. Bij een 5 meter sloep hou je immers vaak maar zo'n 4m20 ruimte over als je de lengte van de kuip en de punt eraf haalt. Daar schieten we dan bijna niets mee op zegt ie. Gezien dit een 5m bootje is zonder punt en diepe kuip achter wil ie wel. Dus tja blijft moeilijk. Anderzijds wil ie wel een interboat maar daar mogen we dan nog wel even heel wat jaren voor verder sparen. Dus dit is als het toch wat wordt wel een leuke tussenoplossing.
Zweef
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 15 Aug 2023, 20:19
ligplaats:
info:

Re: Particulier boot kopen

Berichtdoor Kwokko » 16 Aug 2023, 21:41

Zweef schreef:Anderzijds wil ie wel een Interboat maar daar mogen we dan nog wel even heel wat jaren voor verder sparen.

Je kunt ook een boot leasen?
https://watersportdreams.nl/financieel/boot-leasen.html
Dat is ook een vorm van sparen.
Maar dan achteraf. :lol:
Kwokko
 

Re: Particulier boot kopen

Berichtdoor chaea » 16 Aug 2023, 22:04

@Kwokko, je kunt toch ook wel eens je best doen om niet altijd zo geagiteerd te reageren?
Als jij iets van een ander niet snapt is het niet direct een kulverhaal keerl :lol:
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten