Registratie motorboot

Re: Registratie motorboot

Berichtdoor Svalk » 22 Aug 2023, 11:52

R.C.Grootveld schreef:Als je er mee naar het buitenland wilt, zou ik ook een BTW verklaring aanvragen.


Het ligt eraan of je boot van na 1984 is, dan heb je idd een BTW verklaring nodig . Volgens mij kun je geen BTW verklaring meer aanvragen voor boten die er geen hebben. Eerder kon dat nog wel. IK heb vorig jaar een kenteken aangevraagd bij RDW, ik hoefde alleen het bouwjaar op te geven en een foto van het type plaatje van de motor. Toen in het aanvroeg voer ik nog in Duitsland en toen ik een week later thuis kwam lag het kenteken al in de bus.
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Registratie motorboot

Berichtdoor bas » 22 Aug 2023, 14:01

Zomaar een interessevraag vanaf mijn kant n.a.v. dit onderwerp. Hoe zit het als bijvoorbeeld zoals TS een bootje helemaal restaureert, blijft dan de BTW verklaring uit het originele bouwjaar geldig of moet je dan eigenlijk een nieuwe aanvragen na bijvoorbeeld hermotorisatie?

Zelf zijn we bezig om het eigenbouwproject van de scouting in te schrijven bij het kadaster en dat is nog een lastige exercitie voor iets wat van sponsoring aan elkaar hangt. Dat is nog een hele sport om bonnetjes/ verklaringen te verzamelen die het financiële plaatje rond maken om zo aan te kunnen tonen dat je niet aan het witwassen bent.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten