Brandstof filter omnummeren

Re: Brandstof filter omnummeren

Berichtdoor Kwokko » 14 Jul 2023, 11:42

elrenegado schreef:Als je het niet doet, en klakkeloos de prijs betaald die je bij de 1ste de beste hit vind ben je een dief van je eigen portemonnee.

Dat ben ik niet met je eens.
Als jij iets moet hebben ,met de nadruk op "moet" ,dus dat het voor jou urgent is, en het is op de hoek verkrijgbaar, dan betaal je de meerprijs t.o.v. het artikel bij een webshop.
Je mag namelijk niet verwachten dat iedere fysieke aanbieder van elke gangbare filter ,er karrevrachten van op voorraad heeft.
Dus is de inkoopprijs voor die kleine retailer hoger,dan van die webshop ,die zelf niks op voorraad heeft,maar verkoopt vanuit het magazijn van de importeur,zelf geen voorraad heeft,zelf er geen geld in heeft zitten,zelf geen renteverlies heeft,maar wel een levertijd heeft een paar dagen,en met minder marge genoegen neemt,en daarom de doodsteek is van vele kleine retailers.
Die op hun beurt steeds meer er mee stoppen omdat het niet loont.
Resultaat ,iedereen betaald op den duur de hoofdprijs bij een webshop, die A geen klanten binding heeft , B kwaad wordt als je geen (positieve) review op Kyoh plaatst,want daar geilen ze op.

BenE heeft wel een beetje gelijk.
En iemand die voor een dubbeltje op de eerste wil zitten, kan het beste bij Ali shoppen,die hun service is net zo ruk als het maar kan.
Die denken ook: Veel beloven weinig geven, doet een gek in vreugde leven. :lol:
Er is ook nog zoiets van , "wat gun je een ander".
Kwokko
 

Re: Brandstof filter omnummeren

Berichtdoor Svalk » 14 Jul 2023, 11:56

Typisch Nederlandse gewoonten , denken in uitersten en zo de tegenstellingen maar vergroten. Geef me 1 goede reden om meer te betalen dan nodig ? Om een ander wat te gunnen, dat doe ik zeker wel hoor maar ik gun mezelf net iets meer en als je in nood zit dan betaal je zelfs het dubbele van de normale prijs omdat je geen keus hebt, maar als er WEL een keuze is dan weet ik het wel.
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Brandstof filter omnummeren

Berichtdoor Amersfow » 14 Jul 2023, 12:17

Ik ga meer naar een watersportzaak (van die spaarzame die er nog zijn) uit nostalgie, dan om er wat te kopen. De keuze is enorm beperkt, al het spul is oud en veel te duur. Ik probeer van alle kritische dingen er zelf spares van te hebben, de rest bestel je.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Brandstof filter omnummeren

Berichtdoor Kwokko » 14 Jul 2023, 12:27

Svalk schreef:Typisch Nederlandse gewoonten , denken in uitersten en zo de tegenstellingen maar vergroten. Geef me 1 goede reden om meer te betalen dan nodig ?

Dat mijn keuze er anders uitziet dan de jouwe is niet door het denken in uitersten en vergroten van tegenstellingen, maar een aanmatigende suggestieve aanname van jou zijde.
Ik hoef je geen reden te geven waarom je meer zou moeten betalen.
Dat is je eigen keuze, of niet.
Ik gun iedereen zijn of haar de vrije keuze.
Kwokko
 

Re: Brandstof filter omnummeren

Berichtdoor elrenegado » 14 Jul 2023, 12:33

Kwokko schreef:Dat ben ik niet met je eens.
Als jij iets moet hebben ,met de nadruk op "moet" ,dus dat het voor jou urgent is, en het is op de hoek verkrijgbaar, dan betaal je de meerprijs t.o.v. het artikel bij een webshop.
Je mag namelijk niet verwachten dat iedere fysieke aanbieder van elke gangbare filter ,er karrevrachten van op voorraad heeft.
Dus is de inkoopprijs voor die kleine retailer hoger,dan van die webshop ,die zelf niks op voorraad heeft,maar verkoopt vanuit het magazijn van de importeur,zelf geen voorraad heeft,zelf er geen geld in heeft zitten,zelf geen renteverlies heeft,maar wel een levertijd heeft een paar dagen,en met minder marge genoegen neemt,en daarom de doodsteek is van vele kleine retailers.
Die op hun beurt steeds meer er mee stoppen omdat het niet loont.
Resultaat ,iedereen betaald op den duur de hoofdprijs bij een webshop, die A geen klanten binding heeft , B kwaad wordt als je geen (positieve) review op Kyoh plaatst,want daar geilen ze op.

BenE heeft wel een beetje gelijk.
En iemand die voor een dubbeltje op de eerste wil zitten, kan het beste bij Ali shoppen,die hun service is net zo ruk als het maar kan.
Die denken ook: Veel beloven weinig geven, doet een gek in vreugde leven. :lol:
Er is ook nog zoiets van , "wat gun je een ander".


Nou, dan zal ik je even uit de droom helpen,
die prijs van 56 euro per filter was juist bij zo'n webshop/doosjes schuiver zonder eigen voorraad.

Heb ze inmiddels voor 36,87 per stuk besteld bij een bunkerstation, uit voorraad.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Brandstof filter omnummeren

Berichtdoor elrenegado » 14 Jul 2023, 12:36

Amersfow schreef:Heb eens 80 euro betaald voor een Mitsubishi S4S brandstoffilter betaald :(


Toen ik een valk sport had gekocht met een S4S erin, wilde ik voor overvaart (want status dieseltank was onbekend) verse filter steken en reserve meenemen.
Dacht uit gemak die te halen bij Drinkwaard.
Die zei letterlijk, ik heb ze wel, maar ik verkoop ze niet aan je. hier kosten ze namelijk veel meer als bij een gewone automaterialen zaak.
Das ook weer eerlijk dan.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Brandstof filter omnummeren

Berichtdoor Kwokko » 14 Jul 2023, 12:37

elrenegado schreef:Links en rechts is logisch,
Maar de stand in het midden, zijn dan beide filters aktief ?

Ik denk het niet ,want dan zou er een doodlopende kanaaltje in zitten als de handle links dan wel rechts staat, waarin zich onregelmatigheden in kunnen nestelen.
Logisch zou ik het niet vinden om beiden te kunnen gebruiken.
Kwokko
 

Re: Brandstof filter omnummeren

Berichtdoor elrenegado » 14 Jul 2023, 12:40

Kwokko schreef:Ik denk het niet ,want dan zou er een doodlopende kanaaltje in zitten als de handle links dan wel rechts staat, waarin zich onregelmatigheden in kunnen nestelen.
Logisch zou ik het niet vinden om beiden te kunnen gebruiken.


middenstand zou dan beide dicht zijn ? ook die lijkt me niet logisch eigenlijk.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Brandstof filter omnummeren

Berichtdoor Kwokko » 14 Jul 2023, 13:03

elrenegado schreef:middenstand zou dan beide dicht zijn ? ook die lijkt me niet logisch eigenlijk.

Nee , middenstand zou dan linkerfilter moeten zijn,zo was mijn gedachte.
Niet echt logisch voor de sleutel maar zo what.

Als je het echt wilt weten zou ik de borging van de draaisleutel losmaken, en de sleutel eruit halen.
Daarna weet je hoe het zit.
Of sleutel in de middenstand zetten ,filters eraf draaien, emmertje eronder,en kijken waar met een pompje brandstof uit komt.
Kwokko
 

Re: Brandstof filter omnummeren

Berichtdoor elrenegado » 14 Jul 2023, 13:19

nee, er zitten 3 posities op, geheel links, geheel rechts en recht omhoog...
Midden moet beide uit, of beide aan zijn dan.
Zal eens kijken of ik het kan ontdekken als ik ze wissel.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten