Aankoopadvies Doerak 850

Re: Aankoopadvies Doerak 850

Berichtdoor Kwokko » 11 Jun 2022, 22:19

Sareno schreef:Ik denk er over om voor de 850 een bod van 15.000 te doen. Afhankelijk van het kostenplaatje van wat andere zaken.

Als het mijn boot was geweest ,had ik met jou gekapt,werd je niet eens eigenaar ervan.
Iemand die serieus belangstelling heeft in een boot van anderen , gaat niet aan mensen die onder een Nickname vragen op een forum, wat zo'n boot moet kosten ,met als doel daar eventueel mee te schermen.
Want dat is het beoogde doel ,"wat anderen zeggen" .
Niemand ,maar dan ook niemand kan zich een voorstelling maken van het object ,doodeenvoudig omdat men de boot alleen van een plaatje kent.
Nogmaals ,schakel een jacht taxateur in.
Een waarde van het object zal je ook nodig hebben ,als je de boot gaat verzekeren.
Ben je een serieuze koper? Ik denk het van niet.
Eerder een doorverkopen die iets leuks voor zijn handel wil hebben.
Kwokko
 

Re: Aankoopadvies Doerak 850

Berichtdoor Sareno » 11 Jun 2022, 22:33

Kwokko schreef:Als het mijn boot was geweest ,had ik met jou gekapt,werd je niet eens eigenaar ervan.
Iemand die serieus belangstelling heeft in een boot van anderen , gaat niet aan mensen die onder een Nickname vragen op een forum, wat zo'n boot moet kosten ,met als doel daar eventueel mee te schermen.
Want dat is het beoogde doel ,"wat anderen zeggen" .
Niemand ,maar dan ook niemand kan zich een voorstelling maken van het object ,doodeenvoudig omdat men de boot alleen van een plaatje kent.
Nogmaals ,schakel een jacht taxateur in.
Een waarde van het object zal je ook nodig hebben ,als je de boot gaat verzekeren.
Ben je een serieuze koper? Ik denk het van niet.
Eerder een doorverkopen die iets leuks voor zijn handel wil hebben.


Wat is dit nou weer voor antwoord?

Ik vraag gewoon om informatie en een (ball-park) mening. Ik ga er uiteraard met een taxateur langs zodra ik ongeveer weet wat bepaalde zaken kosten (zie mijn edits).

Ik ben wel degelijk een serieuze koper! Maar ook op dit forum zijn mensen aanwezig die ervaring en kennis hebben van deze boot.

Oordeel voortaan niet zo snel.
Sareno
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 01 Aug 2015, 18:25
ligplaats:
info:

Re: Aankoopadvies Doerak 850

Berichtdoor Kwokko » 11 Jun 2022, 22:56

Sareno schreef:Ik ben wel degelijk een serieuze koper! Maar ook op dit forum zijn mensen aanwezig die ervaring en kennis hebben van deze boot.

Dat je info vraagt over een boot ,is klip en klaar.
Maar hier een beoogde bod deponeren ,is heel dom.
Iedereen leest hier mee ,ook je concurrenten.
Die ben ik niet ,ik heb er ééntje ,en aan ééntje mijn handen vol.
En nogmaals een serieuze koper ,onderhandeld met de verkoper.
Die onderhandeld niet via een forum ,en plaatst daar beoogde biedingen, om te vragen of he bod te hoog danwel te laag is.
En nee die gaat maandagmorgen contact opnemen met een taxateur eventueel i.c.m met de verkoper.
En een fatsoenlijke koper neemt contact op met de verkoper ,en vraagt of deze bereid is ,om de boot aan te houden als optie voor jou bv voor een of twee dagen
Maar jij doet dat niet ,jij gaat af op wat totaal onbekenden van je prijs vinden hier op een forum ,op basis van foto's van Marktplaats.

Misschien leest de verkoper hier ook wel mee op dit forum?
Dat weet jij niet?
Wat zou die van je moeten denken?
Een Pipo die een tip top in orde bootje wil voor een mager prijsje?

Man je kent de boot geen eens.
Alleen van een plaatje.
Hoe wil je nu een fatsoenlijk bod uitbrengen?
Op basis van Marktplaats foto's?
Het is geen kuipje boter dat je koopt?

Gebruik je verstand eens.
Kwokko
 

Re: Aankoopadvies Doerak 850

Berichtdoor Sareno » 11 Jun 2022, 23:24

Kwokko schreef:Dat je info vraagt over een boot ,is klip en klaar.
Maar hier een beoogde bod deponeren ,is heel dom.
Iedereen leest hier mee ,ook je concurrenten.
Die ben ik niet ,ik heb er ééntje ,en aan ééntje mijn handen vol.
En nogmaals een serieuze koper ,onderhandeld met de verkoper.
Die onderhandeld niet via een forum ,en plaatst daar beoogde biedingen, om te vragen of he bod te hoog danwel te laag is.
En nee die gaat maandagmorgen contact opnemen met een taxateur eventueel i.c.m met de verkoper.
En een fatsoenlijke koper neemt contact op met de verkoper ,en vraagt of deze bereid is ,om de boot aan te houden als optie voor jou bv voor een of twee dagen
Maar jij doet dat niet ,jij gaat af op wat totaal onbekenden van je prijs vinden hier op een forum ,op basis van foto's van Marktplaats.

Misschien leest de verkoper hier ook wel mee op dit forum?
Dat weet jij niet?
Wat zou die van je moeten denken?
Een Pipo die een tip top in orde bootje wil voor een mager prijsje?

Man je kent de boot geen eens.
Alleen van een plaatje.
Hoe wil je nu een fatsoenlijk bod uitbrengen?
Op basis van Marktplaats foto's?
Het is geen kuipje boter dat je koopt?

Gebruik je verstand eens.


Ik heb de boot wel gezien en de eigenaren gesproken vandaag.
Sareno
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 01 Aug 2015, 18:25
ligplaats:
info:

Re: Aankoopadvies Doerak 850

Berichtdoor FKZ » 12 Jun 2022, 14:37

Kijk naar het onderhoud schilderen kost zomaar rond de 7 tot 10 k als je het laat doen.

Nieuwe motor een 27 tot 40 pkthe is meer dan genoeg. Kost je nieuw met inbouw (prijs pijl 2021) tussen de 9 en 14k inclusief inbouw. Neem dan ook voor 2k de rest van de aandrijflijn mee zoals lagers stopbus etc. 6000 uur is rond de 400000km voor een auto.

Tentje 3 tot 5k afankelijk van ritsen en opties etc. B.v horren om in te titsen en losse zijkanten zodat een bimini ontstaat. Ik vind de 21 k niet zo vreemd nette staat goed onderhouden boot word nog gebruikt en niet een ding wat 4 jaar in een hoek gelegenheeft te verwaarlozen.

Doerakken lijken redelijk waarde vast. Bekende boot actieve club van eigenaren mensen weten wat het is en wat te verwachten. En zijn stuk voor stuk ruimte wonders in een 8 meter boot het je zomaar de ruimte van een 10mtr spitsgatter. Of een 9 meter vlet.

Vergelijk ook andere boten doerak 9.50 vlet van 9 meter etc.
FKZ
 
Berichten: 404
Geregistreerd: 25 Okt 2018, 11:40
ligplaats: Sneek
info:

Re: Aankoopadvies Doerak 850

Berichtdoor Kwokko » 12 Jun 2022, 15:10

FKZ schreef: 6000 uur is rond de 400000km voor een auto.

Ik weet niet hoe de draadjes starter aan die 6000 uren komt.
Want de urenteller op de foto wijst 4457 uren aan.
En dat is toch een 25% minder dan die 6000.

Het is in mijn optiek ,ook een zeer nette boot , is goed behandeld ,kaal geweest ,opnieuw weer in de lak en coating gezet.
Kortom, iemand die deze boot ,kan er nog jaren plezier van hebben.
Voor een acceptabele prijs.
Je loopt de kans ,dat als je deze zou laten taxeren ,dat je dan nog eens duurder uit bent ,omdat een taxateur het meer waard kan vinden.
Net wat jij ook vermeld ,een Doerak is een waardevaste boot.
Kwokko
 

Re: Aankoopadvies Doerak 850

Berichtdoor Sareno » 12 Jun 2022, 15:35

Kwokko schreef:Ik weet niet hoe de draadjes starter aan die 6000 uren komt.
Want de urenteller op de foto wijst 4457 uren aan.
En dat is toch een 25% minder dan die 6000.

Het is in mijn optiek ,ook een zeer nette boot , is goed behandeld ,kaal geweest ,opnieuw weer in de lak en coating gezet.
Kortom, iemand die deze boot ,kan er nog jaren plezier van hebben.
Voor een acceptabele prijs.
Je loopt de kans ,dat als je deze zou laten taxeren ,dat je dan nog eens duurder uit bent ,omdat een taxateur het meer waard kan vinden.
Net wat jij ook vermeld ,een Doerak is een waardevaste boot.


6000 vaaruren heb ik van de eigenaren vernomen. Er is later een nieuwe teller in gekomen.
Sareno
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 01 Aug 2015, 18:25
ligplaats:
info:

Re: Aankoopadvies Doerak 850

Berichtdoor Sareno » 12 Jun 2022, 15:39

Bedankt voor alle reacties.

Qua onderhoud en de staat van de boot ben ik echt wel overtuigd. Over de eerlijkheid van de verkopers ook.

Alleen de motor is een punt waar ik me zorgen over maak, als die defect raakt is het meteen ook 1 van de duurste dingen. De rest van de aandrijving is zo goed als nieuw.

De tent is ook zo goed als nieuw. Er zit alleen geen wintertent bij (kosten die erg veel, is het nodig?)
Sareno
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 01 Aug 2015, 18:25
ligplaats:
info:

Re: Aankoopadvies Doerak 850

Berichtdoor Kwokko » 12 Jun 2022, 16:09

Sareno schreef:Alleen de motor is een punt waar ik me zorgen over maak, als die defect raakt is het meteen ook 1 van de duurste dingen.

Maar feitelijk is dat pure nonsens.
Want dat kun je ook treffen met een motor waar de garantie net voorbij is.
Of lees eens de berichten over een TimRay met zijn koekebakker service.

Ik heb het ook met degene die mijn motor onderhoud ,er ook over een nieuwe motor gehad.
Ik kreeg als antwoord ,waarom?
Motor is toch goed? Mankeerd niks aan , waarom zou je iets vervangen dat het nog normaal doet.
Hij heeft gelijk.
Je doet dan iets weg voor niks, oud ijzer prijs , en een ander toert er nog vrolijk mee rond.
Zonde van het geld. Kan altijd nog als die het begeeft.

En geloof mij ,als de eigenaren er zelf een nieuwe in zetten ,dan gaat de prijs zo met 10 ruggen omhoog.

Nogmaals ,neem een technicus en taxateur in de arm ,en ga niet speculeren wat er allemaal kan gebeuren.
Als morgen de Russen hier staan ,kun je het ook vergeten.
We hebben niks aan, als dit of als dat,en jij ook niet.

Er zit alleen geen wintertent bij (kosten die erg veel, is het nodig?)

Heb ik ook niet ,ik doe het met een grijze kleed van de Gamma.
En nogmaals zaken die jij belangrijk vind ,en er niet bijstaan ,dat zijn wensen van een nieuwe koper.
Dat zijn geen tekortkomingen van de verkoper.

Ik zou daar geen specifieke wintertent voor laten maken ,als het ook met een kleed van de Gamma kan.
Een extra tent kost al gauw net zoveel als een zomertent.
De kosten zitten niet in het materiaal ,maar de meeste in het naaiwerk en tijd dat erin gestoken moet worden voor opmeten etc.
Kwokko
 

Re: Aankoopadvies Doerak 850

Berichtdoor Sareno » 12 Jun 2022, 17:25

Dat wat er niet op zit, is de wens van de koper. Helemaal mee eens. Dat heeft niets met de verkoper te maken.

Hoe doe je dat met een kleed van de Gamma? (hoe moet ik me dat voorstellen?)

Wat je over de motor zegt kan ik me best in vinden maar toch vind ik dat het engste punt.

En ja, ik laat er pro's naar kijken. Ik wil me gewoon goed voorbereiden.
Sareno
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 01 Aug 2015, 18:25
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten