nieuw boot aanschaffen

Re: nieuw boot aanschaffen

Berichtdoor kajoe » 26 Apr 2020, 14:50

als ik het goed heb heeft de ANWB ook koop formulieren op internet staan .
wees goed beducht dat als er geen goede papieren zijn of zijn papieren niet allemaal heeft overgedragen dat hij zijn bootje ev lange tijd later weer terug kan vorderen als hij dus nog oude aankoop papieren heeft ,
laat de papieren beide tekenen en kontroleer of het wel zijn echte handtekening is .
in het verleden zijn zo al menig een de boot in gegaan en niet alleen bij jachtjes maar ook met grote schepen die bv verkocht werden aan studenten ed. even onderhands tja schip stond ingeschreven in het kadaster en werd dus later terug gevorderd lui centjes kwijt andere veel verdiend .
of ja via de notaris maar dat kost een paar centen .
kajoe
 
Berichten: 1379
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: nieuw boot aanschaffen

Berichtdoor Mopolcamper » 30 Apr 2020, 18:31

Gruttepier schreef:Een koopovereenkomst is dus geen verplichting als de andere partij dit niet wil.

Dit is een beetje rare zin. Als een der partijen "het niet wil", komt er natuurlijk geen overeenkomst tot stand. Bedoeld wordt natuurlijk een koopcontract of koopakte! Bij een belang zoals gemoeid met de aankoop van een boot is dat altijd verstandig. Of ANWB deze nog levert weet ik niet, deze organisatie heeft zich immers geheel uit de watersport teruggetrokken. Als een der deelnemers aan dit forum moeite heeft met de opmaak van een schriftelijke vastlegging van de koop, wil ik daar wel bij helpen. Stuur maar een PB.
@ kajoe: bij de eigendomsoverdracht van een registergoed (onroerende zaken en rechten, kadastraal geregistreerde schepen en vliegtuigen) komt er altijd een notaris aan te pas. De juridische levering vindt plaats op het moment dat de notariële akte wordt ingeschreven in de openbare registers van het Kadaster. Notarissen hebben hier dus een monopolie.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: nieuw boot aanschaffen

Berichtdoor Gruttepier » 30 Apr 2020, 20:30

Het gaat erom dat er nu mensen doordraven op de oorspronkelijke vraag. Een bootje van Marktplaats die niet harder gaat dan 20 kmph en waardoor geen registratie Smb is aangevraagd.

Het zal hier gaan om een bootje van onder de 2000 euro waar geen weldenkend mens een notaris voor gaat inschakelen.
@Mopolcamper, uiteraard is er bij Mp ook sprake van een koopovereenkomst maar zoals jezelf ook al aangeeft snap je wat ik bedoel.
De correspondentie met de verkoper kan je gebruiken als bewijs, evenals een overschrijving per bank. Wil de verkoper cash mwg je vragen om een particuliere nota. Mocht de verkopende partij geen van deze opties niet accepteren, dan gewoon laten schieten.
Gruttepier
 

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten