online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Hans van Zijl » 09 Mrt 2019, 16:19

Hallo,

Het was misschien wel zo netjes geweest van de firma om even contact op te nemen met de klant of ze misschien een verglijkbaar product mogen leveren.

Had een hoop gedoe gescheeld denk ik.

Prettig weekend.

Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor varg » 09 Mrt 2019, 18:56

Weet iemand iets te melden over de wc die wel geleverd is? Zijn er ervaringen mee..is het echt een (chinese) kloon of wordt de Johnson ook in China gemaakt? Groet Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Roelof » 09 Mrt 2019, 19:42

Was vanmiddag op Radio 1, tussen 15.30 en 16.00 uur:

Klachten mbt leveringen altijd binnen 14 dagen per aangetekende brief versturen aan de leverancier.
Omdat het een "ongezien product" betreft (internet, marktplaats, enz) is er in NL een wettelijke plicht voor de leverancier om het product retour te nemen indien het product niet voldoet of afwijkt van de bestelling. De klant moet schadeloos worden gesteld.

Succes,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Gruttepier » 10 Mrt 2019, 10:23

@Hans van Zijl, daarvoor zijn er voorwaarden. Daarbij is het nog niet eens 100% zeker dat het een verkeerd product is. Een afwijking mbt een foto kan een facelift zijn. Ook dat is meestal weer dichtgetimmerd in de voorwaarden.

Een kleine blik op het www en deze zegt dat Ocean Technologys Taiwan is, geen China. Ook heb ik bij een toilet specifaties bekeken, in deze beschrijving staat Johnson pump. Grote kans dat het gedeelde techniek is. (Zoals Tohatsu en Mercury)

Ik begreep dat Kok de leverancier is, nu we wachten morgen even af.
Gruttepier
 

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Klaver vier » 10 Mrt 2019, 11:25

Als je niet eens ziet of het een kloon is of niet,en er wel een johnson pomp in zit snap ik het probleem niet zo erg
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor henkvd » 10 Mrt 2019, 11:55

Klaver vier schreef:Als je niet eens ziet of het een kloon is of niet,en er wel een johnson pomp in zit snap ik het probleem niet zo erg
Gr René ( klaver vier)



Ik wel , het is niet wat je denkt te kopen en wat is het prijs verschil.

Als je uit de flappentap 5x 20 euro wil halen, neem je toch ook geen genoegen met 5 x 10 euro, zijn ook 5 briefjes.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Gruttepier » 10 Mrt 2019, 12:08

Ik bedoel meer dat Johnson wellicht de Ocean gebruikt als basis.

Dan blijft het merk Ocean wel op de parts staan.
Ik heb hier een Selva staan, open ik de kap staat op alle parts Yamaha.
Autowereld werkt ook zo.
Gruttepier
 

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Yep » 10 Mrt 2019, 12:21

Het zal allemaal wel.
Wat mij betreft is het heel erg simpel:

Je dient te ontvangen wat je besteld hebt, niets meer en niets minder.
En dat geldt ook voor merk en artikelnummers.
Anders is het eind zoek en ziet menig consument door de bomen het bos niet meer.
Gewoon morgen contact zoeken, probleem voorleggen en om een voor jou aanvaardbare oplossing vragen.
Pas als er een voor jou niet passende oplossing geboden wordt, treedt er een nieuwe situatie in werking.
Laatst gewijzigd door Yep op 10 Mrt 2019, 12:37, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor aadbloem » 10 Mrt 2019, 12:32

Yep schreef:China?

Het lijkt er niet op dat het om een chinees product gaat als je op Ocean Technologies googled. Je komt dat uit bij een Italiaanse Manefacturer en je kan lezen dat ze daar voor Private Labels (Johnson??) bouwen.
Is Johnson misschien net zo'n dozen schuiver als VETUS? Een aanzienlijk deel of misschien wel alles komt niet uit de "fabriek" van VETUS maar wordt gewoon ingekocht en verkocht onder Private Label. Veel VETUS spullen komen ook ook uit Italie.

Voor wat betreft Ocean Techno is op de website te lezen Ocean Technologies is a well – known brand with a reputation built on 40 years of high quality design expertise.Today, we supply marine customers around the world with innovative marine pumps and toilets,waste water handling products,lighting and ventilation equipments. We are proud to design, manufacture and export them in 70 countries in all over the world through our authorizhed distributors and private labels customers. Call us directly or send us emails for product request and installation and spare parts advice, we will put you in contact withh our network of distributors and services support.

Het kan zijn dat je webshop in Italie inkoopt waar Johnson ook inkoopt. Zogenaamde parrallel import.

In ieder geval heb je recht op retour en als de uitleg van de webshop niet naar tevredenheid is dan zoals eerder gesteld het verlies van €6,95 voor lief nemen en terug sturen. Aangezien je schrijft dat het een grote winkel is dan zal dat best wel naar tevredenheid opgelost worden. Voorlopig niet met de hakken in het zand gaan of boos worden, geef de leverancier een kans om het uit te leggen.

Mocht het niet naar wens gaan dan lezen we hier graag de naam van de winkel/webshop. Ook als het goed gaat trouwens want dat is dan een positieve ervaring :o

Ocean Technologies: https://matromarine.com/worldwide-distributors/

Ik heb een ankerlier op de boot en bij de bouw heb ik aangegeven welke ankerlier van VETUS ik er op wilde hebben. Bij oplevering staat de lier keurig op dek en ziet er 100% uit zoals in de VETUS catalogus. Als ik later de documentatie doorblader dan blijkt dit een Lalizas lier te zijn. Ook een grote manefacturer uit Italie waar VETUS zijn inkopen doet. Zelfde verhaal als het Toilet van TS :D
De lier staat er nog steeds en werkt al jaren prima en VETUS schuift dit model ook nog steeds over de toonbank.

Als je kijkt op Nederlandse sites bij "johnson aquat silent premium 12V" Zie je ook veel: "Toilet johnson PUMP aquat silent premium 12V" dat zou ook kunnen suggereren dat alleen de pomp van Johnson is???
https://allpa.nl/johnson-pump-aquat-sil ... close.html
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Gruttepier » 10 Mrt 2019, 13:24

Ja zijn dozenschuivers, Allpa is ook zo 1.
Maar niks mis mee, zo gaan de productiekosten omlaag.
De hele industrie werkt zo, de tijd dat fabrieken alles op productie niveau alles zelf maakten is allang verleden tijd.

En dat iets gemaakt wordt in China betekend niet dat het kloonspul is, vele bedrijven laten onder licensie daar hun producten maken vanwege de lagere kosten.
Gruttepier
 

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten