online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Gruttepier » 13 Mrt 2019, 19:17

pascall schreef:Komend wekend de kar maar eens opgang gooien, en weer een toertje doen.


Heerlijk zat ik ook aan te denken, hoogste tijd weer toch :D
Gruttepier
 

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor broekie » 13 Mrt 2019, 20:11

Hallo vanuit een zonnig en warm Afrika. Ik had dit onderwerp nog niet opgeslagen en dacht nu in de avond ☀️ wat zou dat zijn.
Blijk ik weer een hele soap gemist te hebben zo lees ik bij Maria Christina. Die geeft wel een goede tip. Ik ga lezen. Verzoek aan de hoofdrol spelers om vooral door te gaan.
Hier in Gambia maken ze zich niet druk. Rustig worden kun je hier leren. Dus wie wil resetten in de zon met een koud biertje, kan ik Afrika aanraden.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Gruttepier » 13 Mrt 2019, 20:25

Hmmm misschien een nieuwe hit voor John de Mol.
Gruttepier
 

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor aadbloem » 14 Mrt 2019, 10:31

broekie schreef:Hallo vanuit een zonnig en warm Afrika. Hier in Gambia, kan ik Afrika aanraden.

Hmmm Gambia :o mijn oom (68) ging ook in de winter en wilde lekker tennissen op het resort maar het is malaria geworden en hij is overleden in een nederlands ziekenhuis.
Ik heb zijn bootje moeten verkopen :-x nee, geen Gambia voor ons
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Marie Christina » 14 Mrt 2019, 11:15

Ik ben beroepsmatig dermate vaak in Afrika geweest om te weten dat ik niet vrijwillig naar dat continent hoef.
In toeristengebieden zal het nog wel gaan, maar daar buiten...
Nee, dank u.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Ivoisrood » 14 Mrt 2019, 12:32

Nee precies! Laatst nog een term naar Ivoorkust, Senegal, Ghana, Kameroen en Nigeria geweest, wat een feest! :lol:
"Always sink in shallow water"
Ivoisrood
 
Berichten: 115
Geregistreerd: 15 Nov 2017, 05:10
ligplaats: Plasmolen
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor broekie » 14 Mrt 2019, 14:03

Als je de Costa Brava of Alanya tussen de sjonnies leuk vindt, moet je zeker deze landen niet bezoeken.
Natuurlijk is het Afrika, maar het zijn erg vriendelijke mensen. Ik ben in meerdere landen meermaals geweest van noord tot zuid. Heb eigenlijk geen incidenten meegemaakt en zoek graag de lokale bevolking op voor excursies of een praatje. Gun ze iets en ze zijn dankbaar.
Wij slikken malerone pillen om malaria te voorkomen.
Ga niet ieder jaar, maar nu weer eens gegaan na een paar jaar en bevalt prima. Van de zomer weer op de boot in ons overbezorgde en georganiseerde Nederland. Voor een aantal zou het goed zijn om eens iets meer van de wereld te zien om te weten hoe goed we het hebben.

NB Groen Links: Er komen hier maandelijks 500 tot 1000 afgedankte oude diesels aan die een nieuw leven krijgen.
Dus stoei nog maar even door met je global environment plannen voor Nederland.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Roelof » 14 Mrt 2019, 14:14

Heb voor mijn werk van 1998 t/m 2002 in Kameroen gewoond (Douala), en vanuit daar over de westkust service gegeven. Eigenlijk nooit problemen gehad, zolang je je maar aanpast aan de lokale bevolking.
Heb er altijd veel plezier gehad en in de periodes dat er weinig te doen was regelmatig uitstapjes gemaakt naar het achterland.

Er zal tussentijds wel eea veranderd zijn maar ik koester de goede herinneringen. (anti :mrgreen: ) Malaria pillen heb ik nooit genomen ivm de bijwerkingen bij langdurig gebruik. Gelukkig niks aan overgehouden.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Arthur » 14 Mrt 2019, 14:16

pascall schreef:Komend wekend de kar maar eens opgang gooien, en weer een toertje doen.

Ik doe niks anders, :mrgreen: ondanks dat het hier deze winter slecht weer was, maar de lente is er al.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Roelof » 14 Mrt 2019, 20:19

De laatste pagina's teruglezend wilde ik nog en aanvulling geven op mijn laatste bericht maar dat is niet mogelijk dmv "wijzigen" (of ik maak natuurlijk weer en fout :mrgreen: ). Daarom hierbij een nieuwe aanvullende reactie;

broekie schreef:--/--
Voor een aantal zou het goed zijn om eens iets meer van de wereld te zien om te weten hoe goed we het hebben.

Denk dat broekie hier wel een punt maakt. Als je meemaakt hoe de mensen in Afrika van dag tot dag moeten leven en hoe ze daarmee omgaan, ga je vanzelf beseffen hoe goed (en verwend) we in NL en de EU zijn. Relativeren is dan geen kunst meer, het wordt een 2e natuur.....

@ Arthuur:
Mazzelpik :D

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten