online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Klaver vier » 10 Mrt 2019, 13:46

Nou Henk ik vind het nogal een verschil,ik zie wel degelijk een verschil tussen €10 of €20 ,maar Daxiepaks ziet totaal geen verschil,en het is bovendien een Johnson pomp waar het uiteindelijk om draait bij de wc.
Ik denk dat het gewoon het zelfde ding is onder een andere naam.
Maar we wachten het af,ik vind zonder dat de leverancier er iets over heeft gezegd dit allemaal maar erg voorbarig.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor henkvd » 10 Mrt 2019, 15:11

Dan nog, bij koop op afstand, kan je als leverancier niet zomaar even iets anders leveren zonder dit vooraf te communiceren of de klant hier mee akkoord gaat, dan moeten ze ook niet mouwen als de koop niet geaccepteerd wordt, dat is nu eenmaal zo geregeld.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Roelof » 10 Mrt 2019, 15:34

Voorbeeld:
Ik ben mij aan het oriënteren op een vuilwater versnijder pomp. Via Alibaba kan ik deze pomp met exact hetzelfde spec. kopen voor ongeveer de helft van de prijs als een Jabsco pomp. Het enigste verschil (via div sites op het net) zijn de stickers.
Dit doet mij vermoeden dat Jabsco de pompen laat maken in een goedkoop Aziatisch land. (Dit hoeft zeker niet slecht te zijn!!!)

Indien ik besluit om een pomp van het merk Jabsco te kopen, verwacht ik dus ook de Jabsco kenmerken (stickers) en garantie. Als de leverancier dan besluit om na betaling van een Jabsco prijs, een pomp met Alibaba stickers te leveren (welke op inkoop veel goedkoper is) voel ik mij "bekocht".

Het prijsverschil zou mijn voordeel moeten zijn, indien ik besluit om een Alibaba pomp te kopen moet ik aansluitend het risico van kwaliteit en mogelijke garantie perikelen dragen.

Groet,
Roelof

PS
Ik heb tot nu toe geen ervaring met Alibaba dus kan niet beoordelen of het product slechter / beter zou zijn of dat een garantie claim moeilijker zou zijn. Het prijsverschil zet mij wel aan het denken.
Laatst gewijzigd door Roelof op 10 Mrt 2019, 15:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor aadbloem » 10 Mrt 2019, 15:40

Roelof schreef:Voorbeeld:
Ik ben mij aan het oriënteren op een vuilwater versnijder pomp.

Deze pomp maar dan inderdaad van "onbekend" merk is ook te koop bij Nautic Bout in Almere voor de helft van de prijs van Jabsco. Een gewone winkel waar je naartoe kan en waar je garantie krijgt. Een Jabsco zonder Jabsco label of wellicht afkomstig van de fabriek waar Jabsco ook inkoopt. Ik heb hem al jaren en de de impeller is een standaard impeller. In 8 jaar 1x vervangen. Gemakkelijk uit elkaar te halen, de versnijder zit op de impelleras. Aanrader.
aadbloem
 
Berichten: 1011
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Daxiepaks » 11 Mrt 2019, 11:13

Gruttepier schreef:@Hans van Zijl, daarvoor zijn er voorwaarden. Daarbij is het nog niet eens 100% zeker dat het een verkeerd product is. Een afwijking mbt een foto kan een facelift zijn. Ook dat is meestal weer dichtgetimmerd in de voorwaarden.

Een kleine blik op het www en deze zegt dat Ocean Technologys Taiwan is, geen China. Ook heb ik bij een toilet specifaties bekeken, in deze beschrijving staat Johnson pump. Grote kans dat het gedeelde techniek is. (Zoals Tohatsu en Mercury)

Ik begreep dat Kok de leverancier is, nu we wachten morgen even af.


?? Wie heeft iets over KOK gezegd ? is ook niet.
En nee, er zit niets van Johnson in , en heeft er ook niets mee te maken (of toch niet publiekelijk geweten.)
Laatst gewijzigd door Daxiepaks op 11 Mrt 2019, 11:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Daxiepaks » 11 Mrt 2019, 11:14

Klaver vier schreef:Als je niet eens ziet of het een kloon is of niet,en er wel een johnson pomp in zit snap ik het probleem niet zo erg
Gr René ( klaver vier)


En waar haalt u het dat er wel een johnson pomp in zit ?
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Daxiepaks » 11 Mrt 2019, 11:15

Gruttepier schreef:Ik bedoel meer dat Johnson wellicht de Ocean gebruikt als basis.

Dan blijft het merk Ocean wel op de parts staan.
Ik heb hier een Selva staan, open ik de kap staat op alle parts Yamaha.
Autowereld werkt ook zo.



Dus als u een renault gaat kopen, maar er wordt u een dacia geleverd... geen probleem.. ?
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Daxiepaks » 11 Mrt 2019, 11:19

Yep schreef:Het zal allemaal wel.
Wat mij betreft is het heel erg simpel:

Je dient te ontvangen wat je besteld hebt, niets meer en niets minder.
En dat geldt ook voor merk en artikelnummers.
Anders is het eind zoek en ziet menig consument door de bomen het bos niet meer.
Gewoon morgen contact zoeken, probleem voorleggen en om een voor jou aanvaardbare oplossing vragen.
Pas als er een voor jou niet passende oplossing geboden wordt, treedt er een nieuwe situatie in werking.


Dank ! Zo denk ik er ook over.
En ondertussen is de fout toegegeven, en het probleem wordt (hopelijk) volledig rechtgezet.
Maar, voor alle duidelijkheid : adverteren voor merk A , met alles specificaties en foto's van dien, gebruikmakend van reputatie van merk A, dit vervolgens ook factureren als Merk A, maar Merk B leveren is niet 'toelaatbaar' zelfs niet als ze in verkoopsvoorwaarden dingen zetten die dit zouden moeten rechtvaardigen. Er bestaat nog altijd iets als "misleidende reclame" etc... Maar hier ging het om een vergissing van de importeur uit, iets met artikelnummers etc... soit ..; De uitleg doet er mij niet toe, de man was zeer vriendelijk en behulpzaam. Hij gaf de fout direct toe, en ze gaan het volledig oplossen. Ik blij !
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Yep » 11 Mrt 2019, 11:48

Daxiepaks schreef: Ik begreep dat Kok de leverancier is, nu we wachten morgen even af.

?? Wie heeft iets over KOK gezegd ? is ook niet.
En nee, er zit niets van Johnson in , en heeft er ook niets mee te maken (of toch niet publiekelijk geweten.)


Kijk uit.
Namen noemen van leveranciers ligt bij sommigen een beetje gevoelig ;-)
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: online merk A bestellen, en er wordt merk B geleverd...

Berichtdoor Daxiepaks » 11 Mrt 2019, 11:58

Yep schreef:Kijk uit.
Namen noemen van leveranciers ligt bij sommigen een beetje gevoelig ;-)


Ik heb dus geen namen genoemd !! Vandaar dat ik deze "quote" aanhaal...
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten