Pagina 7 van 16

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2018, 11:26
door Marie Christina
Afbeelding

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2018, 15:57
door zwaailicht
Een kleine bijdrage van mijn kant : beheerder zet een slotje op deze thread, dan is het gezeik afgelopen !!

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2018, 16:28
door jade
Wat wel een leuke bijkomstigheid is, het serieuze is er wel af.
Denk dat de “problemen” met de firma Bonsink dan ook wel meevallen.

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2018, 17:02
door Klaver vier
Wat mij betreft liever geen slotje er op want dan gaat na zwartmakerij de boel in de doofpot.
Ik ben zeer benieuwd hoe het afloopt
Gr René ( klaver vier)

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2018, 17:58
door Gruttepier
Klaver vier schreef:Wat mij betreft liever geen slotje er op want dan gaat na zwartmakerij de boel in de doofpot.
Ik ben zeer benieuwd hoe het afloopt
Gr René ( klaver vier)


Helemaal mee eens, al betwijfel ik dit omdat er ook geen feedback kwam na de Kettinggate.
En dit terwijl de beste man lekker zwart is gemaakt terwijl hij het toch heeft opgelost, en dat word er niet bij vermeld.

En voor degene die opperen om slotjes het advies om naar het varen4u forum te gaan, daar zal de moderatie dan zeker bevallen.
Ooit afgesproken in 2012 en een citaat van de beheerder;


Berichtdoor henkvd » 05 Jan 2012, 22:35

De stock voorraad sloten is 0, ze zullen dus echt besteld moeten worden , levertijd heb ik begrepen erg lang. ;)


Het is een ieder zijn eigen keuze om een topic te volgen, als ik iets niet interessant vind of er geen mening,verstand oid van heb dan reageer ik niet en lees ik verder niet.

To the point en waar ik volledig en 100% achter sta is het eenzijdig posten en schandnagelen van welke firma dan ook, pas als er een overduidelijk falen is etc is zoiets terecht. Ik hou daar nimmer en nooit mijn mond over zonder aanzien wie het schrijft, kan je er niet tegen kan je mijn reacties uitzetten in je instellingen, is geen slot voor nodig.

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2018, 19:46
door henkvd
Het gros is hier oud en hopelijk wijs genoeg om het samen op te lossen.

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 28 Aug 2018, 19:54
door Klaver vier
Prima standpunt Henk,helemaal mee eens.
Gr Rene ( klaver vier)

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2018, 07:40
door Roelof
't Ja, dan toch weer even on topic proberen, zonder emotie :idea:

Yep laat een goed werkende kachel een onderhouds- / service beurt geven. Dit is preventief onderhoud om zeker te zijn dat de kachel het goed blijft doen en niet op een onverwacht moment in storing valt. Het resultaat van de service beurt is dat de kachel regelmatig in storing valt wat voorheen niet het geval was.
Om dit op te lossen moet opeens vooraf betaald worden !!!

Persoonlijk vindt ik dit belachelijk. Ieder bedrijf welke onderhoudt tegen betaling verleent behoord zich verantwoordelijk te voelen voor de kwaliteit van het door hun geleverde werk.
In deze zouden ze terug moeten komen en laten zien dat de storing niet door hun wzh is veroorzaakt waarna Yep een 2e rekening moet gaan betalen.

Om de vooruitbetaling voor een (vermeende?) garantieklus terug te ontvangen door goed mee te kijken en het werk van de monteur te controleren zal vaak niet kunnen. Vaak is er te weinig ruimte voor 2 personen. Ook zul je dan dezelfde kennis moeten hebben als de monteur. Zonder ter zake kundig te zijn kun je zijn werk niet correct beoordelen.
Indien Yep deze kennis zou hebben, had hij het onderhoudt ook zelf zou kunnen uitvoeren.

Ik heb wel eens meegekeken tijdens bij het jaarlijkse onderhoud van onze CV ketel. Een hoop dingen welke uitgelegd werden snapte ik, er werd preventief iets vervangen (terwijl er geen storing was) maar kennis van het systeem heb ik niet dus ik kan de service beurt uiteindelijk niet op waarde inschatten. De ketel deed het aansluitend gewoon (nog steeds) goed zonder storingen het aansluitende jaar dus in mijn ogen was het onderhoudt correct uitgevoerd en de rekening correct.

Mijn mening in Yep z'n geval:
Het bedrijf welke het onderhoud heeft gepleegd zou zich moeten schamen om in geval van klachten opeens betaling vooraf te vragen nadat (waarschijnlijk) door hun toedoen de kachel slechter werkt dan voor hun werkzaamheden. Indien Yep nu moet gaan aantonen dat de service beurt slecht is uitgevoerd om z'n (vooraf betaalde rekening) terug te krijgen vraagt het bedrijf om omgekeerde bewijslast waarbij een amateur (op kachel gebied :mrgreen: ) een professional moet controleren.

Ik ben van mening dat dit soort scheefstanden met naam en toenaam vermeld mogen worden. Het slaat toch nergens op !?
Een klacht (en sevrice) via importeur zou misschien een oplossing bieden.

Groet
Roelof

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2018, 08:40
door bonsink_aquaservice
Beste 'Yep',

Wij vinden het zeer spijtig dat u niet tevreden bent. En wij vinden het jammer dat u hier dit verhaal doet. Een verhaal dat in onze ogen onvolledig is en daarmee geen goed beeld geeft van de situatie.

Graag willen wij deze kwestie persoonlijk met u bespreken. Wij gaan op dit forum niet in op details die mogelijk verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden of gaan resulteren in een welles-niets waar talloze derden zich in kunnen en gaan mengen.

U bent vanzelfsprekend welkom bij ons in Zwartsluis om dit met elkaar uit te spreken en ervoor te zorgen dat u wel tevreden bent.

Met vriendelijke groet,

Bonsink Aquaservice

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2018, 08:54
door Klaver vier
Lijkt mij een heel mooi aanbod,hopelijk gaan hiermee de verhalen de wereld uit
Gr René ( klaver vier)