Pagina 2 van 16

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 11:23
door Yep
Klaver vier schreef:Waarom zegt Bonsink dan gaarne eerst een faktuur voldoen?
Gr René ( klaver vier)


Nieuw beleid (zie mijn initiële bericht).

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 11:37
door Klaver vier
Ik begrijp hem niet,ze sturen een mededeling eerst betalen en je zegt dat de faktuur betaald is,ik begijp dat de faktuur betaald is,maar wat is dan nog je probleem om ze terug te laten komen,dan ga je er toch bij zitten en kijken wat de monteur doet dan zie je vanzelf of hij wat verkeerd heeft gedaan.
En als dat zo is in jouw ogen betaal je de vervolg faktuur niet
Of zie ik het niu helemaal verkeerd
Gr René ( klaver vier)

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 11:41
door Yep
Klaver vier schreef:Ik begrijp hem niet,ze sturen een mededeling eerst betalen en je zegt dat de faktuur betaald is,ik begijp dat de faktuur betaald is,maar wat is dan nog je probleem om ze terug te laten komen,dan ga je er toch bij zitten en kijken wat de monteur doet dan zie je vanzelf of hij wat verkeerd heeft gedaan.
En als dat zo is in jouw ogen betaal je de vervolg faktuur niet
Of zie ik het niu helemaal verkeerd
Gr René ( klaver vier)


Rene,

Ze willen een voorruitbetaling van de te ondernemen acties.
En pas als de slager zijn vlees afkeurt ontvang ik de pecunia terug.
Ik zal niet uitweiden over de monteur dus deze route skip ik.
Ik laat Kabola Vianen maar komen voor een oordeel, ben er redelijk klaar mee.

Yep

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 11:54
door Klaver vier
Nu snap ik hem helemaal ik had niet begrepen dat je het vooruit moest betalen.
Dan zou ik er ook helemaal klaar mee zijn.
Niks vooruit betalen eerst maken dan betalen ( mits het goed gemaakt is)
Maar dan ging ik ook lekker naar een ander.
Ik heb nog nooit iemand vooraf laten betalen,bij mij betalen ze achteraf en alleen als het goed is anders kom ik terug
En zo hoort het vind ik,wat een arogantie van dat bedrijf
Gr René ( klaver vier)

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 12:03
door Yep
Eensch.
Driekwart van de leveranciers doet watje minimaal mag verwachten.
Een kwart maakt er een rotzooitje van hetgeen al begint met simpelweg het niet nakomen van afspraken.
Vooral dat laatste heb ik een teringhekel aan.
Ja, het wordt tijd voor een schand- maar zeker ook voor een bewonderingspaal (en alles wat er tussenin zit).

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 12:14
door broekerhaven
Yep schreef:Idee:

Wordt het niet tijd voor een review achtig iets met ook een cijfermatige beoordeling?
Over de afgelopen jaren kan ik wel een boek schrijven over leveranciers.
Mij beroordelingen varieren van volstrekt 0 tot een volle 10.


mee eens .

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 12:20
door Yep
Mopolcamper schreef:Het lijkt me toch dat je de kachel in de afgelopen tijd niet veel zult hebben gebruikt. Dan moet de nota al wat ouder zijn. Graag het hele verhaal voordat je een naar mijn ervaring prima bedrijf hier op deze wijze aan de schandpaal stelt!


Zoals geschetst is de kachel recent geserviced en ik heb een boiler die een paar keer per dag opgewarmd wordt door de Kabola.
Ik ken ook mensen die het een prima bedrijf vinden.
En dat is hun ervaring en die is prima en valide.
Maar dat wil niet zeggen dat hetzelfde bedrijf er voor anderen geen potje van kan maken.

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 12:26
door Yep
En, ik ben er bijna ;-)
Ontvang ik dan een lintje?
Of komt de fanfare?

Overigens: Auanaut heeft vandaag ook een jubileum.

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 13:07
door Popeye
Mijn eerste ervaringen met Bonsink waren prima! De ouwe Bonsink(s) stonden zelf met "hun poten in de modder". Inmiddels heeft de jonge garde de zaak overgenomen. Een "frisse wind", onder andere diverse overnames! Afgelopen najaar kwam ik de Aimée ophalen na een reparatie. Van de monteur had ik gehoord dat de boot klaar lag. De Bonsinks hadden echter nog niet op mij gerekend, en moesten de facturen van totaal ongeveer 2500 euro nog klaar maken, en wilden eigenlijk contante betaling. Heb toen de ene factuur van ongeveer 500 euro gepind en uiteraard beloofd de rest over te maken. Op de factuur staat standaard: betalingsconditie voor aflevering.
Bonsinks zijn wel hartelijk, en bieden direct koffie aan.
Monteur ook heel leuke vent maar was machinist(?) op de grote vaart. Dan is een 13 pk Vetusje toch wel heel andere koek.

Nog een leuke anekdote: Mijn waterpomp is daar indertijd ook vervangen en dat deed een van de ouwe Bonsinks nog. Ik lag daar naast het bedrijf te wachten en na de middag zou de monteur komen, maar alles wat kwam, geen monteur. Om twee uur toch maar eens gaan vragen. De monteur is al bezig kreeg ik als antwoord. Bleek hij in een ander bootje, met huif (dus kon hij zo naar binnen) en eenzelfde waterpomp de pomp al vervangen te hebben. :o

Groet, Jack.

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 13:33
door Arthur
Yep schreef:En, ik ben er bijna ;-)
Ontvang ik dan een lintje?
Of komt de fanfare?

Overigens: Auanaut heeft vandaag ook een jubileum.

Ik denk het 2000ste berichtje ;)