Pagina 1 van 16

Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2018, 23:05
door Yep
Ter info.

Deze firma heeft mijn Kabola een servicebeurt gegeven (op rekening).
Na deze beurt valt de kachel regelmatig in storing.

Bonsink benaderd en de mededeling luidt: 'Gaarne eerst een factuur voldoen, daarna gaan we de kachel bekijken en mocht het garantie zijn, dan storten we het bedrag retour.'

Op mijn vraag dat dit verzoek niet gedaan werd voorafgaand aan de servicebeurt was het antwoord:
'Dat klopt, echter zijn wij door diverse redenen helaas genoodzaakt deze regeling toe te passen.
Deze regeling is ook nog maar kort geleden van kracht gegaan en dit is daarom voor u nog niet eerder van toepassing geweest.'

Ik laat mijn oordeel maar even achterwege.

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 00:18
door henkvd
eerste factuur is betaald ?

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 00:31
door Noordvaarder
Yep schreef: daarna gaan we de kachel bekijken en mocht het garantie zijn, dan storten we het bedrag retour.'

Dus die slager keurt dus ook zijn eigen vlees.
Voor hetzelfde geld is het incompetente onderhoud geweest,en dan is hij daarvoor aansprakelijk.

En dat geld retour?
Kun je rekenen?
Reken daar maar niet op.
Even een andere Kabola onderhoudsmonteur zoeken,lijkt me stukken beter,en laat die maar een oordeel vellen.
Desnoods even een kort briefje waarin je aangeeft,dat je voor inspectie van de Kabola ,je meld bij de importeur.

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 08:50
door luukie25
Ik afgelopen week, blijkt achteraf, ook verkeerd geïnformeerd door Bonsink. En hoop gedoe gehad met levering via hun. Maar wat je nu beschrijft slaat natuurlijk helemaal nergens op. Succes!

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 09:01
door Mopolcamper
Het lijkt me toch dat je de kachel in de afgelopen tijd niet veel zult hebben gebruikt. Dan moet de nota al wat ouder zijn. Graag het hele verhaal voordat je een naar mijn ervaring prima bedrijf hier op deze wijze aan de schandpaal stelt!

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 10:48
door aquanaut
Mopolcamper schreef:Het lijkt me toch dat je de kachel in de afgelopen tijd niet veel zult hebben gebruikt. Dan moet de nota al wat ouder zijn. Graag het hele verhaal voordat je een naar mijn ervaring prima bedrijf hier op deze wijze aan de schandpaal stelt!

Als je kachel tevens je warmwatervoorziening is en je woont op een boot zal hij dagelijks moeten werken.

Aquanaut

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 11:18
door Yep
henkvd schreef:eerste factuur is betaald ?


Zeker.

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 11:19
door Yep
Mopolcamper schreef:Het lijkt me toch dat je de kachel in de afgelopen tijd niet veel zult hebben gebruikt. Dan moet de nota al wat ouder zijn. Graag het hele verhaal voordat je een naar mijn ervaring prima bedrijf hier op deze wijze aan de schandpaal stelt!


Nope. Kachel verwarmt de boiler (75 ltr).

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 11:20
door Klaver vier
Waarom zegt Bonsink dan gaarne eerst een faktuur voldoen?
Gr René ( klaver vier)

Re: Service door Bonsink Aquaservice

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2018, 11:23
door Yep
Idee:

Wordt het niet tijd voor een review achtig iets met ook een cijfermatige beoordeling?
Over de afgelopen jaren kan ik wel een boek schrijven over leveranciers.
Mij beroordelingen varieren van volstrekt 0 tot een volle 10.