Service door Bonsink Aquaservice

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Roelof » 19 Dec 2018, 22:14

Popeye schreef:Kwam gisteravond bij opruimen van wat mailtjes, een gemist mailtje van Bonsink tegen, met de mededeling dat Rudy is overleden.
Groet, Jack.

Allereerst mijn condoleances aan de familie Bonsink. Ik wens de familie veel sterkte met het verlies.


Gruttepier schreef:Je bent er zelf aan begonnen.
En je hebt het zelf verkloot en je verteld slechts de helft.
Antwoord op de belangrijkste vraag is niet gegeven.

De focus naar mijn persoon te verleggen is zwak en tekenend voor jouw handelswijze.


Denk niet dat Yeb iets heeft "verkloot". Hij heeft zijn waarheid hier verteld op de manier zoals hij het heeft ervaren zonder te weten dat kritische klanten (mbt de eindafrekening van Bonsink) een "speciale" behandeling en / of betalingsvoorwaarden krijgen indien garantie verzocht wordt (de reden van het dispuut wordt ook voor mij nu pas duidelijk).

Bonsink heeft gereageerd in dit topic en kan dat nog steeds doen.
Ik zou graag van Bonsink zelf willen horen waarom er gekozen is om vooruitbetaling te eisen in dit specifieke geval van garantie nav een door hun uitgevoerde service beurt.

Gruttepier: Jij zegt met overtuiging dat Yeb de halve waarheid verteld. Dit, met verwijdt jegens Yeb, gezegd hebbend zul je dan met de andere kan van de waarheid moeten komen.
Als je deze niet hebt weet je dus ook niet waar je over oordeelt.

Ook ik ben kritisch indien ik service monteur(s) aan boord uitnodig. Indien deze "mijns inziens" te veel tijd gebruiken voor de gewenste onderhoudswerkzaamheden zal ik dit ook direct bespreken zodra de rekening gepresenteerd wordt door het bedrijf.
Als aansluitend de installatie ook nog storingen vertoond welke voor het onderhoud niet aanwezig waren verwacht ik een coulante garantie regeling, zeker geen betaling vooraf!.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Roelof » 19 Dec 2018, 23:02

Klaver vier schreef:Ik was niet van plan ooit nog met Yep te praten, en dat zou ik na dit bericht zeker niet doen,weer ketting afzeiken.
Yep staat bij mij op de vijanden lijst en ik ben er klaar mee.
Ik ben verwarmingsmonteur en wat ketting heeft gedaan is helemaal niet zo vreemd,als er zoveel schade is ontsaan deugt de cv installatie gewoon van geen kant,er zitten namelijk niet voor niets beveiligingen op een cv ketel.
Goed zo doorgaan Yep,negatief mannetje
Gr René( klaver vier)
Laatste bericht


Onderstaand topic geeft toch een ander beeld nadat je in dit topic al eerder stelling TEGEN Yep genomen had... :mrgreen:
viewtopic.php?f=2&t=3738&p=53666&hilit=honeywell#p53665

Ik ben zo'n 10 jaar service monteur geweest maar één van de eerste lessen was: blijf bij de installatie als je iets gaat proberen / testen. Als de test fout gaat is het bedrijf aansprakelijk ongeacht de oorzaak !!!

Edit:
In het door Yep genoemd voorbeeld had "Ketting" de veiligheden moeten controleren VOORDAT hij de installatie opstartte en (tijdelijk) verliet.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Gruttepier » 20 Dec 2018, 06:22

@Roelof, ik moet met de andere kant van de waarheid komen???

Want?

@Yep, je kan me blijven beledigen en wegzetten als simpel, voor mij is dat gewoon wederom een bewijs dat je inhoudelijk niet de hele waarheid verteld.

Hetgeen wat ik continu heb geschreven onderstreep je zelf door toe te geven dat er meer speelt. Uiteraard allemaal buiten jouw schuld uiteraard, dat verbaasd mij helemaal niks. :roll:
Gruttepier
 

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Roelof » 20 Dec 2018, 07:51

Gruttepier schreef:@Roelof, ik moet met de andere kant van de waarheid komen???
Want?


Gruttepier schreef:........ en je verteld slechts de helft.
..................


Even teruglezen Gruttepier.
Volgens jouw verteld Yep slechts de helft, je insinueert dat Yep niet alles verteld heeft.

Als je dit stelt moet je bekent zijn met de andere helft en zou het op z'n plaats zijn om deze andere helft te vermelden.
Weet je dit niet, dan baseer je jezelf op een aanname. Dit zijn over het algemeen slechte raadgevers om een oordeel te vellen.

Edit:
De oorzaak voor de afwijkende garantie behandeling zoals Yep aangeeft:
Yep schreef:
1. Bonsink heeft mij op de vooruitbetaallijst gezet daar ik blijkbaar een kritische klant ben.
Ik heb bezwaar gemaakt op het aantal uren dat de 'monteur' nodig bleek te hebben en zo is er eerder nog een geintje geweest.
2. .......
Voor de goede orde: Ik kan vele leveranciers noemen die mij een prima klus/dienst hebben geleverd.


Wat is er dan nog weggelaten als dit maar de helft is?
Bonsink is vrij om te reageren maar als jij bekend bent met de motivatie van Bonsink om af te wijken van de reguliere garantie afhandeling hoor ik het ook graag.
Maar dan niet gebaseerd op aannames welke een product van jouw eigen fantasie zijn.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Service door Bonsink Aquaservice

Berichtdoor Gruttepier » 22 Dec 2018, 13:54

Beste Roelof,

Ik heb alles nu wel geschreven, je hebt het telkens over teruglezen maar kennelijk sla je dan de helft over.
Op blaadje 10 geef ik een complete uitleg met verwijzingen. Je zegt daarna dat je hierin past.
Nu kom je weer met hetzelfde, alleen ietwat anders geformuleerd. Zo blijven we in cirkels rondlopen natuurlijk.

Ik insinueer helemaal niks, Ik geef aan dat dit verhaal 2 kanten heeft. Ik heb alle feiten allang benoemd, je leest graag terug zeg je, maar daar lees je kennelijk gemakshalve overheen.
Als jij wil zeggen dat dit verhaal geen 2 kanten heeft en dat Yep zijn huilverhaal een feit is, tja dan begrijp jij niet wat een feit is kennelijk.

Dat het slechts een half verhaal is bewijst de reactie van Bonsink, die heeft hier aangegeven dat het anders zit.
Yep gooit alle vuilspuiterij op dit forum, alleen om Bonsink een slechte naam te geven(En dit is een feit, hij schrijft zelf over een schandpaal)
Terwijl Bonsink aangeeft het in Zwartsluis te willen oplossen, ze hangen de vuile was niet buiten.
Yep heeft die moeite kennelijk niet genomen, hij heeft het telefonisch afgehandeld hoe hij schrijft.
Volgende nieuwe feit is de laatste post van Yep, die jij zelf quote, er is in een verschil geweest in mening mbt de gewerkte uren en er was nog een geintje.
Informatie die nu pas, en nog steeds onvolledig gegeven is door Yep. Zelfde wat hij deed met Ketting, informatie pas delen omdat er kritiek is. Wel met de opzet dat het Yep geen blaam treft.

Ik weet het volledige verhaal niet, geloof mij als dit het geval was had ik het hier neergetypt. Ik heb op bepaalde punten vermoedens, maar dan zal ik op basis daarvan niet onderbouwde informatie geven, ofwel insinueren.

De belangrijkste 2 feiten.

Bonsink heeft een voortreffelijke naam in de watersportbranche.

Yep, zo anoniem als het maar kan, heeft met meerdere leveranciers gedonder en zet dit op het www. Dit zonder goede en vooral eenzijdige onderbouwing.

Heb ik dit verkeerd zie ik graag een goed onderbouwd en feitelijk betoog over deze 2 feiten.
Gruttepier
 

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten