Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor Yep » 27 Jul 2018, 22:18

Amersfow schreef:Ik heb 12 jaar geleden het huis van split unit airco's voorzien (3x) (zo'n mobiele deed het bij mij heel slecht; veel herrie en maar 5 gr kouder dan kamertemperatuur; mijn split units zijn zoals het hoort 13 gr koeler). Toen kostten ze 3-400 euro per stuk. Heb er nu bij iemand anders 1 geïnstalleerd, maar ze zijn nu 2x zo duur!!! Uiteindelijk maar bij Hellweg in Duitsland gehaald, maar ook daar was een 9000btu 580 euro. Lekker verdienen voor die lui. Ik zou er op de boot ook wel 1 willen maar dan wordt je wel erg afhankelijk van het 230v infuus (ding trekt 2700 watt).


Dat is het nadeel.
Bij 20.000 BTU (zoals nu) trekt de vaste opstelling 2KW.
Des nachts achter onder is het nog altijd gemiddeld 1.000 Watt.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor Georges » 28 Jul 2018, 08:18

Het kanaal door Walcheren heeft ook stemmingen de stationsbuurt Middelburg draait regelmatig niet. Info is wel duidelijk bij de sluizen. Wel grappig dat het een paar weken Frans warm is en er zoveel problemen opduiken ... diegenen die naar Frankrijk gingen en achteraf klaagden over stemmingen weten nu hopelijk dat het in onze buurt ook niet beter gaat bij deze temperaturen ;)
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor Popeye » 28 Jul 2018, 09:18

Georges schreef:Het kanaal door Walcheren heeft ook stemmingen de stationsbuurt Middelburg draait regelmatig niet. Info is wel duidelijk bij de sluizen. Wel grappig dat het een paar weken Frans warm is en er zoveel problemen opduiken ... diegenen die naar Frankrijk gingen en achteraf klaagden over stemmingen weten nu hopelijk dat het in onze buurt ook niet beter gaat bij deze temperaturen ;)

Wanneer dit soort temperaturen normaal worden in Nederland kun je de techniek er op aanpassen.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor Georges » 29 Jul 2018, 14:27

Popeye schreef:Wanneer dit soort temperaturen normaal worden in Nederland kun je de techniek er op aanpassen.

nochtans weten we al enkele jaren dat het zomers boven 25 graden kan komen en waait de wind al even regelmatig boven de 6 ,alle jaren zijn er problemen ,of teveel wind om te draaien of te warm of te koud ... dus zo eenvoudig doe je het blijkbaar niet even . :lol:

Groet, Jack.
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten