Friesland!

Re: Friesland!

Berichtdoor Popeye » 22 Jun 2018, 11:05

In de tijd die jullie nodig hebben om in Friesland te komen zit ik in Frankrijk! (vanuit Drenthe) 8-)

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Friesland!

Berichtdoor Boekanier » 22 Jun 2018, 12:09

Hoeveel uur per dag vaar je dan wel niet? Wij varen tussen de 2,5 en 4 uur per dag en voor de rest genieten we van de andere geneugten die erbij horen.. jakkeren doen we al de rest van het jaar, in de vakantie gaat het vooral op de rustige tour.
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: Friesland!

Berichtdoor Popeye » 22 Jun 2018, 12:32

Wanneer ik met de boot naar Frankrijk ga, is van Hoogeveen naar Frankrijk varen voor mij, "varen van A naar B". Ondanks dat geniet ik ook bij lange dagen varen van het varen daarnaar toe! Vanalles te zien onderweg. Varen is voor mij ontspanning en geen inspanning, vooral als dat door de prachtige kanalen en rivieren in Frankrijk is, maar de provincie Groningen mag ik ook graag komen, en steden laat ik bij voorkeur links liggen! Friesland ben ik een aantal keren geweest, maar is niet mijn favoriet!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Friesland!

Berichtdoor Noordvaarder » 22 Jun 2018, 14:07

Boekanier schreef:Wij varen tussen de 2,5 en 4 uur per dag en voor de rest genieten we van de andere geneugten die erbij horen.. .

Dan is het ook wel logisch te verklaren,als na Bergumermeer, Drachten al weer de volgende overnachtingsplek is.
Maar dan is de volgende stop wel langer dan 4 uren varen.

En wat Popeye betreft,ja die kan ik wel begrijpen.
Heeft ook een andere boot , een prachtig mooie zelfgebouwde jol , dat weinig tot geen last heeft van bruggen,en hij vaart meestal langere stukken,tenminste als je zijn verhalen heb gelezen leest.

@Poppeye.
Ik meen toch iets anders gelezen te hebben van je,over de vaarwegen in de Provincie Groningen.
Schijnbaar geld die 'liefde' dan niet voor de gehele provincie. :mrgreen: :mrgreen:
Noordvaarder
 

Re: Friesland!

Berichtdoor helenakruiser » 22 Jun 2018, 15:18

even iets anders ,Wiebren , wij zijn van plan om komende vakantie Groningen te gaan ontdekken . Ons bootje steekt 255 cm hoog en 95 diep . Jij hebt vast wel enkele goede tips voor ons ?

vriendelijke groet
helenakruiser
 
Berichten: 218
Geregistreerd: 31 Dec 2013, 12:35
Woonplaats: Amstenrade
ligplaats: Jutryp
info: Helenakruiser , Daf 575

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten