Vervangen bevestiging winterafdekking

Vervangen bevestiging winterafdekking

Berichtdoor Bumperklever » 20 Nov 2017, 19:49

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een kleine motorboot overgenomen van een Duitse collega en deze is afgelopen vrijdag naar Nederland gebracht. De boot zal buiten overwinteren, dat is in principe altijd al zo geweest. Om de boot tegen de elementen te beschermen heeft een van de vorige eigenaren een afdekking uit vrachtwagenzeil laten maken die over de hele kuip kan worden gespannen. In principe een prima systeem. Helaas zijn bij het transport enkele van de clips waarmee het doek aan de kuip wordt bevestigd uit het zeil gescheurd. De clips heb ik gelukkig nog allemaal. Mijn vraag is of iemand een idee heeft hoe ik deze weer in het zeil vast kan zetten ? Ik wilde eigenlijk de scheuren met sterk tape repararen en dan een aantal centimeter onder de scheuren de clips opnieuw in het zeil slaan zodat de pasvorm nog steeds goed is.

Verder heb ik nog een vraag over de 2-takt buitenboordmotor. Heb ik, behalve als er water in de staartolie zit, een reele kans op vorstschade als ik deze buiten laat overwinteren ?

Afbeelding
Bumperklever
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 20 Nov 2017, 19:39
ligplaats: Drimmelen
info:

Re: Vervangen bevestiging winterafdekking

Berichtdoor henkvd » 20 Nov 2017, 20:10

Repareren van het Bisonyl door er een lapje aan beide zijden overheen te plakken van het zelfde materiaal, goed te lijmen met zachte pvc lijm bv Saba lijm en dan met een holpijpje gat slaan voor clip.

Buitenboordmotor kan zonder problemen buiten overwinteren , diefstal is wel een puntje om rekening mee te houden.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Vervangen bevestiging winterafdekking

Berichtdoor Noordvaarder » 20 Nov 2017, 21:55

Ik zou bisonyldoek niet lijmen met een lijm,maar d.m.v. een goed fohn,er aan de binnenkant,en in dit geval ook maar aan de buitenkant een stuk tegen te plakken.
En er dan met een holpijp een gat in slaan.
Zo te zien ziet het er al aardig sleets uit.
Nieuw bisonyldoek scheurt namelijk niet direct.
Ik vind dit trouwens ook geen "vrachtwagenzeil" want dat is een stuk dikker en beter.
Een bisonyl dekkleed dat op deze manier scheurt,dat is een teken dat je het moet vervangen.
Noordvaarder
 

Re: Vervangen bevestiging winterafdekking

Berichtdoor Roelof » 21 Nov 2017, 06:21

Noordvaarder schreef:Ik zou bisonyldoek niet lijmen met een lijm,maar d.m.v. een goed fohn,er aan de binnenkant,en in dit geval ook maar aan de buitenkant een stuk tegen te plakken.
En er dan met een holpijp een gat in slaan.


Het deel wat je beplakt, vooraf schoonmaken met aceton, ipv een föhn kun je ook een verf afbrander gebruiken.

Suc6
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:


Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten