boot omdraaien

boot omdraaien

Berichtdoor andy » 02 Aug 2017, 16:58

hallo

mijn naam is Andy en ik heb laats een polyester picton sport gekocht. ik ben nu bezig met opknappen (schuren verven enz)
de boven kant is nu helemaal geschuurd dus alleen de onderkant nog, hier heb ik een probleem. mijn boot weegt ruim 5a700 kg, dit
is erg zwaar en gewoon niet te tillen. iemand een idee hoe ik hem zonder beschadiging van de trailer af kan krijgen en ondersteboven
neer kan leggen zodat ik ook de onderkant kan schuren enz?

met vriendelijke groeten.
Andy
andy
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 Aug 2017, 16:48
ligplaats:
info:

Re: boot omdraaien

Berichtdoor pascall » 02 Aug 2017, 17:04

Voldoende autobanden op de vloer leggen, een mobiel kraantje laten komen (circa 65 euro per uur) strop er rond en draaien.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: boot omdraaien

Berichtdoor Marie Christina » 02 Aug 2017, 17:17

Inderdaad.
Heel veel banden bij een garage halen (zijn ze alleen maar blij mee als je dat doet) .
Dan zoals boven omschreven.

Maar met een stuk of 5-6 sterke mannen lukt het ook wel. Leg een rijtje banden neer waar de stootrand ongeveer op de grond zal komen.
Dan even met verkrachte eenden de boot OP zijn kant zetten.
Eenmaal op zijn kant legt 1persoon nog een rij banden neer waar de andere kant ongeveer terecht zal komen en zo her en der nog een paar in het midden.
Dan lopen de helpers 1 voor 1 naar de andere zijde van de boot en laat je hem gecontroleerd op de banden vallen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: boot omdraaien

Berichtdoor broekie » 02 Aug 2017, 19:16

Ik liet ze van de trailer glijden en dan op de zijkant de ene helft van de boden doen.
Dan op de andere zijkant voor de andere helft.
Helemaal omdraaien kan niet altijd zonder beschadigingen door het gewicht en daarbij de druk op de boordrand.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.


Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten