Van Delfzijl naar Emden-Leer

Re: Van Delfzijl naar Emden-Leer

Berichtdoor R.C.Grootveld » 11 Jul 2017, 23:21

In dit geval zou dat dus inhouden: Vertrek rond 19:45 LT
En dan 4 uur varen .......
Aankomst 23:45 .....

Moet je ook maar net zin in hebben .....

Is een keuze:
8 uur tegen de stroom invaren maar op een "normale tijd" aankomen; of 4 uur met de stroom mee bij (in dit geval letterlijk) "Nacht" en (iets minder letterlijk) ontij.

Lijkt een beetje op vakantiereizen met de auto: 150 km omrijden over de snelweg (want daar mag ik harder rijden) of de korte, maar iets langere route binnendoor.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Van Delfzijl naar Emden-Leer

Berichtdoor Roelof » 11 Jul 2017, 23:35

Hangt er maar net vanaf op welke datum je vertrekt.
De tijd tussen twee momenten met de hoogste waterstand bedraagt gemiddeld 12 uur en 24 minuten.
De tijdsduur van 12 uur wordt veroorzaakt door de draaiing van de aarde om zijn as, de tijd van 24 minuten komt door de baan van de maan ten opzichte van de draaiende aarde.
Het tijdstip van hoog of laag water is dus ieder etmaal ca 50 min later tov de dag ervoor.

In elk geval was Yep blij dat ze de stroom me hadden, als ze het tij tegen hadden gehad had de reis langer geduurd en zo mooi is de Eems / Dollart nou ook weer niet (vindt ik :mrgreen:)
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Van Delfzijl naar Emden-Leer

Berichtdoor R.C.Grootveld » 12 Jul 2017, 00:09

Roelof schreef:en zo mooi is de Eems / Dollart nou ook weer niet

Is landschappelijk zeker geen topper, maar met bijna 30 graden opstuurhoek de oversteek van Emden naar Delfzijl vond ik toch een hele ervaring.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Van Delfzijl naar Emden-Leer

Berichtdoor Yep » 12 Jul 2017, 09:35

De Ems was geen topper.
Een en al zand van zee (lekker voor de impeller) en door dat troebele water had de dieptemeter er zelfs geen zin meer in.
Na de eerste sluis wordt het al heel anders.
Op naar Oldenburg.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Van Delfzijl naar Emden-Leer

Berichtdoor kajoe » 12 Jul 2017, 11:08

5 /7 een middag en nacht bij de oude baggerschool gelegen ,nu jachthaven abel tas man prima mensen behulpzaam enz.en die kan ik aan bevelen voor de mede watersporters.
jammer dat ze in Delfzijl zo goed zijn in panden slopen en er legoblokjes voor terug te zetten ,maar de scholen steken er mooi boven uit er nog even er langs gewandeld .
weer een verrassing het hele haven gebied , hoe enorm het is uitgebreid ,ooit is 2 reisjes gedaan met boorslib van de nam van af het eemskan naar de Waddenzee om het daar te lozen ,zo rond 1975
wij zouden eerst de Dollard op gaan om in nieuw staten zijl weer naar binnen te schutten ,maar hebben er maar van af gezien en zijn binnendoor gegaan.
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten