zoekterm.....

zoekterm.....

Berichtdoor reijmerink » 07 Mrt 2012, 16:40

lui, ik was was even mijn "'favorieten"kwijt op de pc. Boy,boy,boy, het duurde zeker een half uur voordat ik dit forum wederom had gevonden...Kan dat niet anders? heb er verder geen verstand van overigens..maar een argeloze zoeker op internet zal niet gauw hier aanlanden.....Overigens met alle respect voor henkvdv en alle overigen, grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: zoekterm.....

Berichtdoor sigdock » 07 Mrt 2012, 16:51

Hmm.... ik vind www.watersport-forum.nl niet zo moeilijk om te onthouden hoor. Daarnaast is het een kwestie van de juiste termen aan Google voeren en dan heb je het ook vrij snel te pakken.
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: zoekterm.....

Berichtdoor henkvd » 07 Mrt 2012, 16:55

watersport forum diesel
watersport forum benzine
watersport forum onderhoud
watersport forum elektra
watersport forum electronica
watersport forum projecten
watersport forum navigatie

watersportforum onderhoud
watersportforum navigatie
watersportforum projecten
watersportforum electronica
watersportforum elektra
watersportforum benzine
watersportforum diesel

watersportforum en de rubrieknaam

etc etc vrijwel altijd staat het forum dan bovenaan, of heb ik dat alleen ?
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: zoekterm.....

Berichtdoor reijmerink » 07 Mrt 2012, 19:18

dat werkt allemaal perfect! maar dat was , met alle respect, de vraag niet..hoe komt een zoeker hier makkelijk terecht? heb zelf dus een halfuur moeten zoeken en wist waar ik naar zocht!!....als je bootproblemen intikt krijg je pc lui met opstartproblemen..als je motorboot forum intikt krijg je via startpagina ergens een forum met de bekende re..re..re...De clou is dus een google trefwoord te vinden wat direct hierheen leidt....en wat afgestemd is op de eenvoudige zoeker met een (motor)boot probleem.....let us think it over....grtn reijmerink
Laatst gewijzigd door reijmerink op 07 Mrt 2012, 19:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: zoekterm.....

Berichtdoor henkvd » 07 Mrt 2012, 19:27

Daar zat ik op te wachten Reijmerink, ik had de vraag al eens gesteld, hoe zoekt men ?
Geef me de zoek criteria die jullie zouden gebruiken en ik kan er voor zorgen dat we hiermee vindbaar worden.

Boot is idd een lastige, is het zelfde als opstart cyclus van een PC, dat had je al ondervonden.

We zijn nu op z'n minst te vinden met alle namen van de rubrieken en de tekst naast het logo.

De vraag is dus wat zou je intikken op Google om op een forum te komen als dit, met een vraag over ....... ?

Ik heb ik er al 1 om toe te voegen : Motorboot


Algemene tip om succesvol te Googlen , gebruik 2 of 3 gerichte trefwoorden, heb je teveel resultaten , voeg een trefwoord toe.

Het vb van Rijmerink Motor boot problemen

Heeft 2 woorden die niet gericht genoeg zijn, problemen heeft iedereeen :roll: en boot is ook een PC term

Motorboot diesel en filter zouden gerichte trefwoorden kunnen zijn maar geeft te veel resultaten, voegen we er forum aan toe dan komen we al stukken dichterbij waar we zijn moeten.

woorden om toe te voegen zijn dan : filter en motorboot , die komen straks terug op de index pagina van het Forum.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: zoekterm.....

Berichtdoor sigdock » 07 Mrt 2012, 19:56

Je kunt heel ver gaan maar alles valt of staat met de ' intelligentie' van de zoeker zelf. Je kunt nog zoveel zoektermen opnemen in de metadata van een website, als de zoeker niet je juiste termen opgeeft dan houdt het op. Als ik een forum over watersport zoek dan heb ik twee woorde, voer die aan Google en je hebt deze site in no time.
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: zoekterm.....

Berichtdoor henkvd » 07 Mrt 2012, 20:02

sigdock schreef:Je kunt heel ver gaan maar alles valt of staat met de ' intelligentie' van de zoeker zelf. Je kunt nog zoveel zoektermen opnemen in de metadata van een website, als de zoeker niet je juiste termen opgeeft dan houdt het op. Als ik een forum over watersport zoek dan heb ik twee woorde, voer die aan Google en je hebt deze site in no time.


Ben ik met je eens Sigdock, maar ........
Het vb van Reijmerink geeft aan dat de een wat handiger is in het omgaan met Google dan de ander.

Er is nog ruimte genoeg in de rubriek omschrijvingen om wat zoektermen weg te werken, filter kan toegevoegd worden aan de omschrijving van de rubriek Voortstuwing diesel inboard
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: zoekterm.....

Berichtdoor reijmerink » 07 Mrt 2012, 20:43

mijn idee is dat internet passanten steeds individueler worden en denken dat google alles weet, dus roepen ze slechts hun probleem ..als je motorboot probleem roept krijg je allerlei lui die je wel kunnen helpen....maar geen forum..wellicht dat een linkje die kant op, een paar passanten vangt.......dat neemt niet weg de terechte opmerking hiervoor.. dat als je weet waar je wilt zijn.. de weg ernaar toe niet te moeilijk is.....grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: zoekterm.....

Berichtdoor reijmerink » 08 Mrt 2012, 00:48

nog een aanvulling...google wordt steeds minder my friend! ze koppelen van alles en nog wat aan elkaar..ik zie mijn belangstelling voor ipad 3 terugkomen op youtube..en het duurt nog ff of ze linken mijn gmail aan internet....Heb dus eens gezocht op yahoo naar deze webside....helaas niet te vinden..(door mij), grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: zoekterm.....

Berichtdoor henkvd » 08 Mrt 2012, 00:51

henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Volgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten