ligplaats i.c.m. regen

Re: ligplaats i.c.m. regen

Berichtdoor Marie Christina » 20 Jun 2017, 20:00

En verduidelijkt een hoop.
Zo kan ik me bijvoorbeeld geen voorstelling maken van je ligplaats en waarom je het dekzeil daar niet achter kan laten.
Ik geloof je, hoor.
Maar kan me er niets bij voorstellen.

Toen ik een open bootje had liet ik het dekzeil altijd gewoon netjes opgevouwen (zodat voorbijgangers er geen last van hadden) op de steiger liggen.
Nooit wat mee gebeurd.
Maar dat was wel in een jachthaven bij een camping.
Dan zal er ook weinig mee gebeuren. Lig je aan een kaaitje in de stad, is het andere koek,natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: ligplaats i.c.m. regen

Berichtdoor Berry1000RR » 23 Jun 2017, 10:34

broekerhaven schreef:
post eens een fototje , zijn we gek op .


Iedereen bedankt voor het meedenken! Misschien dat het dekzeil achterlaten helemaal niet zo'n gek idee is. Overdwars heb ik wel 2 buigzame latten waar het zeil op rust maar de stuurkolom is hoger en hierdoor ontstaat een waterzak. Nu zag ik dat je telescopische dekzeilpalen kunt kopen, die zal ik dan maar eens aanschaffen om te kijken of dat helpt om het mooi strak te krijgen.

Hieronder een foto van het sloepje

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Berry1000RR op 23 Jun 2017, 10:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
Berry1000RR
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 17 Jun 2017, 10:18
ligplaats:
info:

Re: ligplaats i.c.m. regen

Berichtdoor Berry1000RR » 23 Jun 2017, 10:43

Gisteravond heeft het geregend dus ik ben vanochtend even gaan kijken hoe het sloepje erbij lag. Het viel me mee hoeveel water erin lag, alleen achter een beetje tegen het zitgedeelte. Maar daar is wel een gat geboord, op onderstaande foto in de rode cirkel.

Afbeelding

Nadat ik de klep heb opgedaan lag er meer water onder het zitgedeelte, dus waar de accu en de benzinetank ook staan. Zie hieronder

Afbeelding

Nu vraag ik me af of dit water hier nu blijft staan of dat dit ook nog ergens wegloopt, ik kan in ieder geval niks vinden... Iemand een idee?
Berry1000RR
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 17 Jun 2017, 10:18
ligplaats:
info:

Re: ligplaats i.c.m. regen

Berichtdoor Sambeek » 23 Jun 2017, 21:54

Een goed leer proces als beginnende bootje bezitter. :)
Ik neem aan dat de zichtbare bodem onder de zitting uiteindelijk de bodem (onderzijde)
van je boot is. Daar zal dan weinig bijzonders meer zitten.
Vraag me af er er ruimte is om er een pompje te plaatsen.
Ruimte in de zin dat het diep genoeg is als laagste punt, om het water er uit te pompen.
Maar lijkt me sterk dat er helemaal niets zit of kan.
Kun je niet informeren bij vorige eigenaar? Of had die hem altijd binnen liggen? (op het droge)
Even afgezien van het "zware" afdekzeil die er bij zat.
Ik denk dat het meer een model is die je in het water kiepert als je gaat varen
en weer op de trailer plaatst en meeneemt naar huis, als je s'avonds naar huis gaat.
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: ligplaats i.c.m. regen

Berichtdoor Marie Christina » 24 Jun 2017, 00:23

Lekker je dekkleedje blijven gebruiken, bij een dagje varen even opvouwen en op je steigertje leggen.
Dat is wat ik zou doen.
Voorkomt heel wat hooswerk, algaanslag en aantasting van het houtwerk.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten