Hoogerdijk schreef:hij heeft gezegd en in het contract ondertekent dat er niks mis is met de motor mocht er wel wat mis er mee zijn gaat de koop natuurlijk niet door.
Ik begrijp dat de boot nu nog droog ligt (foto). Dan kan de eigenaar wel zeggen dat de motor goed is maar dat weet je pas als de boot tewater is en je gevaren hebt.
Als dan, tijdens een gezamelijke proefvaart, de motor of koppeling kuren heeft kun je wel van de aankoop af, zonder geouwehoer over kosten tewater laten, of ander gezeur.
Op zich wel goed denk ik.
Je kunt de boot droog bekijken, stelt gezamelijk de ontbindende voorwaarden op, en koopt hem pas na een proefvaart.
Als je een boot koop die op de wal ligt kunt je het vlak bekijken maar niet varen, als je een boot koopt die tewater ligt kunt je proefvaren maar het vlak niet beoordelen.
Ook kan een contract een beetje zekerheid geven dat de boot niet tussentijds wordt verkocht aan een ander.
Als je zo'n contract opstelt is het logisch dat beide partijen een getekend orgineel hebben, dan kan niemand ontkennen iets niet te weten.
Na overname sta je er natuurlijk alleen voor en kun je denk ik geen verhaal meer halen op de verkoper als de motor storing geeft, ook logisch wat het is tenslotte geen nieuwe boot.
Eerst de boot maar eens goed schoonmaken en alles rustig nalopen, oilie(en) verversen enz. Dan ziet het er alweer heel alnders uit.
Suc6, hoop dat je een nieuw topic start in "Projecten".
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten