Waar zijn prijzen van jachten op gebasseerd?

Re: Waar zijn prijzen van jachten op gebasseerd?

Berichtdoor Amersfow » 14 Dec 2016, 19:00

De goede man heeft misschien wel 80.000 euro aan het schip uitgegeven. Die zal dus samengeknepen tenen hebben te moeten zakken. Maar inderdaag oude boot met brakke motor. Snel doorbladeren;-)
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Waar zijn prijzen van jachten op gebasseerd?

Berichtdoor Georges » 14 Dec 2016, 19:15

legio schreef:Ik vraag niet naar de (mij) bekende weg. De weg is mij juist onbekend en ik probeer daar een vinger achter te krijgen. :idea:
Iemand (en ik kan veel meer voorbeelden erbij halen) heeft die 75000 als vraagprijs. Daar zal toch serieus over gedacht zijn. Het wordt verkocht door een makelaar. Dan kan je er toch vanuit gaan dat die kijk op de markt hebben. Maar waarschijnlijk was de prijs toch niet zo, en dan gaan ze met 20000(!) euro naar beneden. Alleen al voor dat geld kan je al een leuk jacht kopen 8-)

Maar ik zie niet waar die waarde (in dit voorbeeld dus 55000 euro) nu precies inzit.


Wij gaan mogelijk onze Dartsailer verkopen omdat ik wat ouder wordt en we de binnenwateren willen gaan bekijken.

stuur jij me eens wat leuke volledig in orde jachten van 20.000 door aub,dan houd ik wat centen over op de mijne, maar ik kan die niet vinden ...
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Waar zijn prijzen van jachten op gebasseerd?

Berichtdoor legio » 14 Dec 2016, 19:23


Wij gaan mogelijk onze Dartsailer verkopen omdat ik wat ouder wordt en we de binnenwateren willen gaan bekijken.

stuur jij me eens wat leuke volledig in orde jachten van 20.000 door aub, ik kan die niet vinden ...


Gelijk de eerste van de zoekresultaten

Uit de advertentie:

!! Nu scherp geprijsd ivm aanschaf andere boot!! Zeer goed onderhouden Boarnstream. Vaarklaar. Werfgebouwd.
Boegschroef en aluminium ramen. Peugeot 50 pk. Met slaapkoffer, hierdoor 6 slaapplaatsen. Boot is overgenomen van mijn vader, dus altijd in fam. bezit geweest. Laatste jaren veel vernieuwingen, waaronder: zwemplateau, aluminium ramen,
boegschroef, aparte wintertent, Marifoon, dieptemeter, stroommeter, mastervolt acculader (3x35amp), omvormer(mastervolt), gas vernieuwd, electra grotendeels vervangen, dieselkachel en dekwaspomp. Voorzien van walstroomaansluiting. Boot staat geheel in 2-componentenlak (de IJssel).


Ik persoonlijk vind het niets. Maar smaken verschillen.

Of gaat u liever voor eentje met flying bridge?
legio
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 11 Dec 2016, 18:31
ligplaats: *
info:

Re: Waar zijn prijzen van jachten op gebasseerd?

Berichtdoor Georges » 14 Dec 2016, 19:40

Ja maar nu ga je echt lachen, jij vind het niks, ik dus ook niet.

en die met de flying bridge is het meubilar-inrichting samengesteld uit de kringloopwinkel ...?

mogelijk daarom dat je niet begrijpt dat de ene boot 50.000 kost en de andere 20.000 er is zoiets als verschil van kwaliteit en sommigen stellen zich met minder tevreden,niks mis mee !
Beter een betaalde boot die je geen bankslaaf maakt en waar je net zoveel plezier aan kan hebben als aan een te dure boot voor je portemonnee, maar je kan ze dus niet vergelijken...
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Waar zijn prijzen van jachten op gebasseerd?

Berichtdoor Klaver vier » 14 Dec 2016, 20:27

Gelukkig zit er op dat orgel met flying bridge ook nog een bimini top,anders blijf je zo laag he.
Gr René
Klaver vier
 

Re: Waar zijn prijzen van jachten op gebasseerd?

Berichtdoor legio » 14 Dec 2016, 20:54

Klaver vier schreef:Gelukkig zit er op dat orgel met flying bridge ook nog een bimini top,anders blijf je zo laag he.
Gr René


Alsof ik dit zelf geschreven heb! :D Maar nu serieus, ik ben er nog niet achter waarom die enorme verschillen in prijs.
Wat is dan kwaliteit? Een DORDTKRUISER 10.00 voor 28000 euro, bouwjaar 1970 en een motor uit 1998?
legio
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 11 Dec 2016, 18:31
ligplaats: *
info:

Re: Waar zijn prijzen van jachten op gebasseerd?

Berichtdoor Georges » 14 Dec 2016, 21:00

Kwaliteit is relatief alle waar is naar zijn geld...en iets waar jij gelukkig mee bent en kan betalen is topkwaliteit ;)
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Waar zijn prijzen van jachten op gebasseerd?

Berichtdoor legio » 14 Dec 2016, 21:09

Ik heb er, nogmaals, geen verstand van. Misschien dat anderen, die wel verstand van zaken hebben, roepen dat je met een Doerak uit de periode voor 1980 een kwalitatief goede boot heb.
En dat zou een punt kunnen zijn :D
legio
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 11 Dec 2016, 18:31
ligplaats: *
info:

Re: Waar zijn prijzen van jachten op gebasseerd?

Berichtdoor Beemer » 14 Dec 2016, 21:24

Vol verbazing zie ik hier dat mede-forumleden de waarde van een specifiek schip (de Eltink Vlet) hier gaan bekritiseren :o ! Laat iedereen voor zichzelf bepalen wat een schip waard is. Ik doe dit in elk geval niet van enkel een advertentie. Ook zou ik deze mening in een beperktere kring houden. Wat mij betreft mag de moderator hier ingrijpen.

Och en wat betreft de ouderdom van die Volvo motor in deze Eltink vlet, daar schrik ik niet echt direct van. Zo’n motor kan bij goed onderhoud nog vele jaren mee. Zelf heb ik 2 Hanomags uit 1970 in mijn schip staan. In 1996 dit schip gekocht en rond 2000 de startmotoren, dyanamo’s, alle slangen e.d. aangepakt. Uiteraard let ik verder zorgvuldig op een goede koeling, olie (ook bij een jonge motor een must) en klepspeling. Ik verwacht dat deze motoren mij zullen kunnen overleven :) :) . Wellicht dat de dieselconsumptie van zo’n oude motor ongunstiger is dan van een nieuwe tor. Maar bij recreatief gebruik kan dit je de kop ook niet kosten.

Ja, en dat de prijzen in elkaar zakken, begrijp ik beslist. De huidige jeugd huurt een schip en wil zich niet vastleggen aan een eigen schip met alle verplichtingen. Jammer, maar dat is nu eenmaal een feit, ‘het is zoals het is’.
Beemer
 
Berichten: 421
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 22:07
ligplaats:
info:

Re: Waar zijn prijzen van jachten op gebasseerd?

Berichtdoor legio » 14 Dec 2016, 21:35

Beemer schreef:Vol verbazing zie ik hier dat mede-forumleden de waarde van een specifiek schip (de Eltink Vlet) hier gaan bekritiseren :o ! Laat iedereen voor zichzelf bepalen wat een schip waard is. Ik doe dit in elk geval niet van enkel een advertentie. Ook zou ik deze mening in een beperktere kring houden. Wat mij betreft mag de moderator hier ingrijpen.

Och en wat betreft de ouderdom van die Volvo motor in deze Eltink vlet, daar schrik ik niet echt direct van. Zo’n motor kan bij goed onderhoud nog vele jaren mee. Zelf heb ik 2 Hanomags uit 1970 in mijn schip staan. In 1996 dit schip gekocht en rond 2000 de startmotoren, dyanamo’s, alle slangen e.d. aangepakt. Uiteraard let ik verder zorgvuldig op een goede koeling, olie (ook bij een jonge motor een must) en klepspeling. Ik verwacht dat deze motoren mij zullen kunnen overleven :) :) . Wellicht dat de dieselconsumptie van zo’n oude motor ongunstiger is dan van een nieuwe tor. Maar bij recreatief gebruik kan dit je de kop ook niet kosten.

Ja, en dat de prijzen in elkaar zakken, begrijp ik beslist. De huidige jeugd huurt een schip en wil zich niet vastleggen aan een eigen schip met alle verplichtingen. Jammer, maar dat is nu eenmaal een feit, ‘het is zoals het is’.


De vraag is waarop die waarde dan is gebasseerd. Dat u niet schrikt van de ouderdom van die Volvo motor in de Eltink vlet begrijp ik dan weer niet. Maar misschien ben ik jonger dan u.

Wij willen graag een eigen boot kopen, Maar wij willen niet het gevoel hebben teveel te betalen voor iets wat geen waarde (meer) heeft. Of waarvoor de eigenaar ooit, lang geleden, een hoop geld voor heeft betaald. En dat probeert terug te halen met de verkoop.
En bij het bedrag wat voor dat schip (als willekeurig voorbeeld) gevraagt wordt, waar is dat dan op gebasseerd? Daar probeer ik achter te komen. Zitten er gouden handvaten op de deuren??? Dat er ruitenwissers op zitten geloof ik wel. En dat er als geluidsinstallatie een "radio-cd speler" inzit geloof ik ook wel.

U heeft 16 jaar geleden alle slangen e.d. aangepakt. In mijn ogen wordt het dan toch weer eens tijd om daar nog eens naar te kijken,
En misschien is dat het punt. Zolang prijzen nergens op gebasseerd zijn zullen jongere kopers toch terughoudend maar vooral kritisch zijn.
legio
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 11 Dec 2016, 18:31
ligplaats: *
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten