Inrichtingseisen Dld

Re: Inrichtingseisen Dld

Berichtdoor Basher » 17 Dec 2016, 01:51

Beste vrienden.

Beetje heen en weer zal ik maar zeggen.......

Ik weet nog steeds niet waar ik die voorschriften kan vinden over belangrijke zaken zoals verlichting, vermogen, vuilwatertank, diesel meenemen etc. etc.

Zelfs de ANWB weet het niet en de ADAC spreekt alleen over patenten en grote schepen.

Maar ik weet heel zeker dat er voorschriften zijn, kan ze alleen niet vinden.
Ik heb nl. geen zin in een prent van een zich vervelende WSP ambtenaar met de boodschap dat ik weer terug naar huis moet.
Vandaar mijn zoektocht omdat ik er nog nooit ben geweest met de boot.
Basher
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 03:11
ligplaats:
info:

Re: Inrichtingseisen Dld

Berichtdoor pascall » 17 Dec 2016, 06:07

Ik zou er ook niet te zwaar aan tillen.
Heel wat jaren in Duitsland gevaren, nooit geen problemen gehad.
Wel een paar keer controle gehad op paspoorten, drank aan boord, ook een keertje is er gevraagd om papieren om met deze boot te mogen varen (jachtje).
Ik heb toen alle papieren die ik had in hun handen gedouwd en het was in orden, een papier was hun niet duidelijk, en dat was het in de hemel geprezen, ik dacht ICP.
Dit (ANWB) formulier was hen totaal onbekend!
Onze verzekeringmaatschappij wist ons te vertellen dat het ICP)niets meer is als een bewijs dat het schip verzekerd is wij kregen dan ook een internationaal polis blad in 4 talen als bewijs wat het ICP vervangt.
Een eigendom bewijs is het ICP zeker niet, al wordt dat wel gesuggereerd, dan komt het kadaster om de hoek kijken, die kunnen als enige een wettig document verzorgen als eigendomsbewijs.
Het ICP is voor mij alleen maar commercie, dus vaar ik al jaren zonder ICP in het buitenland en tot nu toe nog geen problemen gehad.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Inrichtingseisen Dld

Berichtdoor Popeye » 17 Dec 2016, 09:31

Basher schreef:Maar ik weet heel zeker dat er voorschriften zijn, kan ze alleen niet vinden.

Laat me 1 keer raden wat voor "werk" je doet/deed, eh........................................., nou wist ik het toch net nog, maar het is me weer ontschoten. ;) Dat zal de leeftijd zijn!
In ieder geval succes met je zoektocht, en wanneer je wat gevonden hebt hoor ik het graag! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Inrichtingseisen Dld

Berichtdoor Mopolcamper » 17 Dec 2016, 16:24

Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Inrichtingseisen Dld

Berichtdoor Basher » 18 Dec 2016, 01:29

@Mopolcamper

Om met de woorden van Kees te spreken: "Ook ik kom niet uit een ei"

Had al vermeld dat ik contact met de ANWB had gehad en jouw url van hen gekregen, maar dat is niet wat ik bedoel.
Dat gaat nl. niet over de inrichtingseisen.

Ik zoek dat document waarin de verlichtingseisen, vw-tank etc staan.

Maar laat verder maar. Ik zoek nog wel even verder. :geek:
Basher
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 03:11
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten