Ketting Reparatie & Onderhoud Creil

Re: Ketting Reparatie & Onderhoud Creil

Berichtdoor aquanaut » 12 Okt 2016, 06:19

Meneer Ketting is uitgeschreven uit het handelsregister op 25-11-2011.....
Het bedrijf onder die naam bestaat dus niet (meer).

Als hij geen ander bedrijf is gestart zal hij onmogelijk een BTW factuur kunnen overleggen.

Yep, wat voor type Kabola heb je?

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Ketting Reparatie & Onderhoud Creil

Berichtdoor gast » 12 Okt 2016, 06:26

aquanaut schreef:Meneer Ketting is uitgeschreven uit het handelsregister op 25-11-2011.....
Het bedrijf onder die naam bestaat dus niet (meer).

Als hij geen ander bedrijf is gestart zal hij onmogelijk een BTW factuur kunnen overleggen.

Yep, wat voor type Kabola heb je?

Aquanaut


Uiteraard niet, maar dat was aan het begin van deze draad niet duidelijk.
Als het een bedrijf betrof dan had de BTW de "hoge" kosten kunnen verklaren.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Ketting Reparatie & Onderhoud Creil

Berichtdoor Klaver vier » 12 Okt 2016, 08:43

Yep wist van te voren dat het zonder bonnetje ging,dan moet je achteraf niet zeuren om een bonnetje,en ook niet over de prijs,die moet je eerst goed afspreken dan weet je waar je aan toe bent.
En dat de man geen bedrijf heeft intresseerde Yep ook niet toen hij de man vroeg de boel te repareren.
Waar het uiteindelijk allemaal om gaat, dat de prijs tegenvalt,want de man schijnt zijn werk goed te doen.
Ik vindt dat je je verlies moet nemen en niet meer moet zeuren,je maakt uiteindelijk zelf de fout om van te voren geen prijs te vragen en zet de man in een slecht daglicht.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Ketting Reparatie & Onderhoud Creil

Berichtdoor Yep » 12 Okt 2016, 10:14

Klopt.
Ik heb een fout gemaakt maar de wederhelft (ik was niet thuis) heeft de 'rekening' betaalt in de veronderstelling dat het wel ok zou zijn, mede daar de mede-havenbewoner het geheel geinitieerd had.
Ik denk dat ik hierdoor wel zeker een punt heb en laat het er derhalve niet bij zitten.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Ketting Reparatie & Onderhoud Creil

Berichtdoor Blacktoppie » 12 Okt 2016, 11:08

Yep schreef:Klopt.
Ik heb een fout gemaakt maar de wederhelft (ik was niet thuis) heeft de 'rekening' betaalt in de veronderstelling dat het wel ok zou zijn, mede daar de mede-havenbewoner het geheel geinitieerd had.
Ik denk dat ik hierdoor wel zeker een punt heb en laat het er derhalve niet bij zitten.



ik zou eerder eens verhaal gaan halen bij je mede havenbewoners.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Ketting Reparatie & Onderhoud Creil

Berichtdoor Yep » 12 Okt 2016, 11:11

Degene die mij getipt heeft is een goedwillende en goedgelovige ziel.
Hij heeft al vaker gebruikt gemaakt van zijn diensten tot blijkbaar tevredenheid.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Ketting Reparatie & Onderhoud Creil

Berichtdoor Yep » 27 Okt 2016, 22:33

Maarrrr, de ketel gaat nu tig keer per dag in storing en meneer Ketting geeft niet thuis.
Op SMS- en app berichten wordt niet gereageerd.
De e-mail komt niet aan en mijn nummer heeft meneer geblokt.
Morgen een laatste belletje en anders Kabola het onderhoud laten doen en meneer de rekening presenteren.
Als dat niet gaat helpen een advocaat erop.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Ketting Reparatie & Onderhoud Creil

Berichtdoor gast » 28 Okt 2016, 12:51

Het is mij niet helemaal duidelijk of je nu wel of niet wist dat het om een beunhaas ging?

Maar in beide gevallen sta je uitermate zwak, jij zal via een civiele zaak moeten kunnen aantonen dat dhr Ketting zich onterecht voordeed als rechtspersoon zijnde.
Dat je vrouw, die waarschijnlijk niet handelsonbekwaam is, de rekening contant heeft betaald zal niet in je voordeel werken.

Als je van te voren wist dat het om een beunhaas ging dan is het je verlies nemen, je kan hoog en laag springen maar er is geen enkele grond om op te staan.
Een advocaat zal wellicht ergens kansjes zien en een aangetekende brief willen sturen, maar dat is vooral goed voor zijn eigen financiën.

Enige fragiele stok die je hebt is dreigen/bluffen met de fiscus maar aangezien dhr Ketting je heeft geblokt zal dat niet aankomen. Schriftelijk heeft deze bluf geen waarde mbt civiele recht.


Duur leermoment en mocht dhr Ketting niet vanuit zichzelf over de brug komen, dan je verlies nemen.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Ketting Reparatie & Onderhoud Creil

Berichtdoor Yep » 28 Okt 2016, 12:59

Thanks!
Maar:

- Meneer Ketting presenteert zich met professioneel uitziende visitekaartjes hetgeen een bedrijf impliceert
- Meneer Ketting kan of wil op mijn verzoek geen rekening of uitsplitsing presenteren
- Meneer Ketting heeft zijn werk aantoonbaar niet naar behoren uitgevoerd

Aldus wat mij betreft voldoende aanleiding om de advocaat erop te zetten.
Ik geef hem per aangetekende brief echter nog 1 kans.
We kunnen wel denken in onmogelijkheden maar als niemand actie richting dit soort heerschappen onderneemt hebben ze vrij spel.
En ik pas daarvoor.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Ketting Reparatie & Onderhoud Creil

Berichtdoor ReneDirks » 28 Okt 2016, 13:29

Yep schreef:- Meneer Ketting presenteert zich met professioneel uitziende visitekaartjes hetgeen een bedrijf impliceert

Stond er een bedrijfsnaam op dan? KvK nummer?
Yep schreef:- Meneer Ketting kan of wil op mijn verzoek geen rekening of uitsplitsing presenteren

Als particulier hoeft hij dat ook niet

Yep schreef:Aldus wat mij betreft voldoende aanleiding om de advocaat erop te zetten.

Hoe was het spreekwoord ook weer? De gek en de zot vullen de advocaat z'n pot. Ik zou maar oppassen, voor je het weet wordt dit een EUR 1000,- verlies of meer...
ReneDirks
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 01 Sep 2016, 09:16
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten