Ligplaats gezocht, wie heeft tips?

Ligplaats gezocht, wie heeft tips?

Berichtdoor Linda » 06 Jul 2016, 10:55

Hoi allemaal, na vaak mee te zijn wezen varen op het water met kennissen, toch besloten om zelf ook een sloep aan te gaan schaffen. Komen toch alleen meer dingen bij kijken dan gedacht.. Hoe hebben jullie gezocht naar een ligplaats? En hebben jullie een ligplaats voor een bepaalde periode? Is het verstandig om gewoon te bellen of langs te gaan bij jachthavens? Of hebben jullie op een andere manier naar een ligplaats gezocht? We hebben een Meken Maritiem The Cab op het oog. Degene die wij hebben gezien is 5,75 m lang, 2.13m diep en heeft een diepgang van 0,6m. Alle tips zijn welkom! Groetjes Linda
Linda
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 06 Jul 2016, 10:47
ligplaats:
info:

Re: Ligplaats gezocht, wie heeft tips?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Jul 2016, 11:03

Gewoon locatie zoeken en langsrijden, heb je een beeld van de haven en de omgeving.
Maar ik zou me eerst eens afvragen waar je wilt gaan varen.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Ligplaats gezocht, wie heeft tips?

Berichtdoor Linda » 06 Jul 2016, 11:21

Dank Rob. Wonen in Alkmaar, dus willen vanuit jachthaven naar IJsselmeer kunnen varen. Moeten maar even een dagje vrij maken om langs te gaan bij een aantal.
Linda
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 06 Jul 2016, 10:47
ligplaats:
info:

Re: Ligplaats gezocht, wie heeft tips?

Berichtdoor helenakruiser » 06 Jul 2016, 15:48

Wij hebben met google earth eerst gekeken hoe de jachthavens erbij liggen , of er voldoende parkeerplaats is voor de auto en andere faciliteiten . Zo zijn we terecht gekomen bij onze huidige plek in Friesland
helenakruiser
 
Berichten: 218
Geregistreerd: 31 Dec 2013, 12:35
Woonplaats: Amstenrade
ligplaats: Jutryp
info: Helenakruiser , Daf 575

Re: Ligplaats gezocht, wie heeft tips?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 07 Jul 2016, 10:31

Ik zou niet te veel waarde hechten aan 'naar het IJsselmeer varen', want het IJsselmeer is nu niet echt een water voor sloepen.
Zeker, het kan; ik ben zelf in het verleden ook een aantal keren het IJsselmeer overgestoken (Enkhuizen-Lemmer/Staveren etc.) met onze sloep (6m); maar je hebt er wel mooi weer, dwz weinig wind, voor nodig.
En het aantal dagen met weinig wind is toch wel beperkt. Nu zit je in die hoek meestal wel aan hoger wal, dus dat scheelt al; maar persoonlijk zou ik toch niet te veel waarde hechten aan dat criterium.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Ligplaats gezocht, wie heeft tips?

Berichtdoor elrenegado » 09 Jul 2016, 08:55

Met een sloep van 5.75 zou ik lekker op het alkmaardermeer en omgeving gaan varen,
ijsselmeer is al snel veraderlijk met zo'n bootje,
en als ik het goed lees is het jullie eerste eigen boot.
Eerst lekker ervaring op doen op "veiliger" water.

En betreffende de ligplaats,
Je kan de havens in je regio een mail sturen met een ligplaatsverzoek en info mbt de kosten.
De meeste reageren daar wel op.
Of anders bellen, langsrijden.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Ligplaats gezocht, wie heeft tips?

Berichtdoor Linda » 12 Jul 2016, 10:55

Bedankt allemaal voor de reacties. :)

Ben druk bezig met het zoeken naar jachthavens. @helana heel handig via google earth om te kijken hoe de jachthaven erbij ligt, goede tip!
Hebben op dit moment twee jachthavens op het oog, jachthaven Nauerna en jachthaven Jan Ketel. Iemand goede ervaringen met één van beide? Vind dat ik weinig recensies over jachthavens kan vinden..

Wanneer je een andere jachthaven rondom Alkmaar aanbeveelt, hoor ik het ook graag!
Linda
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 06 Jul 2016, 10:47
ligplaats:
info:

Re: Ligplaats gezocht, wie heeft tips?

Berichtdoor Onze tobbe » 17 Aug 2016, 20:29

.
Onze tobbe
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 Aug 2016, 16:39
ligplaats:
info:


Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten