Bergingskosten

Bergingskosten

Berichtdoor Yep » 03 Jul 2016, 18:35

Ik hoor horrorverhalen over dat je 10% van de waarde van je schip dient af te dragen aan een bergingsbedrijf indien ze je bijvoorbeeld alleen al op sleeptouw zouden nemen in geval van bv. motorpech.
Op het forum heb ik niets hierover gevonden en Google vertelt me ook niet veel noch mijn polis(voorwaarden).
Weet iemand hoe dit echt in elkaar steekt? Thanks.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Bergingskosten

Berichtdoor vuuren1 » 03 Jul 2016, 22:45

Ik heb er diverse verhalen over gehoord maar het beste kan je deze vraag gewoon aan je scheepsverzekeraar voorleggen.

Dit is zeker een punt van discussie en daarom weet jouw verzekeraar wellicht precies hoe je daar mee om moet gaan zonder dat je voor verrassingen komt te staan als je hulpdiensten nodig hebt.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Bergingskosten

Berichtdoor Amersfow » 04 Jul 2016, 07:49

Ik heb eens een sleep laten verzorgen bij Kampen door een RIB reddingsboot vanuit Urk. Prijs iets van 700 euro; (14,5m tjalk van zandbank afslepen). Het aardige is dat de verzekering (Unigarant) in deze gevallen geen eigen risico noch aan terugval no claim doet omdat ze willen voorkomen dat mensen uit zuinigheid geen hulp vragen.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1858
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Bergingskosten

Berichtdoor Georges » 04 Jul 2016, 13:54

Met een 7.5m polyester motorboot van een vriend in panne gevallen ongeveer 1/2 mijl van Wemeldinge , de berger die ons in Wemeldinge haven tegen een steiger bracht rekende 2800 euro aan de verzekering.
Moesten van Hansweert door het kanaal komen met een RIB en weer terug.
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Bergingskosten

Berichtdoor Boekanier » 04 Jul 2016, 16:13

Er is toch altijd wel een mede watersporter in de buurt die je naar de dichtstbijzijnde haven wil helpen? Wij hebben twee keer met pech gestaan en zijn beide keren netjes geholpen door anderen. Zelf hebben we al een keer of vijf anderen naar dichtstbijzijnde plek gesleept.
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: Bergingskosten

Berichtdoor gast » 04 Jul 2016, 16:26

Daar is op het Snelleboten forum over geschreven, en dan vooral de wedloop met de KNRM.
Een sleep van zo'n bedrijf is idd behoorlijk aan de prijs en die krijg je pas na de sleep.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Bergingskosten

Berichtdoor Yep » 04 Jul 2016, 16:39

Ok.
Kunnen we ervan uitgaan dat een beetje maatschappij dit soort kosten vergoedt (bij een casco dekking)?
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Bergingskosten

Berichtdoor Ardi » 04 Jul 2016, 17:21

Boekanier schreef:Er is toch altijd wel een mede watersporter in de buurt die je naar de dichtstbijzijnde haven wil helpen? Wij hebben twee keer met pech gestaan en zijn beide keren netjes geholpen door anderen. Zelf hebben we al een keer of vijf anderen naar dichtstbijzijnde plek gesleept.


Inderdaad ook eens gedaan, meneer zou wel kratje bier aan boord zetten.
Zit er nog op te wachten :mrgreen:

Nu denk ik, eerst kratje dan slepen. :D
No Guts, No Glory
Gebruikers-avatar
Ardi
 
Berichten: 169
Geregistreerd: 20 Jul 2014, 16:22
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: Bergingskosten

Berichtdoor Georges » 04 Jul 2016, 17:40

Boekanier schreef:Er is toch altijd wel een mede watersporter in de buurt die je naar de dichtstbijzijnde haven wil helpen? Wij hebben twee keer met pech gestaan en zijn beide keren netjes geholpen door anderen. Zelf hebben we al een keer of vijf anderen naar dichtstbijzijnde plek gesleept.

Dat is de vraag niet, de vraag was : wat kost het .
Zelf al enkele keren iemand gesleept naar de dichtstbijzijnde haven, mensen hebben niet allemaal een verzekering dus, dus dan is het wel fijn dat er iemand even sleept.
Maar pas op je verzekering dekt niet altijd eventuele schade bij jezelf en de verzekering van de gesleepte boot kan jou aansprakelijk stellen voor schade aan het gesleepte schip wanneer het mis gaat.vraag maar na .
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Bergingskosten

Berichtdoor Marie Christina » 04 Jul 2016, 19:34

Kan.
Inderdaad.

Ik heb eens iemand losgetrokken op het Lauwersmeer.
Naderhand scepter krom.
Meneer geeft zijn telefoonnummer: "Laat maar repareren. Graag zo goedkoop mogelijk. Zie maar. "
Zp gezegd zo gedaan.
Weekje later 100 euro op de bank.

Soms gaan dingen gewoon zoals je verwacht.
Gelukkig.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Volgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten