navigatie compleet met gps muis 79 euro

Re: navigatie compleet met gps muis 79 euro

Berichtdoor Willem Linschoten » 03 Jul 2016, 23:39

Bedankt voor alle reacties had al eerder willen reageren maar helaas was de Wifi
weer eens te zwak op de jachthaven dus ook een optie me te verdiepen in wifi versterkers :D
maar eerst jullie informatie goed bekijken.
nogmaals dank

Willem
Gebruikers-avatar
Willem Linschoten
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 10 Okt 2015, 00:30
Woonplaats: Den Haag
ligplaats: kaagdorp
info:

Re: navigatie compleet met gps muis 79 euro

Berichtdoor Thiemen » 04 Jul 2016, 11:21

Je zou ook eens naar een MIFI router kunnen kijken, hier stop je een 4g simkaartje in, dan ben je niet afhankelijk van ter plaatse aanwezige WIFI.
Er komt natuurlijk wel een 4g simkaartje bij kijken met maandelijkse lasten...
Gebruikers-avatar
Thiemen
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 28 Mei 2015, 19:22
ligplaats: Utrecht
info:

Re: navigatie compleet met gps muis 79 euro

Berichtdoor Popeye » 04 Jul 2016, 14:13

Thiemen schreef:Je zou ook eens naar een MIFI router kunnen kijken, hier stop je een 4g simkaartje in, dan ben je niet afhankelijk van ter plaatse aanwezige WIFI.
Er komt natuurlijk wel een 4g simkaartje bij kijken met maandelijkse lasten...

Van de Aldi bijvoorbeeld!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: navigatie compleet met gps muis 79 euro

Berichtdoor Willem Linschoten » 05 Jul 2016, 00:37

Mifi is voor onderweg wel interessant op de jachthaven is het soms net te weinig heb een idee weersomstandigheden.
en stalen boot zal ook wel invloed hebben.
mijn interesse was op deze set.
http://www.nauticgear.nl/navigatie-elek ... oCXb3w_wcB

willem.
Gebruikers-avatar
Willem Linschoten
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 10 Okt 2015, 00:30
Woonplaats: Den Haag
ligplaats: kaagdorp
info:

Re: navigatie compleet met gps muis 79 euro

Berichtdoor Willem Linschoten » 15 Jul 2016, 14:16

Basher schreef:Ik wil de Vaarkaartapp ook op mijn tablet, maar krijg die € 5,99 niet betaald via Paypal.
Met een creditcard wil ik niet betalen.
Dus blijft alleen de dure versie van ANWB over en die wil ik ook al niet.
Zielig ben ik he..... :lol: :lol: :lol:

HAHA ik ben ook zielig wil ook geen creditcard (maar ga wel voor de dure :D )
Heb veel na lopen kijken heb mijn twijfels over opencpn .
Verder zijn de software programma's aardige rip uit je life en je moet ze ook regelmatig updaten.
Andere jaren deed ik het met de ANWB app werkte goed maar hield me dit jaar tegen omdat het alleen met credit kaart nog kon.
maar ben er achter gekomen dat je via vaarwinkel ook gewoon via de bank kan kopen als ik de app voor de pc neem voor een jaar kan je hem ook koppelen op tablet of telefoon.
dan heb ik elk jaar een update en gelijk de wateralmenak aan boord.
en de prijs nog geen 4 tientjes is redelijk.
willem.
Gebruikers-avatar
Willem Linschoten
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 10 Okt 2015, 00:30
Woonplaats: Den Haag
ligplaats: kaagdorp
info:

Re: navigatie compleet met gps muis 79 euro

Berichtdoor Piet01 » 02 Aug 2016, 15:00

4tracer verkoopt ook los de zeer nauwkeurige GPS Globalsat Muis. Bij het complete navigatie pakket wordt niet alleen de "gratis" open source software en data geleverd, maar ook een CD met handleiding en support voor installatie en configuratie. Het totale complete navigatie pakket met de genoemde service en support werkt bij veel tevreden klanten.
Piet01
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 Aug 2016, 12:51
ligplaats: Groningen
info:

Re: navigatie compleet met gps muis 79 euro

Berichtdoor R.C.Grootveld » 02 Aug 2016, 16:37

Willem Linschoten schreef:Heb veel na lopen kijken heb mijn twijfels over opencpn

Tijdens onze vaartocht vorige week had ik naast de C80 voor het eerst ook de laptop "erbij" met OpenCPN en de ENC kaarten van RWS en een GPS muis.
Na wat opstart perikelen werkte het technisch goed, maar om nu te zeggen dat ik laaiend enthousiast ben ..... nee

Een paar highlights:
- Varend op het Hollands Diep verscheen in eens de kreet: Updating Windows wat ca 30min heeft geduurd :twisted: (OK, zo goed als zeker een instellingen kwestie, maar toch)
- Om ook in het zonlicht door het open dak een goed beeld te hebben, moet hij aan de 220V hangen (geeft helderder beeld)
- Met de aanvankelijke bedrade muis was het geen doen, een draadloze van het Kruidvat loste dat probleem op
- Er zaten een paar "gaten" in de de kaart
- ENC kaarten zijn duidelijk bedoeld voor de beroepsvaart, kleine wateren en details op het land ontbreken

Conclusie (althans de mijne):
- Het is zeker niet slecht en voor het geld ( :D ) krijg je op zich een prima product
- Op dit moment zie ik het nog niet als vervanger voor m'n C80, maar gezien ons nieuwe vaargebied zie ik wel een toegevoegde waarde voor 'erbij' icm een AIS ontvanger (ik overweeg hem onderste boven aan het plafond te hangen)
- Die € 120/jaar voor doorlopende updates van m'n Navionics kaarten van (vrijwel) heel Europa vind ik het wel waard
- Integratie met de rest van de apparatuur is nog een zwak punt

Misschien iets om een topic over te openen met de ervaringen, voor- en nadelen van ENC icm OpenCPN (of vergelijkbaar).
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: navigatie compleet met gps muis 79 euro

Berichtdoor henkvd » 02 Aug 2016, 17:33

ENC kaarten zijn nog niet volwassen, behalve Zeeland is de rest van een minder prettig niveau, dat zou toch een stuk beter moeten kunnen.
Updates Windows kan je natuurlijk ook uitzetten in dit soort gevallen, een bedraade muis kan wel maar dan moet je of deze later pas aansluiten als Windows al is op gestart of even pnpblocker van stentec eerst installeren, nu denkt Windows dat de bedraade GPS een muis is, en springt vrolijk over het beeld scherm, COM Port Plug&Play blocker lost dit op door de compoort uit te sluiten voor muis detectie bij het opstarten.

Geschikt maken van de ANWB kaarten voor OpenCPN zou voor de meeste een aanwinst zijn.

Tevens is de manier hoe RWS de kaarten aanlevert niet prettig, ze zijn nog een vorm van ingepakt er is een commando voor om ze als het ware uit te pakken, voordeel het openen van de kaarten gaat nu ineens erg snel waar ze eerst maar zeer traag geopend worden en er ook gaten vallen, dat is dan opgelost.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: navigatie compleet met gps muis 79 euro

Berichtdoor vuuren1 » 05 Aug 2016, 01:24

Een separate WiFi antenne met 15 DBa versterking op een dongle aansluiten vergroot het Wifi bereik aanzienlijk.
Een langere USB tussenlkabel en de dongle + antenne zoveel mogelijk vrij en hoog plaatsen.

Op jachthavens zijn de signalen niet al te sterk en zeker niet op enige afstand.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: navigatie compleet met gps muis 79 euro

Berichtdoor Willem Linschoten » 28 Aug 2016, 22:33

Ben er even tussen uit geweest lekkere boot vakantie gehad ik heb om dat ik nog niet helemaal
uit was heb ik de ANWB app genomen voor een maand 10 euro.
tijdens de vakantie ben ik tot conclusie gekomen dat deze app voor de gewone watersporter toch wel makkelijk is.
1 klik op het scherm en je weet alles van een brug hoogte tijden enz..
voordeel ook hoef geen wateralmanak te kopen en het is gewoon simpel.
als ik een jaar abonnement neem kan ik hem ook op mijn laptop en tablet zetten.
het kost elk jaar wat maar het werkt naar behoeften en gemak dient de mens.
Gebruikers-avatar
Willem Linschoten
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 10 Okt 2015, 00:30
Woonplaats: Den Haag
ligplaats: kaagdorp
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten