Friesland vakantie

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor Noordvaarder » 18 Mei 2016, 07:40

R.C.Grootveld schreef:Ik noem dat 3 dagen ..... :?

Rob,dat kun je mensen niet kwalijk nemen,die niet kunnen rekenen.
Dus voor alle duidelijkheid:
1 overnachting is 2 dagen(dag-nacht-dag),2 overnachtingen zijn 3 dagen)dag-nacht-dag-nacht-dag'.
En waar chea totaal aan voorbij gaat,is de vraag van de threadstarter,en dat is om van Dordrecht naar Friesland te varen via klein vaarwater.
Dat chea de Waal en de IJssel voor zijn begrippen waarschijnlijk klein vind kan,als hij regelmatig vertoefd op schepen zoals de Emma Mearsk.
Maar ja,iedereen zit niet in die gezegende positie.
Maar ja,sommige mensen kijken niet verder dan van Dord naar Friesland,en geven zonder de details te lezen hun visie.
Ik dacht dat wij aardig een beeld geschetst hadden van de kleine vaarwegen in hun relatie tot de tijd die nodig is,en gelet op de wensen van de watersporter die naar het Noorden wil.
Noordvaarder
 

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor Noordvaarder » 18 Mei 2016, 07:59

broekie schreef:Caravan, varen? volgens mij zijn dat 2 behoorlijk verschillende dingen.
Gat in de markt, of bestaat het al?

Volgens mij loop je behoorlijk achter in je kennis qua innovatie in NL.
http://www.botentekoop.nl/showdocument. ... aId=806542
Deze Bocar 's werden in de jaren 1980 gebouwd in Winsum Groningen.
Het bedrijf is nog in Tros Aktua in Bedrijf geweest voor een prijs.
Het werd destijds gesubsidieerd door het Wilhelminafonds.

En nog eerder(1967) was er een merk ,dat Suleica heette.Kwam uit Duitsland.
Die had ook 2 types die het water op konden.
O.a deze achter een amficar:
https://wewastetime.com/2014/08/19/yest ... avan-1967/
Noordvaarder
 

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor broekie » 18 Mei 2016, 09:12

De conclusie over mijn kennis trek je al snel op basis van een YouTube filmpje voor de aardigheid, Kodok?
Maar goed, vanuit jouw visie begrijp ik het wel. Ik zie dat je zelf al in de jaren 80 ben gekomen :D
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor R.C.Grootveld » 18 Mei 2016, 13:07

Kodok schreef:Dat chea de Waal en de IJssel voor zijn begrippen waarschijnlijk klein vind kan,als hij regelmatig vertoefd op schepen zoals de Emma Mearsk.
Maar ja,iedereen zit niet in die gezegende positie.

Dat verklaart wellicht een en ander.

Aan de andere kant werk ik ook in een 7/24 wereld maar een vaardag heeft voor ons meestal niet meer dan 5 vaaruren.
Wij hebben haar in oktober overgevaren van Lemmer naar Gorinchem (via IJsselmeer, ARK, MWK) en dat waren 2 lange dagen waarbij je blij bent dat je een stuurautomaat hebt.

Maar dit soort lange tochten moet ik niet te vaak voorstellen, anders denk ik dat ik een keuze moet maken en dat voorkom ik liever.
En ik vraag me ook af of mensen die dit soort tochten maken, wel eens aan hun partner gevraagd hebben hoe die er over denkt.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor broekie » 18 Mei 2016, 13:47

Wij proberen om vroeg in de middag een plekje te vinden en dan wat van de omgeving te gaan zien.
Soms moet je wel wat langer doorgaan.
Met Navigo kun je aardig plannen en we maken dus vooraf een vaarplan.

Als we met pensioen zijn, gaan we het rustiger aan doen.
Nu moeten we nog vaak wat langere vaardagen maken om ergens te komen en dan ook weer op tijd in de thuishaven terug zijn.

Vanauit de Braassem doen we in een weekend bv Dordrecht, Haarlem, Volendam, stuk Utrechtse Vecht, Gouda.
Via Leidschendam en Delft naar R'dam en via de IJssel en de Gouwe weer terug.
Per dag een rondje Woud Wetering, Oude Rijn, Leiden, Kaag en via de ringvaart terug.
Rondje Westeinder.
Per jaar ca. 250 vaaruren.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor Marie Christina » 18 Mei 2016, 17:45

broekie schreef:De conclusie over mijn kennis trek je al snel op basis van een YouTube filmpje voor de aardigheid, Kodok?
Maar goed, vanuit jouw visie begrijp ik het wel. Ik zie dat je zelf al in de jaren 80 ben gekomen :D

Hahaha! Mrwauauw! :lol:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor gast » 18 Mei 2016, 18:00

[/quote]
Rob,dat kun je mensen niet kwalijk nemen,die niet kunnen rekenen.
Dus voor alle duidelijkheid:
1 overnachting is 2 dagen(dag-nacht-dag),2 overnachtingen zijn 3 dagen)dag-nacht-dag-nacht-dag'.
En waar chea totaal aan voorbij gaat,is de vraag van de threadstarter,en dat is om van Dordrecht naar Friesland te varen via klein vaarwater.
Dat chea de Waal en de IJssel voor zijn begrippen waarschijnlijk klein vind kan,als hij regelmatig vertoefd op schepen zoals de Emma Mearsk.
Maar ja,iedereen zit niet in die gezegende positie.
Maar ja,sommige mensen kijken niet verder dan van Dord naar Friesland,en geven zonder de details te lezen hun visie.
Ik dacht dat wij aardig een beeld geschetst hadden van de kleine vaarwegen in hun relatie tot de tijd die nodig is,en gelet op de wensen van de watersporter die naar het Noorden wil.[/quote]

Mijn naam is Chaea, zijn slechts 5 letters!
Nogmaals een dag bestaat uit 24 uursdelen en als je deze verdubbelt heb je er 48, maakt geen zier uit hoe je dit indeelt en vooral niet als je geen last heb van beperkingen tot je doel. (bruggen, sluizen etc)
Als ik op vrijdagavond om 20:00 vertrek om in Tiel te kunnen overnachten en ik ben op de zondag om 15:00 uur op de Beulakker zit ik op 43 uur, dat mag je van mij 3 dagen noemen hoor als je hecht aan het stramien van de week. Maar het is heel simpel, als ik zaterdagmorgen met mijn schema was vertrokken was ik zondag om 17:00 uur op plaats bestemming geweest dus het maakt qua tijd geen zier uit.

Emma Mearsk is onzin gelul en ga ik verder niet op in.

Ts vraagt iets en dan zijn er weer negatievelingen die het totaal ten onrechte direct afkeuren, een omslachtige oplossing om eerst de boot maar over te varen om er daarna met de auto erachteraan te gaan. Zonde van de mooie route en wat een verkwisting van brandstof.

Je eigen voorgestelde route gaat ook over de Waal, evenals dat kleine stukje wat ik aangeef, de Maas, Rijn, en dat kleine stukje ARK stellen geen donder voor, de IJssel is gewoon genieten vooral de mooie steden waar je langs vaart.

@Boekanier, het kan met gemak maar zoals al aangegeven wel alles lekker plannen van tevoren en dan gaat alles goed komen
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor Thiemen » 18 Mei 2016, 21:24

Spijtig om te lezen dat een leuk topic zoals deze, waarin de topicstarter vraagt om vaarroutes en leuke aanlegplaatsen, moet verworden tot een topic met verwijten over en weer.
Kan niet een ieder gewoon zijn bijdrage posten zonder verwijten over en weer te maken, houdt het m.i. wel zo gezellig!
Gebruikers-avatar
Thiemen
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 28 Mei 2015, 19:22
ligplaats: Utrecht
info:

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor R.C.Grootveld » 19 Mei 2016, 00:19

chaea schreef:En waar chea totaal aan voorbij gaat,is de vraag van de threadstarter,en dat is om van Dordrecht naar Friesland te varen via klein vaarwater.

Eens, vandaar de suggestie via MWK/ARK/Vecht/Randmeren en dan ben je zeker een 4 (lange) dagen onderweg.

chaea schreef:Dat chea de Waal en de IJssel voor zijn begrippen waarschijnlijk klein vind kan,als hij regelmatig vertoefd op schepen zoals de Emma Mearsk.


En of de Waal/IJssel groot of klein is? Enerzijds is het klein (te overzien), maar door de vele beroepsvaart kun je het ook als 'groot' bestempelen (zeker de Waal/Merwede).
En als je in een sloep van 6m vaart zal het ook groter overkomen dan wanneer je met een kruiser van 11m vaart.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor gast » 19 Mei 2016, 05:42

Dan heb je dus nog 6 dagen om door Friesland te varen, heb ik ook al eerder geschreven.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Yep en 13 gasten