Friesland vakantie

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor kajoe » 24 Aug 2016, 10:55

tja en zelf gaan we een dezer dagen zelf op pad ,maar wij gaan dan van fryslan naar het zuiden via noord holland richting de maas tot Cuijk bezoek een oude colega ,en dan weer richting noord maar eerst nog even naar ulft einde oude ijssel omdat daar de dochter woont .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor aquanaut » 24 Aug 2016, 11:44

kajoe schreef:veel mooier is vanaf Nieuwegein de IJssel af naar Gouda .
persoonlijk vind ik die snelwegen maar niets wij deden er altijd rond de 4 uur over ,maar dat was met een 30meterschip .
of bezoek het binnenvaart museum in Vreeswijk de heksenwaag in Oudewater ,nou ja over Gouda maar niet gesproken .


Helemaal waar!
Maar ik geloof dat één van de uitdagingen was dat het met 2 weken te doen moest zijn..
Als je dan op 15 Aug vertrekt is komend weekend de tijd op...
Als je dan nog het IJsseltje af gaat varen kom je tijd tekort.
En, eerlijk ook, ik woon er middenin dus is het niet het eerste wat in me opkomt.
Beentheredonethat (te vaak)

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor Boekanier » 24 Aug 2016, 13:23

We moeten inderdaad zaterdag weer terug in Dordt zijn... Weet niemand iets leuks op de loosdrechtse plassen dan??
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor kajoe » 24 Aug 2016, 14:05

ja wij varen het liefst en blijven af en toe is hangen op plekken waar we vrijwel niet geweest zijn .
in de tijd dat ik nog charterde veren we rondjes bv Arnhem ,kampen ,urk ,Enkhuizen ,Volendam .Amsterdam ,Utrecht ,Arnhem ,nou we voeren dan zondags weg en moesten zaterdags om 08.00 uur weer in Arnhem liggen .
rondje Holland ,Muiden Amsterdam ,Haarlem ,leiden ,Delft Rotterdam Gouda Utrecht ,Muiden met vertrek op zaterdag en aankomst vrijdagsmiddag.
rondje Parijs ,vt Amsterdam zondags ,via Tholen Antwerpen ,merelbeke ,kanaal du nord parijs aankomst de maandag er op 4 en een halve dag rust en weer terug .
zo kan ik er vele opnoemen alle meestal in een week ,was heel goed te doen.
voor ons laatste rondje hadden we 14 dagen akkrum ,groningen stad ,winschoten ,de pekela,s ter apel klazienaveen ,coevorden ,Almelo ,eefde ,zwolle, zwartsluis arembergergracht ,kalenbergergracht,sloten en daarna nog 3 dagen hier in fryslan rond getuft .
altijd met rustig varen ,
we hadden van mensen gehoord dat dat niet te doen was in bijna 3 weken
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor peter jansen » 24 Aug 2016, 15:15

Wij hebben in onze vakantie gelegen aan het eiland achterin de plassen. Staat een snackbar op. Ook is er een leuk strandje voor de kids. Wij vonden het erg leuk daar!
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor Boekanier » 25 Aug 2016, 10:08

Eiland Meent, daar liggen we nu.. Leuk maar heel veel golfslag, je blijft klotsen.. Leuk voor een paar uurtjes maar niet om te overnachten.. We gaan straks naar haven "de Uitkijk" en blijven daar een nacht, dan morgen weer richting Gorinchem voor een nacht en zondag terug naar eigen haven in Dordt.
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor peter jansen » 25 Aug 2016, 11:27

Eiland meent was het inderdaad. Je hebt meerdere kanten waaraan je kunt liggen. Lig je altijd wel ergens rustig. Overdag is het water aardig druk. In de avond met minder boten en wind wordt het water kalmer. Wij hebben er prima geslapen!
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor kootje » 29 Nov 2016, 21:11

ben in september van gorinchem naar het lauwersmeer gevaren in 4 dagen , wel dus 8 uur per dag onderweg, ,14 dagen is idd wat weing tijd, lijkt me als je echt wilt onthaasten, maar kan wel,zoals het vorige comentaar al zei; friesland is te mooi om het snel te doen,heb 1 keer 3 weken uitgetrokken om vam zoutkamp naar enschede te varen en terug, met als resutaat dat we de laatste 5 dagen te weinig tijd hadden ,en wel elke dag gevaren ,dag is zo voorbij,ff inkopen,ff dochen, ff dit ff dat ,en weer een dag voorbij.........
kootje
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 29 Nov 2016, 20:44
ligplaats: friesland
info:

Re: Friesland vakantie

Berichtdoor kajoe » 28 Mei 2017, 20:00

afgelopen week een rondje Friesland gedaan ,de gehele elf steden route gedaan met een uitstapje via dokkemer nieuwe zijlen en door kollum ,op de elf steden route tussen Franeker en bartelehiem welgeteld 2 bootjes tegen gekomen ,in 2 dagen.
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Vorige

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten