brandstof kranen en koppelingen, webshop, welke opstelling ?

Re: brandstof kranen en koppelingen, webshop ?

Berichtdoor henkvd » 20 Feb 2016, 02:10

Topic geruimd, ivm met ongepaste postings, een ieder die z'n post mist, om er nog wat leesbaars van te maken is er flink verwijderd.
Gaarne voor wie zich aangesproken voel(t)(en) ontopic verder te gaan.

De vraag was: brandstof kranen en koppelingen, webshop ?
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4468
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: brandstof kranen en koppelingen, webshop ?

Berichtdoor gast » 20 Feb 2016, 03:10

Je had beter alles kunnen laten staan Henk, dan had het "forum" zelf de beslissing kunnen nemen, nu is het op je persoonlijke nummer incl je opmerking over de psych.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: brandstof kranen en koppelingen, webshop ?

Berichtdoor Chicken power » 20 Feb 2016, 03:59

Eens chaea. Opmerking over "psych" heb ik helaas kennelijk net gemist, geen idee wie hem gemaakt had. Echt netjes en beschaafd zal het zeker niet zijn geweest...

In elk geval, betreffend persoon beschikt niet over verantwoorde adequate invoelende forumleiding technische eigenschappen, voor zover dat aan de orde was. Maar nogmaals helaas, ik kan dat niet terugzien. En het is maar zeer de vraag of deze persoon deze aantijging openbaar of in privé gestand wil doen. Ik heb er weinig goede hoop op...

Wat moet er nu ten koste van wat 'coûte que coûte' in eerlijke beleving, maar vooral in oprechte verslaggeving, in stand of hopeloos versmuikt onderdrukt worden gehouden?

"Om der wille van de smeer likt de kat de kandeleer?"


Groet, Cp
Gebruikers-avatar
Chicken power
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 14:04
ligplaats: Achterover
info:

Re: brandstof kranen en koppelingen, webshop ?

Berichtdoor elrenegado » 20 Feb 2016, 10:49

henkvd schreef:Topic geruimd, ivm met ongepaste postings, een ieder die z'n post mist, om er nog wat leesbaars van te maken is er flink verwijderd.
Gaarne voor wie zich aangesproken voel(t)(en) ontopic verder te gaan.

De vraag was: brandstof kranen en koppelingen, webshop ?


euhmmm ok.. ik heb wat gemist blijkbaar..


Ik heb de topic titel iets aangepast, aangezien het nu ook over de opstelling gaat, en niet alleen meer de vraag over welke webshop..
Laatst gewijzigd door elrenegado op 20 Feb 2016, 10:50, in totaal 2 keer gewijzigd.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: brandstof kranen en koppelingen, webshop ?

Berichtdoor elrenegado » 20 Feb 2016, 10:49

Maargoed,
Die omloop van 150 liter wat van vorig jaar.
Dit jaar zal het niet veel meer zijn ivm de kleine die binnenkort geboren word etc.
Het jaar erop, dan zou de boot van binnen en buiten klaar moeten zijn met douche, warm water, verwarming, nieuwe betimmering, nieuwe keuken, nieuw toilet etc etc, dan verwacht ik wel meer te gaan varen.
Maar dan nog, gok ik op 1x de gehele inhoud te vervaren.
Met 2,5 liter per uur gemiddeld moet ik flink wat uurtjes maken.


de 2 aanwezige tanks zijn van vetus, kunstof, en staan los van de huid zowel aan de zijkant als aan de onderzijde.
Biocide voeg ik nu al toe, dat doe ik sinds ik op mijn vorige boot een vervuilde tank heb gehad.
En ja, door de afmeting en gewicht doen de tanks ook mee aan het balans van de boot.
Om die reden moeten ze beide ongeveer wel even vol blijven.
Maar stel er gaat iets mis, een tank raakt lek, vervuild of wat dan ook moet ik hem wel af kunnen sluiten, dat kan nu nog niet.

Zo'n filter als Wolf laat zien, kan je ook van Racor kopen kant en klaar met omschakelbare kop,
ik weet alleen nog niet of ik dat 350 euro waard vind.
2 cav 296 filters kosten nog geen 100,- en een paar kranen en koppelingen iets van 50 a 75.

Ik zou dan zelfs nog een 3de kunnen plaatsen, en daar 1x per maand de inhoud van de tanks door rond te kunnen pompen om de diesel schoon te houden.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: brandstof kranen en koppelingen, webshop ?

Berichtdoor gast » 20 Feb 2016, 13:27

Chicken power schreef:Eens chaea. Opmerking over "psych" heb ik helaas kennelijk net gemist, geen idee wie hem gemaakt had. Echt netjes en beschaafd zal het zeker niet zijn geweest...

In elk geval, betreffend persoon beschikt niet over verantwoorde adequate invoelende forumleiding technische eigenschappen, voor zover dat aan de orde was. Maar nogmaals helaas, ik kan dat niet terugzien. En het is maar zeer de vraag of deze persoon deze aantijging openbaar of in privé gestand wil doen. Ik heb er weinig goede hoop op...

Wat moet er nu ten koste van wat 'coûte que coûte' in eerlijke beleving, maar vooral in oprechte verslaggeving, in stand of hopeloos versmuikt onderdrukt worden gehouden?

"Om der wille van de smeer likt de kat de kandeleer?"


Groet, Cp


Die kwam niet uit Henk zijn pen, zijn reactie was gewoon beschaafd.
Maar wellicht zou je jezelf ook even achter de oren kunnen krabben, actie geeft reactie.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: brandstof kranen en koppelingen, webshop, welke opstelli

Berichtdoor varg » 20 Feb 2016, 14:43

De mogelijkheid om je tank(en) te spoelen door met een extra pomp (de bestaande opvoerpomp heeft vlgs Vuuren veel te weinig capaciteit) de inhoud in een relatief korte tijd door je bestaande voorfilter te jagen spreekt mij erg aan.
Vragen:
- welk pompje is betaalbaar, betrouwbaar en heeft de juiste capaciteit
- kan deze pomp in de aanzuig blijven zitten (zonder bypass) bij normaal bedrijf
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: brandstof kranen en koppelingen, webshop, welke opstelli

Berichtdoor vuuren1 » 20 Feb 2016, 22:04

Arnold,

Als je snel wilt filteren door met een extra pomp rond te pompen het volgende:
- Met een Separ waterafscheider / voorfilter kan dat mits je bij het type Separ een pomp kiest die in de range valt waarbij die separ als (actieve) waterafscheider werkt.
- Dat zal een redelijk kostbare pomp worden.
- Nee, die kan niet in serie met de rest omdat de relatief zwakke opvoerpomp daar ook weer doorheen moet aanzuigen.
- En ook niet zonder bypass / terugvoer na het filter omdat je standaard brandstofsysteem geen groot debiet aankan (of eigenlijk bijna niks).

Een dergelijk systeem moet apart als je geen operator in dienst wilt nemen die alle kranen bedient.

Je lijkt het allemaal heel erg ingewikkeld te willen maken, dat is niet nodig.

Je moet het doen met de aanwezige tanks.
Daar moet een inspectiedeksel op, dan controleer je de tanks jaarlijks.
Als je op de deksels een 2 duimse sok laat lassen met een stop kan je daardoor de tanks prima inspecteren m.b.v. een lamp.
De deksels zijn er voor als je de tanks moet reinigen (2 vliegen in 1 klap).
Biocide toevoegen.
Een duplex Racor waterafscheider filter monteren.

En als je tanks a.g.v. temperatuurwisselingen dagelijks ademen dan heb ik nog een truukje voor je:
Koop bij Action een vochtvreter (< 2 euro) plak die in een plastic doos met deksel (bv. een ijsdoos van Lidl..), plak of schroef daar 2 slangaansluitingen in en zet het geheel tussen de ont- beluchting van de tank.
Goedkoper kan niet..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: brandstof kranen en koppelingen, webshop, welke opstelli

Berichtdoor elrenegado » 21 Feb 2016, 12:14

vuuren1 schreef:
En als je tanks a.g.v. temperatuurwisselingen dagelijks ademen dan heb ik nog een truukje voor je:
Koop bij Action een vochtvreter (< 2 euro) plak die in een plastic doos met deksel (bv. een ijsdoos van Lidl..), plak of schroef daar 2 slangaansluitingen in en zet het geheel tussen de ont- beluchting van de tank.
Goedkoper kan niet..


briljant gevonden eigenlijk.
een vochtvreter tussen je ont/beluchting.

Werkt dat ook echt ? m.a.w. staat er na een tijdie water in het bakje ?
En zou dat dan ook echt water zijn wat anders in je tank was gekomen ?
Kan me iets van voorstellen dat zo'n vochtvreter ertussen juist wat extra vocht aantrekt.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: brandstof kranen en koppelingen, webshop, welke opstelli

Berichtdoor Chicken power » 21 Feb 2016, 14:02

elrenegado schreef: Werkt dat ook echt ?
Absoluut!

elrenegado schreef:m.a.w. staat er na een tijdie water in het bakje ?
Ja, bij de eerste sporen van vloeibaar water direct vervangen. Het droogmiddel is de vaste stof calciumchloride in schilfervorm. Dat gaat vervloeien op het moment dat het verzadigt raakt.

Heel belangrijk om die constructie dus ook lager dan je tankaansluiting te plaatsen, zoals je al een beetje uit de naam kunt afleiden, opgeloste calciumchloride wil je ook niet in je tank, dan is het middel weer erger dan de kwaal...

elrenegado schreef:En zou dat dan ook echt water zijn wat anders in je tank was gekomen ?
Ja, het is eigenlijk een vochtval die het meeste (dus echt niet alles) uit de binnentrekkende lucht haalt.

elrenegado schreef:Kan me iets van voorstellen dat zo'n vochtvreter ertussen juist wat extra vocht aantrekt.
Ook dat is waar, dampspanning probeert zich altijd te verevenen. Dus op het moment dat het ergens 'droger' wordt, zal er, als er een verbinding is met lucht die 'natter' is, zal er zich een transport van vocht gaan voordoen.

Maar nog even een 'wild' idee; je huidige tankinhoud is veel groter dan je behoefte, ook nadat die kleine er is. Kun je het volume van die tanks inwendig niet verkleinen (op aanname dat er een mangat in zit) door er bijvoorbeeld gebakken klinkers en dieselbestendige ping-pong balletjes ingooien? Of een brandstofzak op droog zand?

Wordt even rekenen wat de verhouding moet zijn om aan het zelfde gewicht in diesel te komen, maar je hebt dan wel èn je tankvolume verkleint tot een 150 liter, en je houdt je schip getrimt. Nogmaals, zo maar een wild 'out of the box' idee...


Groet, Cp
Gebruikers-avatar
Chicken power
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 14:04
ligplaats: Achterover
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten