bevriezen standpyp toilet

bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor JOHAN » 26 Jan 2012, 20:28

zie een hoop tips over de standpyp,afsluiters,tuinslangtje aan een kant dicht ect.ivm vriezen.zit te denken om volgend jaar winter een aquarium [15 celcius]verwarming erin te stoppen kan die ook niet bevriezen.het is maar een idee.vrgr johan
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor sigdock » 26 Jan 2012, 20:38

Is op zich een goed idee maar dan moet je wel zeker weten dat de stroom niet uitvalt. Voordeel van een slangetje is dat het verder nergens van afhankelijk is ;)
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor Wim Niessen » 26 Jan 2012, 20:51

Voor het tegengaan van bevriezing van waterleidingen wordt al jaren Thermalint gebruikt. Deze werkt met een thermostaat die inschakeld bij 4 graden en uitschakeld bij 7 graden. Is in vele lengtes verkrijgbaar.
Onderstaand een link

http://www.thermaflex.nl/website/index/ ... ?pagid=117
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor JOHAN » 27 Jan 2012, 00:07

sigdock schreef:Is op zich een goed idee maar dan moet je wel zeker weten dat de stroom niet uitvalt. Voordeel van een slangetje is dat het verder nergens van afhankelijk is ;)

sigdock,ben ik met je eens .maar met strenge vorst lykt my dat slangetje zoveel samen wordt gedrukt dat de druk toch naar buiten gaat/wil.en stroom heb ik altyd in de haven.vrgr johan
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor sigdock » 27 Jan 2012, 10:29

Dat samendrukken valt wel mee, zo heel erg ver zet ijs nou ook weer niet uit. Het is niet zo als met ijzer waarbij iedere centimeter kan resulteren in tien centimeter roest ;) En ja, ik heb ook stroom op de haven maar in de winter wordt er nogal eens onderhoud gepleegd of er kan een storing optreden. Overigens kan je dan misschien overschakelen op interne stroom, via een omvormer om de tijd te overbruggen en tegen de tijd dat er echt problemen zijn kan je via je mobiel wel een alarm via SMS krijgen. Maar ga jij in de winter ook elke week naar de boot kijken? En je overwintert blijkbaar ook in het water?

Ik pomp de zaak wel leeg, ik hou het graag simpel... :mrgreen:
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor reijmerink » 27 Jan 2012, 16:50

natuurkundig, wat betreft het falen, van wat dan ook voor systeem, klopt hier iets niet! Bevroren water zet maximaal 10% uit.(weinig vriezen, Elfstedentocht vriezen..10% !)Als je de doorsnee berekent van de standpijp en je neemt een dubbel gevouwen slang met minimaal de helft van het oppervlakte dus,geen gedoe met kurkjes,.en je taped de boveneinden af met ducktape..ben je het heertje !
Als je elektrisch gaat verwarmen, met dompelaar of thermolint, zou ik niet weten hoe groot dat vermogen moet zijn, want dat is NIET afhankelijk van de uitzetting van water, maar van de omgevingstemperatuur...Daarbij bedoel ik niet te zeggen dat het niet comfortabel is als je om afsluiters, die boven water zitten, met thermolint iets van opwarming kunt genereren .grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor reijmerink » 27 Jan 2012, 17:06

aanvulling...in het bovenstaande bedoel ik dus een slang van10% binnendiameter van de pijp doorsnee en bij dubbelvouwen dus de helft..grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor fox4you » 27 Jan 2012, 18:58

Slangen omvouwen en klooien met ducktape?
Gewoon bij de bouwmarkt die isolatie zooi met gesloten celstructuur kopen en in de pijp duwen.
Werkt perfect.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor reijmerink » 27 Jan 2012, 19:29

isolatiezooi kan werken...als je de indrukmogenlijkheid in de buurt houdt van de water expansie bij vriezen,,10%. ik vrees dat het niet werkt bij afwisselend vriezend.weer.Het keert, volgens mij, na indrukken, niet terug naar de vorige(luchtige) stand, dus heb je er bij een volgende keer vriezen niks meer aan...grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor JOHAN » 28 Jan 2012, 11:11

sigdock,dacht dat het met uitzetten meer was dus dat valt mee,die dubbele slang lykt my een goede oplossing.en wat je zegt over storringen dat is waar ,ben nooit zeker dat het goedgaat.wat betreft kyken naar de boot is geen probleem,ligt zowat voor de deur[heeft ook z,n nadelen ha ha ].en de boot staat nu droog maar blyft de komende winters in het water.vrgr johan
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten