bevriezen standpyp toilet

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor vuuren1 » 09 Feb 2012, 00:52

De vorst is nu heftig geweest en de geleerden voorspellen dat de vorst na een kleine dip weer terugkomt.
Mijn doorvoeren zijn t/m de kogelkranen gevuld met antivries, maar daaronder natuurlijk niet..
Als de rest (onder de kraan) voldoende diep onder water zit zal er niks aan de hand zijn,

Als de dooi er is moet je de boel gewoon regelmatig controleren op eventuele lekkage.
De verzekering doet hier niets mee, het is je eigen verantwoordelijkheid.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor Onrust » 09 Feb 2012, 01:05

Nou, even over de verzekering........

Ik kreeg vorige week een keurige brief van onze verzekering waarin werd gevraagd om alle afsluiters goed in de gaten te houden als de dooi weer intreedt. Gelukkig heb ik geen afsluiters en mijn standpijpen zijn dit jaar verzekerd van temperaturen boven nul d.m.v. een kacheltje en temp. alarm.

Natuurlijk was die brief verstuurd om claims te voorkomen.
Groet,

Cees
MS Onrust
Gebruikers-avatar
Onrust
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 11:59
Woonplaats: Heerhugowaard
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor vuuren1 » 09 Feb 2012, 01:09

EFM?
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor Onrust » 09 Feb 2012, 10:45

vuuren1 schreef:EFM?


Jij ook dus ;-)

EFM wijst je geregeld op zaken die kunnen gaan spelen en daar is natuurlijk niets mis mee. Als er op deze wijze 1 claim voorkomen kan worden is alle moeite niet voor niets geweest.
Ik beschouw het als een stukje service van een echte scheepsverzekeraar die weet waar het om draait.
Groet,

Cees
MS Onrust
Gebruikers-avatar
Onrust
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 11:59
Woonplaats: Heerhugowaard
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor reijmerink » 09 Feb 2012, 17:26

lui, ik vrees dat ik 5 bevroren afsluiters heb....de winterizing ging vlgns mij vlgns het boekje...slang los koppelen, water wegzuigen, vullen met antivries, kraan ff open en dicht,afsluiter toe dekken. Heb een proefje gedaan 1/4 water en 3/4 antivries..dat mengt zich niet..alle kans dus dat in de bol van de afsluiter alleen slootwater zit. Voorzover dat onder water zit is er geen probleem, maar de bevriezing van de afsluiter komt niet van vanonder in dat geval, maar van buiten....dus thermolint is eigenlijk beter. grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor Bejakruiser » 09 Feb 2012, 17:51

Nee koelvloeistof is eigenlijk beter. Thermolint is weer afhankelijk van stroom.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor fox4you » 09 Feb 2012, 20:57

reijmerink schreef:lui, ik vrees dat ik 5 bevroren afsluiters heb


Waar aan zie je dat?
Zijn ze echt open gescheurd?
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor reijmerink » 09 Feb 2012, 22:13

ik zie nog niks, bij min zoveel..kijk ook niet elke dag met een vergrootglas naar haarscheurtjes.......ff wachten dus totdat de dooi intreedt en de boot vanwege het ijs nog 14 dagen vast ligt en niet gehesen kan worden...if if, grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor vuuren1 » 16 Feb 2012, 01:04

reijmerink schreef:lui, ik vrees dat ik 5 bevroren afsluiters heb....de winterizing ging vlgns mij vlgns het boekje...slang los koppelen, water wegzuigen, vullen met antivries, kraan ff open en dicht,afsluiter toe dekken. Heb een proefje gedaan 1/4 water en 3/4 antivries..dat mengt zich niet..alle kans dus dat in de bol van de afsluiter alleen slootwater zit. Voorzover dat onder water zit is er geen probleem, maar de bevriezing van de afsluiter komt niet van vanonder in dat geval, maar van buiten....dus thermolint is eigenlijk beter. grtn reijmerink


Zal wel meevallen als je de kranen niet te karig hebt voorzien van antivries (dan is het water er toch uit?) en de boel ook nog is ingepakt.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: bevriezen standpyp toilet

Berichtdoor antonh » 16 Feb 2012, 16:50

Dit kan er gebeuren als een afsluiter kapot gevroren is.

http://www.112hoogezand.nl/index.php?su ... z0XXFFFt6U
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten