Toilet maar welke

Re: Toilet maar welke

Berichtdoor stentor950 » 27 Jun 2014, 20:41

Sorry Bas,

Nu weer terug naar jouw post.

basvanhethul schreef:Goedeavond,

Onze Rm69 hand toilet is aan vervanging toe.

Nu zag ik voor een leuke prijs deze: http://www.kokwatersport.nl/johnson-aquat-toilet-elec-met-versnijder-compact-12v/p50203-HAD0/
of deze: http://www.kokwatersport.nl/johnson-aquat-toilet-laguna-met-versnijder-12v/p32193-HAD0/
Kent iemand dit merk en de kwaliteit van de pomp.

Wij hebben geen vuilwater tank en er is genoeg stroom aan boord.
Hij moet op de plek komen waar de nu rm69 toilet zit.
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Toilet maar welke

Berichtdoor Lucter » 27 Jun 2014, 20:45

Ja Bas, back on topic.

Al je geen vuilwatertank hebt/wilt lijkt mij een chemisch of droogtoilet (cactus) de beste oplossing. Zonder teveel op wet&milieu in te gaan, wil ook jij niet dat je zwemmende buurman die bruine rakker moet ontwijken ;)
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Toilet maar welke

Berichtdoor basvanhethul » 28 Jun 2014, 08:58

Even voor de duidelijkheid, ik heb het over een electrische of hand toilet.
Wij nemen en willen geen vuilwatertank en lozen onze zooi naar buiten.

Dit doen wij alleen als we aan het varen zijn. in de haven gaan we altijd naar de toilet daar.
basvanhethul
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 11 Mrt 2012, 20:28
ligplaats:
info:

Re: Toilet maar welke

Berichtdoor ad gevers » 28 Jun 2014, 17:27

Hoi, ik mis in deze dicussie over het toiletprobleem de mogelijkheid
om z.g. CARE-BAGS te gebruiken. Is een plastic zak die je in je toilet hangt, (eerst even droog pompen)
de bovenkant klem je over de rand, onderin zit absorberend materiaal. Kan na gebruik dus zo
in de afvalcontainer. Helaas zijn deze zakken vrij prijzig en slechts in een beperkt aantal watersportzaken te koop.
We hebben dit opgelost door stevige afvalzakkken te kopen van het juiste formaat, onderin leg je dan een pamper.
Voor (hoge) noodgevallen voldoet dit uitstekend. In sommige havens is het toilet net een stijger te ver.
ad gevers
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 18:24
Woonplaats: NULAND
ligplaats: Lith
info:

Re: Toilet maar welke

Berichtdoor Lucter » 28 Jun 2014, 17:48

ad gevers schreef: In sommige havens is het toilet net een stijger te ver.
Tsja... dan redt je het niet met een 40 graden wasje :oops:

Geloof niet dat je idee een optie is voor Bas!
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Toilet maar welke

Berichtdoor Klaver vier » 28 Jun 2014, 18:21

Ad. Er bestaan ook pampers voor volwassene,scheelt een hoop geloop naar de toilet :D :D
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
 

Re: Toilet maar welke

Berichtdoor Marcel010 » 29 Jun 2014, 10:56

Wij hebben gewoon een simpel chemisch toilet met een doorspoelmogelijkheid, in het onderste deel gooi je dan chemische vloeistof en in het reservoir komt
dan ook vloeistof wat je aanmengt met water.
Bij het doorspoelen ruikt dat dan heerlijk naar Hubba Bubba kauwgom :lol:

Regel bij ons is dat het ook alleen voor plassen gebruikt wordt, maar wij zijn ook nooit langer dan een dag weg.

Als het vol zit kan je het bovendeel eraf klikken en het onderdeel vergrendelen en ergens mee heen lopen om het te lozen.
Werkt voor ons prima.
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Re: Toilet maar welke

Berichtdoor Patrick2 » 29 Jun 2014, 15:19

Om toch maar eens te antwoorden op de vraag van da TS.

Wij hebben sinds enkel maanden en Johnson Laguna model. Erg eenvoudig te monteren. De bediening kan niet simpeler zijn. Bij de handleiding zit ook een onderdelentekening met nummeringlijst. Ik vind het vrij stil maar kan niet vergelijken met andere merken. Wij vinden het een hele verbetering t.o.v de handpomp. Vooral de bezoekers die regelmatig aan boord komen vinden het een pluspunt. Voor mezelf is het een stuk eenvoudiger geworden. Een schouderprothese zorgt ervoor de de pompbediening niet altijd meer van zelfsprekend was.

Patrick

Ps. de hele discussie ronde de vuilwatertank staat volledig los van den vraag van de Ts.
Patrick2
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 24 Dec 2013, 12:20
ligplaats:
info:

Re: Toilet maar welke

Berichtdoor Jorisss » 27 Okt 2015, 12:51

Patrick2 schreef:Om toch maar eens te antwoorden op de vraag van da TS.

Wij hebben sinds enkel maanden en Johnson Laguna model. Erg eenvoudig te monteren. De bediening kan niet simpeler zijn. Bij de handleiding zit ook een onderdelentekening met nummeringlijst. Ik vind het vrij stil maar kan niet vergelijken met andere merken. Wij vinden het een hele verbetering t.o.v de handpomp. Vooral de bezoekers die regelmatig aan boord komen vinden het een pluspunt. Voor mezelf is het een stuk eenvoudiger geworden. Een schouderprothese zorgt ervoor de de pompbediening niet altijd meer van zelfsprekend was.

Patrick

Ps. de hele discussie ronde de vuilwatertank staat volledig los van den vraag van de Ts.


Overweeg ook een Laguna toilet aan te schaffen, bevalt deze nog steeds Patrick? Al storingen aan gehad?
Jorisss
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 23:01
ligplaats:
info:

Re: Toilet maar welke

Berichtdoor kajoe » 27 Okt 2015, 16:44

tja geen septic tank ,buitenboord lozen ,als er toch ergens een plek is voor zoiets hart of flexibel zou ik dat toch aanraden ,dit met de mogelijkheid oom buitenboord te lozen ,in de tank ,en vanuit de tank buitenboord ,en natuurlijk de haast verplichte afzuig mogelijkheid aan dek .
mijn redenering is dat je er van uit kan gaan dat de politieke klunzen wel weer wat zullen bedenken om de watersport weer een poot uit te trekken .
het gekke is dat voor schepen langer dan 20 meter ,charter schepen en dergelijke en de grote vaart nog geen septic tanks verplicht zijn ,nu is het zo dat als er in een haven een redelijk charterschip licht met pakweg 30 pers aan boort deze wel mag lozen en een jachtje met 2 pers aan boord niet
dit leid er toe dat je denkt de balen en gewoon doet wat je zelf wil .
zelf bij mij zit er een elektrisch toilet in deze vermaalt het afval volledig zodat je buiten boort vrijwel niets ziet ,dus ook het papier niet ,dan kan ik de afsluiter omzetten naar de tank ,deze kan ik wanneer het kan ook weer buitenboord leegpompen en natuurlijk leeg laten zuigen ,
dus als er eens geauwehoer komt over dit ben je altijd ingedekt .voor de toekomst.
eerlijk gezegd zou het buitenboord lozen een zege zijn voor vele visjes ,en het riet zou er beter van groeien. zolang er maar geen chemicaliën worden gebruikt.
kajoe
 
Berichten: 1376
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten